سلام
بازم ممنون از پستهای محبت آمیزتون.
لازم دیدم قبل از اینکه تصویر نهایی رو بذارم یه سری توضیحات در مورد این کار بدم:
راستش این پروژه به سفارش جایی ساخته نشده و همون طور که گفتم بخاطر علاقه ای بوده که به معماری سنتی داشتم، حتی برای این همه عکسبرداری با جایی هماهنگ نکرده بودم اما امیدوارم که میراث از همچین کارهایی استقبال کنه.
تکسچرهای کار رو اغلب با عکاسی از محل تهیه کردم، البته بوده جاهایی که برای عکس گرفتن بهش دسترسی نداشتم یا بافت تخریب شده بود که اونها رو بصورت دستی توی فتوشاپ درآوردم.
در مورد مدلینگ بگم، روشم همونطور که گفتم Plane Modeling بوده یعنی همون روشی که برای مدلسازی اتومبیل ازش استفاده می کردم به این صورت که :
اول نقشه های کار رو توی مکس تنظیم کرده بعد یه Plane توی مکس ایجاد می کنم و اونو به یک Editable Mesh یا Editable Poly تبدیل میکنم.اونوقت با گرفتن دکمه Shift و کشیدن لبه (Edge) ها ازشون کپی میگیرم و مدل مورد نظر رو ایجاد میکنم.
بسته به ظاهر مدل از مودیفایر Smooth برای تیز کردن لبه ها یا مودیفایر Meshsmooth برای نرم کردن سطح اشیا استفاده میکنم و در نهایت با Unwarp UVW تکسچر مورد نظرم رو روی شیء می کشم.
توی تصاویر زیر مراحل ساخت یک مقرنس رو می بینید:
حسنی که این مقرنسها دارن اینه که قرینه هستن و میشه بعد از ساخت نصفی از اونا با استفاده از Mirror یه کپی در کنارشون ایجاد کرد.
موفق باشید.