seomavi
New Member
محتوا پادشاه است
سلام به همه دوستان علاقه مند به سئو سایت این مطلب خیلی دوست داشتم زودتر بگذارم اما سعی کردم کامل و یه مقاله خوب باشد بذارید این بحث تاریخی را به چالش بکشیم و بگوییم که گوگل در عملیات محتوا محوری و افزایش کیفیت محتوا شاید موفقیت بسیار بالای نداشته است بذارید با چند سئوال شروع کنیم آیا همه سایت های رتبه دار صرفا محتوا دارند آیا سایتی که در رتبه یک قرار دارد محتوای فوق العاده دارد آیا تمام نتایج جستجو برای مطالب فقط به محتوا دقت میکند یا قدرت دامنه خوب جواب تمام سئوالاتتون در ادامه خواهیم داد.
۱-محتوا پادشاه نیست:
۲-قدرت دامنه در سئو:
۳-بک لینک پادشاه است:

۱-محتوا پادشاه نیست:
بله محتوا شاید در گذشته به صورت محتوایی تکراری جواب میداد و خیلی از سایت های اسپمر موفق بودند اما امروزه تغییر کرده است اما ایا تمام سایت های که رتبه مطالب و کلمات کلیدی خاص دارند صرفا مطلب انها فوق العاده باید بگوییم خیر اولا گوگل به سایت های که سن انها زیاد است که فعالیت بیشتری میکنند بهایی بیشتری میدهد !!! دوما سایت های که قدرت دامنه بالایی دارند حتی با اشاره به یک موضوع رتبه می اورند حال ان محتوا خوب باشد یا ان سایت در ان کلمه کلیدی خاص متخصص باشد یا نه!!! ببینید خیلی از سایت ها هستند که محتوایی خوبی مینویسند هم کامل است هم بی نظیر اما هم رتبه نمی اورند هم سایت ها بزرگتر با کپی مطالب رتبه می اورند و چون این سایت کپی کننده قدرتمند تر است سایت مورد نظر اسپمر شناخته میشود گاهی دیده شده یک سایت نوپا که ربات های فید خوان مطالب ان را کپی و در سایت خودشان بدوم منبع قرار میدهند به شدت افت دارد و حتی بعد از چند سال موفق نمیشود با مطالب بی نظیر خود البته این خیلی بی عدالتی است خوب تا اینجا شاید کمی متوجه شده باشید که چرا محتوا پادشاه نیست ادامه میدهیم با وجود فاکتورهای زیاد سئو فاکتورهای مربوط به محتوا شاید خیلی زیاد نباشند و سایتی که فقط محتوا محور است با کله به زمین بخورد البته همیشه اینطوری نیست.
۲-قدرت دامنه در سئو:
این بخش از مطلب بسیار مهم است خیلی وقت ها یک سایت با یک دامنه قوی مثلا مطلب ایا لینک سازی هنوز معتبر است را منتشر میکند و در کلمه لینک سازی رتبه میاورد اما یک سایت تمام محتوا و مطالب خود را برای این کلمه کلیدی بهینه میکند و در برخی موارد در جستجو هم دیده نمیشود باید گفت قدرت دامنه بسیار مهم است شاید گوگل نتوانسته است بین محتوایی بهتر و قدرت دامنه یک ارتباط جالبی ایجاد کند که یک دامنه فقط از سن و فعالیت طولانیش و مطالب بیشترش رتبه نیاورد شاید شما مطلبی را جستجو کرده اید و وارد سایتی شدید با توضیح ۴ خطی مواجه شدید و تعجب کردید مگر میشود با چنین محتوا ضعیف رتبه یک بود بیشتر که دقت میکنید مثلا این دامنه ۹ سال فعالیت دارد و ۵۰۰۰ ایندکس در گوگل دارد(البته صرفا ایندکس بالا نمیتواند دلیل خوبی باشد ولی تو این ۵۰۰۰ ایندکس بالا حتما مطالب با کیفیتی هم بوده پس ایندکس بالا زمانی تاثیر دارد که مطالب هم کامل و با کیفیت باشد اگر تمام مطالب ایندکس شده ۴ خط بود شاید الان رتبه نمی اورد شاید شما بگویید ۵۰۰۰ ایندکس نشان میدهد محتوا پادشاه است صبر کنید هنوز ادامه دارد(۱)) پس محتوا پادشاه است چه میشود پس تاکیید گوگل رو محتوا چه میشود بزارید برویم جلوتر.
