Salar
Active Member
پژوهشگران می گويند بازی های رايانه ای می توانند در آموزش کودکان موثر و جايگاهی مشروع در کلاس های درس داشته باشند.
به گزارش بخش خبر تراشه به نقل از BBC، محققان "موسسه آموزش" در دانشگاه لندن دريافتند که "احاطه بر بازی ها" يکی از مهارت های مهم برای کودکان و نوجوانان در زندگی است.
محققان گفتند که بازی های رايانه ای علاوه بر اينکه می توانند در بخش های مختلف برنامه های درسی جا داشته باشند، بلکه به خودی خود نيز ارزش مطالعه دارند.
به گفته آنها دانش آموزان همچنين بايد بتوانند به آفرينش بازی های تازه بپردازند.
برکنار ماندن دختران
کارولين پلتيه، مدير اين پروژه مطالعاتی در دانشگاه لندن گفت: "بازی های رايانه ای و ويديويی مثل همه بازی ها، هم سرگرم کننده هستند و هم مهارت های اجتماعی را تقويت می کنند. به علاوه بازی و صحبت کردن درباره بازی ها بخش مهمی از زندگی کودکان و نوجوانان است."
محققان دو مطالعه در زمينه تاثير بازی ها بر آموزش انجام دادند. نخستين مطلعه در زمينه چگونگی گنجاندن بازی های رايانه ای در برنامه های درسی برای تقويت آموزش انجام شد.
پژوهشگران در جريان اين مطالعه از جمله دريافتند که دختران اغلب از اين بازی ها که تحت تسلط پسرهاست برکنار می مانند.
والدين مضطرب
پروژه دوم اين مساله را که چگونه می توان بازی ها را در آموزش رسانه ای ادغام کرد بررسی و نتيجه گيری کرد خلق بازی های تازه بايد بخشی اساسی از مطالعه آنها باشد.
حتی فکر آوردن بازی های کامپيوتری به محيط آموزشی و کلاس درس، می تواند در ميان والدين موضوعی جنجال آفرين باشد.
اما دکتر اندرو برن، دستيار مدير "مرکز آموزش برای مطالعه کودکان، نوجوانان و رسانه ها" سعی کرد به والدين مضطرب اطمينان خاطر دهد.
وی گفت: "بازی ها يک رسانه مشروع فرهنگی هستند که درست مانند فيلم، تلويزيون و ادبيات مستحق نقد و تحليل در مدارس هستند."
"اما ما همچنين می خواهيم استدلال کنيم که درک کامل (درباره آنها) زمانی حاصل می شود که کودکان ابزار لازم را برای خلق بازی ها داشته باشند."
بخشی از منابع مالی اين پروژه تحقيقاتی سه ساله که روز سه شنبه در لندن عرضه شد را وزارت تجارت و صنايع تامين کرده است.
به گزارش بخش خبر تراشه به نقل از BBC، محققان "موسسه آموزش" در دانشگاه لندن دريافتند که "احاطه بر بازی ها" يکی از مهارت های مهم برای کودکان و نوجوانان در زندگی است.
محققان گفتند که بازی های رايانه ای علاوه بر اينکه می توانند در بخش های مختلف برنامه های درسی جا داشته باشند، بلکه به خودی خود نيز ارزش مطالعه دارند.
به گفته آنها دانش آموزان همچنين بايد بتوانند به آفرينش بازی های تازه بپردازند.
برکنار ماندن دختران
کارولين پلتيه، مدير اين پروژه مطالعاتی در دانشگاه لندن گفت: "بازی های رايانه ای و ويديويی مثل همه بازی ها، هم سرگرم کننده هستند و هم مهارت های اجتماعی را تقويت می کنند. به علاوه بازی و صحبت کردن درباره بازی ها بخش مهمی از زندگی کودکان و نوجوانان است."
محققان دو مطالعه در زمينه تاثير بازی ها بر آموزش انجام دادند. نخستين مطلعه در زمينه چگونگی گنجاندن بازی های رايانه ای در برنامه های درسی برای تقويت آموزش انجام شد.
پژوهشگران در جريان اين مطالعه از جمله دريافتند که دختران اغلب از اين بازی ها که تحت تسلط پسرهاست برکنار می مانند.
والدين مضطرب
پروژه دوم اين مساله را که چگونه می توان بازی ها را در آموزش رسانه ای ادغام کرد بررسی و نتيجه گيری کرد خلق بازی های تازه بايد بخشی اساسی از مطالعه آنها باشد.
حتی فکر آوردن بازی های کامپيوتری به محيط آموزشی و کلاس درس، می تواند در ميان والدين موضوعی جنجال آفرين باشد.
اما دکتر اندرو برن، دستيار مدير "مرکز آموزش برای مطالعه کودکان، نوجوانان و رسانه ها" سعی کرد به والدين مضطرب اطمينان خاطر دهد.
وی گفت: "بازی ها يک رسانه مشروع فرهنگی هستند که درست مانند فيلم، تلويزيون و ادبيات مستحق نقد و تحليل در مدارس هستند."
"اما ما همچنين می خواهيم استدلال کنيم که درک کامل (درباره آنها) زمانی حاصل می شود که کودکان ابزار لازم را برای خلق بازی ها داشته باشند."
بخشی از منابع مالی اين پروژه تحقيقاتی سه ساله که روز سه شنبه در لندن عرضه شد را وزارت تجارت و صنايع تامين کرده است.