۳-بک لینک پادشاه است:
شاید از خودتان بپرسید این سایت های قدرتمند فقط ایندکس بهتری دارد فقط تراست رنگ بهتری دارند فقط مطالب ایندکس شده بیشتری دارند خیرببینید بارها شده است که شما سایتی شرکتی دیده اید که هیچ محتوایی چه متن چه ویدیو و چه هر چیز دیگری ندارد اما رتبه ۱ گوگل است چرا واقعا گوگل پاندا کجا رفته است ایا این به نوعی مسخره کردن گوگل نیست جواب این سئوال بک لینک پادشاه است خیلی از سایت های شما میبینید که نه ایندکس دارند(جواب سئوال بالا(۱)) نه خیلی دامنه ی هستند که سن بالایی دارند اما هم رتبه میاورند هم دیده میشوند هم مرتبط با یک موضوع همیشه دیده میشوند ایا بک لینک انقدر در سئو مهم است ایا با بک لینک میتواند راه صد ساله را یک شبه جلو رفت ببنید باز هم نه چرا که روند لینک سازی هم شرایط خاص خود را دارد و اگر رعایت نشود باعث پنالتی شدن سایت میشود پس بک لینک حرف اول را در سئو میزند.
۴-آیا همیشه محتوا پادشاه نیست:
جواب دادن به این سئوال شاید خیلی سخت باشد اما جواب خیر است ببینید سایتی که محتوا خیلی خوب تولید میکنه به صورت طبیعی مطلب اون دیده میشه و حتما با ذکر منبی کپی میشود و یک محتوا قوی میتواند لینک سازی هم بکند اما از طرفی تمرکز صرفا روی محتوا گزینه مناسبی نیست چون شاید شما هیچ وقت دیده نشوید که بخواهید لینک داده شوید پس تکیه بروی صرف محتوا ریسک پذیر است و شاید شما را به چالش بکشد اما در خیلی از مواقع در مطالب نه در کلمات کلیدی خاص این اتفاق نمی افتد چرا به طور معمول لینک سازی به دامنه اصلی توجه دارد به صفحات مطالب سایت برنمیگردد البته استثنا هم دارد درست است که بک لینک روی دامین اتوریتی تاثیر میگذارد و شما را مقتدر میکند اما همیشه نه خیلی وقتها دیده میشود یک سایت تازه کار در یک مطلب با رقابت بالا رتبه میاورد و جالب است بدانید که این روند رو به افزایش است و گوگل به سایت سالاری کمتر توجه میکند البته خیلی تغییرات جزئی است اما در کل بسیار تغییر کرده است پس همیشه محتوا شکست خورده نیست اما برای کلمات کلیدی خاص باور کنید در حد ۱ درصد یا شاید هم یک دهم درصد صدق میکند وقتی سایتی برای کلمه کلیدی خاص طراحی سایت رتبه دارد بک لینک های زیادی به دامنه اصلی با انکر تکست طراحی سایت دارد که کار درستی نیست باید انکر تکست ها طبیعی ایجاد شود البته تعداد ایندکس مطالب و کیفیت محتوا هم تاثیر میگذارد اما در این موارد لینک سازی است که موفق است رتبه دار شدن در کلمات کلیدی خاص تجاری تر است و بازگشت سرمایه را به همراه دارد وقتی یک بازدید کننده برای مطلبی وارد سایت شما میشود مثلا دانلود یک نرم افزار بعد از دانلود فایل به احتمال زیاد از سایت شما خارج میشود به خاطر همین سایت های خدمات دانلود به تبلیغات روی می اورند برای بازگشت سرمایه, اما وقتی یک نفر طراحی سایت را جستجو میکنند و وارد سایت میشود دنبال طراح میگردد و نرخ اقتصادی بودن کلمات کلیدی خاص بسیار بهتر است پس شما باید حوزه خود را انتخاب کنید صرفا آموزشی کار میکنید یا تجاری باید بدانید کجا هستید چه هدفی دارید چه تمرکز موضوعی دارید چقدر میتوانید سرمایه گذاری کنید تا به موفقیت برسید.منبع:سایت
آخرین ویرایش: