..::مجموعه ای از مقالات فارسی در مورد بک ترک::..

amirsport

Member
Backtrack_5_blue.jpg


کیستی سیاهی؟

بک ترک یک توزیع لینوکس مبتنی بر GNU است که برای کشف نقاط ضعف امنیتی سیستم های مختلف تهیه شده و به صورت یک دی وی دی لایو(بدون نیاز به نصب و یا وجود هارد دیسک) در اختیار همه قرار گرفته. البته شما نه تنها میتونید اون رو از روی دی وی دی زنده اجرا کنید بلکه می تونید اون رو بر روی هارد دیسک نصب کنید، فلش مموری بوت بکترک بسازید(که خطرناک تر از کلت کمریه) و یا با بکترک را در ماشین مجازی روی ویندوز نصب یا اجرا کنید.
در حال حاضر آخرین آن نسخه بک ترک ۵ است که از سایت رسمی بک ترک قابله دریافته. در ضمن بک ترک ۵ برخلاف بک ترک ۴ به جای دبین(Debian) مبتنی بر Ubuntu 10.04 با هسته نسخه ۲٫۶ که پیشرفته خوبی به حساب میاب. مقاله آموزش دانلود Backtrack اطلاعات جالبی در مورد انواع ساختارهای بکترک میده.
بک ترک برای تمام مخاطبان از نوابغ و کهنه کاران امنیت تا نو آموزان هنرهای سیاه ساخته شده و سریع ترین و آسان ترین راه تست امنیت سیستم های کامپیوتری، شبکه ها و سایتهای اینترنتی است. جالب اینکه بدونید گروه های کلاه سیاه زیرزمینی و هم متخصصان امنیتی که برای دولت های کشورشون کار می کنند از جمله مشتریان اصلی بک ترک هستند.
ابزارهای بک ترک

بک ترک کامل ترین و بروز ترین مجموعه ابزار های امنیتی رو در خودش داره که رنج وسیعی از ابزار های پسورد کرکر گرفته تا ابزار های هک وب سرور و شبکه رو شامل میشه. ابزاهای بک ترک در ۱۱ طبقه دست بندی شدند:

  1. جمع آوری اطلاعات(Information gathering)
  2. شناسایی نقاط ضعف(Vulnerability Identification)
  3. آنالیز شبکه های بیسیم(Radio Network Analysis) با پروتکل های ۸۰۲٫۱۱, Bluetooth, RFID
  4. کسب مجوز(Privilege Escalation)
  5. بازیابی و بازجویی دیجیتال(Digital Forensics) یا همون پزشک قانونی دیجیتال
  6. Voice Over IP(همون VOIP)
  7. نقشه یابی شبکه(Network Mapping)
  8. آنالیز برنامه های تحت وب(Web Application Analysis)
  9. کشف حفره های امنیتی(Exploit & Social Engineering Toolkit)
  10. کسب دسترسی غیر مجاز(Maintaining Access)
  11. مهندسی معکوس(Reverse Engineering)
این هم لیستی از نرم افزار های همراه بک ترک که همراه با یک مجموعه عظیم از Exploitهای کشف شده عرضه شده:

  • Cisco OCS Mass Scanner
  • Metasploit
  • RFMON
  • Kismet
  • Nmap
  • Ophcrack
  • Ettercap
  • Wireshark یا همون Ethereal
  • BeEF یا (Browser Exploitation Framework)
  • Hydra
  • Quypt
  • AirCrack-ng
منبع
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

amirsport

Member
سوالات رایج در استفاده از بک ترک(BackTrack)

۱- من با لینوکس آشنایی ندارم. آیا می تونم با بک ترک کار با لینوکس رو شروع کنم؟

دوست ندارم دلسردتون کنم. اما بک ترک یه توزیع سفارشی شده برای یه منظوره خاصه (حفره یابی و آنالیز امنیت یا خودمونیش هکِ) و اگه با لینوکس حداقل در حد کاربردی کار نکردید بک ترک سردرگمتون میکنه. درضمن چون منابع فارسی برای بک ترک خیلی کمه بدون تسلط به انگلیسی نمیتونید کاری از پیش ببرید.
۲- آیا بک ترک یک توزیع مجانی و در دسترسه؟

بله، بک ترک کاملاً مجانی و به صورت لینک مستقیم و یا تورنت از سایت بک ترک قابله دریافته.
۳- کدام نسخه از بک ترک برای دانلود بهتره؟

در حال حاضر نسخه ۵ تنها نسخه ایست که پشتیبانی می شه. در صورتی که به صفحه ی دانلود بک ترک وارد شوید نسخه ۵ را در ۳ معماری ARM ، ۶۴ و ۳۲ بیتی میبینید که هرکدام را میتوانید با محیط GNOME یا KDE انتخاب کنید. البته من نسخه ۳۲ بیتی با محیط KDE رو پیشنهاد می کنم. برای اطلاعات بیشتر مقاله آموزشی دانلود بکترک را مطالعه کنید.
۴- نام کاربری و رمز عبور پیشفرض بک ترک چیست؟

نام کاربری پیشفرض root و پسورد toor است.
۵- چطور پسورد پیشفرض رو عوض کنم؟

در خط فرمان دستور زیر را وارد کنید:
passwd root
6- بعد از نصب/اجرای زنده وارد خط فرمان شد. محیط گرافیکی آن کجاست؟

برای راهندازی محیط KDE فرمان startx را تایپ کنید و با این سیاره جدید آشنا شوید.
۷- شنیدم بک ترک محیط گرافیکی دیگری هم دارد. چطور آن را پیدا کنم؟

بله، شما می توانید در بک ترک از محیط Fluxbox استفاده کنید. برای این کار در خط فرمان مسیر زیر را طی کنید:
root@bt:~# dragon
2010 (C) Dragon v 0.1 – Back|Track Command Line Control Panel
upgrade Upgrade your Back|Track box
follow Install and Follow all Back|Track tools by Category
dragon >> desktop fluxbox
Selecting Fluxbox as default Desktop Manager
dragon >> quit
Good Bye
root@bt:~#
خطوطی که با رنگ قرمز مشخص شده اند فرمان ها و بقیه خروجی ترمینال هستند. جلسه فعلی را قطع کنید تا فلوکس باکس اجرا شود.
برای برگشت به KDE فرمان desktop kde را اجرا کنید.
۸- آیا راهنمایی برای یادگیری بک ترک وجود داره؟

راهنمای رسمی برای بک ترک وجود نداره. بهترین منابع برای شروع کار با بک ترک تالار گفتمان و ویکی سایت رسمی بک ترکِ. اما با اینکه منبع رسمی بک ترک به طور رسمی هک رو یاد نمیده اما اینترنت پر از فیلم و مقالات آموزشی در این بارست.
۹- آیا میتونم نرم افزار های اوبونتو و لینوکس رو در بک ترک نصب کنم؟

هسته و کتابخانه های بک ترک برای افزایش انعطاف پذیری برای هدف اصلیش به کلی تغییر داده شده اند. برای همین نصب این برنامه ها میتونه سیستم شما رو کاملاً ناپایدار کنه یا از کار بندازه.
۱۰- چطور میتونم به لیست ابزار های بک ترک دسترسی داشته باشم؟

برای این دیدن لیست ابزارها چیزی تو بک ترک پیشبینی نشده اما دستور dpkg –list;میتونه پکیج های موجود رو برای شما لیست کنه. البته در محیط گرافیکی از منوی Application وارد زیر منوی BackTrack شید لیست اکثر این نرم افزار ها رو به صورت طبقه بندی شده می بینید.
۱۱- چطور قبل از دانلود یا نصب بک ترک از سازگاری کارت بیسیم خودم مطمئن بشم؟

بک ترک رنج وسیعی از درایور ها رو ساپورت میکنه. حتی اگه درایور سخت افزار شما تو بکترک ساپورت نشه میتونید درایور های ابونتو را نصب و استفاده کنید. البته بعضی آداپتورهای شیکه بیسیم و باسیم مخصوص ویندوز ساخته شدند که با لینوکس سازگار نیستند.
- آیا بک ترک به سادگی قابل نصبه؟

بله، بکترک ساده و دارای محیط گرافیکی جذابی حتی در زمان نصب است. در صورتی که با مفاهیم پارتیشن های لینوکس آشنایی داشته باشید نصب بکترک در کنار ویندوز حتی برای اولین بار خیلی ساده تر از نصب ویندوز خواهد بود. شما میتوانید آموزش قدم به قدم نصب بکترک در PC و ماشین مجازی را همراه با تصاویر را در این سایت مطالعه کنید.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

amirsport

Member
آموزش نصب بکترک ۵


لینوکس بکترک(Backtrack) سیستم عاملیست که در دنیا به عنوان بهترین ابزار هکر ها شناخته میشود. به طوریکه تقریباً هر چیزی که برای یک عملیات کشف ضعفهای امنیتی و نفوذ لازم است در آن گنجانده شده. در این مقاله به صورت قدم به قدم اقدام به نصب این سیستم عامل میکنیم.
در اینجا از بکترک ۵ RC1 استفاده شده. این آموزش هم بر روی نصب بر روی ماشین مجازی و هم به صورت مستقیم(منفرد یا در کنار ویندوز) قابل انجام است.
نکته ها: در صورتی که بکترک را در کنار ویندوز نصب میکنید مرحله شش را اول مطالعه کنید.
برای دانلود بک ترک مقاله آموزش دانلود بکترک ۵ را اول مطالعه کنید.



مرحله اول: اجرا زنده بک ترک

در قدم اول دیسک بکترک را در درایو قرار داده و آن را به صورت لایو اجرا کنید و وارد محیط گرافیکی آن شوید. برای اطلاعات بیشتر مقاله اجرای زنده بکترک را مطالعه کنید.
مرحله دوم: برنامه نصب بکترک را اجرا کنید

برای شروع ویزارد نصب بکترک طبق شکل برنامه نصب بکترک را از دسکتاپ اجرا کنید.

مرحله سه: انتخاب زبان

ما در اینجا زبان انگلیسی را انتخاب میکنیم. جای زبان فارسی تو این لیست بلند از زبان ها خالیه. شما میتوانید گزینه اول(No Localization) را هم انتخاب کنید.

مرحله چهار: انتخاب منطقه زمانی

در اینجا کشور خود را میکنیم. من کشور عزیزمون ایران را انتخاب کردم. برای این کار میتونید روی نقشه کلیک کنید.

تا جایی که من اطلاع دارم این تنظیمات نمیتونه باعث رهگیری شما در بکترک بشه اما ممکنه شما بخواهید شرط احتیاط رو رعایت کنید و مقادیر شانسی رو در این تنضیمات وارد کنید.

مرحله پنج: انتخاب زبان صفحه کلید

من در این مرحله با انگلیسی پیش میرم و زبان فارسی رو بعداً اضافه میکنم.

البته شما میتونید در همین بخش زبان فارسی رو انتخاب کنید. برای این کار مثل تصویر زیر کشور ایران و در لیست زبان ها گزینه ی آخر رو انتخاب کنید.

مرحله شش: اختصاص فضا به پارتیشن لینوکس

این مرحله در نصب سیستم عامل در کنار ویندوز خیلی مهمه. در صورتی که که شما بکترک را روی ماشین مجازی(VMWare) نصب میکنید نیازی به تغییر تنظیمات پیش فرض وجود ندارد(تصویر زیر) و میتوانید بدون هیچ تغییری به مرحله بعد بروید.

در صورتی که بکترک را در کنار ویندوز نصب میکنید پیشنهاد میکنم که با توجه به دردناک بودن از دست دادن فایلها در ویندوز خود از تمام فایل هایی که برای شما اهمیت دارند پشتیبان تهیه کنید. البته احتمال از دست دادن فایل به خاطر خطای نرم افزاری خیلی پایین و غیر محتمل است و در صورتی که با پارتیشن بندی آشنا باشید احتمالاً هیچ مشکلی به وجود نمی آید. برای از بین بردن هر ریسکی من روش زیر را پیشنهاد میکنم:
در ویندوز مراحل زیر را طی کنید: My Computer > Right Click > Manage و بر روی Disk Managment کلیک کنید. آخرین درایوی که در لیست مشاهده می کنید در نظر بگیرید. در صورتی که در آن حد اقل فضای خالی ۲۲ گیگابایت وجود ندارد تعدادی از فایل ها را به درایو دیگری منتقل کنید. بر روی درایو راست کلیک کرده و گزینه Shrink Valume را کلیک کنید.
با این کار پنجره ای باز میشود که از شما مقدار فضایی که میخواهید از پارتیشن انتخاب شده کم کنید را میپرسد. این مقدار به مگابایت است پس برای کم کردن ۲۰ گیگابایت ۲۰۴۸۰ را از فصای کل دیسک کم کنید.
در صورتی که در نصب در کنار ویندوز در این مرحله هستید کافی است از گزینه دوم(Advanced) استفاده کنید و فضای خالی انتهای دیسک را انتخاب کنید. در صورتی که حافظه رم شما کم باشد بهتر است پارتیشن ۲ گیگابایتی برای swap را هم ایجاد کنید.
مرحله هفت: شروع فرایند نصب

در اینجا با کلیک بر روی install نصب شروع میشود. این مکن است مرحله ۱۰ با ۳۰ دقیقه با توجه به نوع نصب و قدرت سخت افزار شما طول بکشد.

مرحله هشت: اتمام نصب

در ادامه نیاز به انجام کاری خاصی نیست. صبر میکنیم تا نصب به پایان برسد و میتوانید سیستم را ری استارت کنید.
حالا در صورتی که شما بک ترک را در کنار ویندوز نصب کرده اید دیسک بک ترک را خارج کنید. با شروع به کار سیستم وارد منوی بوت میشوید. گزینه آخر شما را به ویندوز میبرد و گزینه اول به بکترک.
در صورتی که شما نصب را در VMWare انجام میدادید بعد از ری استارت میتوانید برای افزایش کارکرد ابزارهای بکترک را نصب کنید.


اگه بازدید ها بالاباشه فیلمش رو هم میسازم میزارم

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

amirsport

Member
آموزش نصب بکترک در ماشین مجازی(VMWare)


بکترک سیستم عاملیست که روز به روز در بین جامعه هکر ها و متخصصان امنیتی محبوب تر میشود و بر کاربران آن اضافه می شود. هر چند که برای دسترسی به حداکثر قدرت پردازشی میتوان آن را به صورت مجزا(یا در کنار ویندوز) نصب کرد اما در صورتی که شما بکترک را بر روی ماشین مجازی(VMWare) نصب کرده باشید از مزایایی مثل استفاده از قابلیت های ویندوز و لینوکس و انجام دو عمل مختلف در کنار هم استفاده کنید.
در این مقاله Backtrack 5 RC1 را بر روی VMWare Workstation 7.1.x نصب شده بر روی ویندوز ۷ استفاده میکنیم. البته نصب در ویندوز xp هم تفاوتی در مراحل انجام شده ندارد و مشابه است.
توجه کنید در صورتی که بکترک را دانلود نکرده اید قبل از دانلود بکترک حتماً آموزش دانلود لینوکس بکترک را مطالعه کنید.
مرحله اول: نصب ماشین مجازی بر روی ویندوز

این مرحله نیاز به توضیح اضافی ندارد. فقط توجه کنید که در صورتی که از ویندوز ۶۴ بیتی استفاده میکنید با نصب VMWare 64 بیتی کارایی خیلی بیشتر افزایش پیدا میکند. البته این ربطی به ۳۲ یا ۶۴ بیتی بودن بکترک ندارد.
مرحله دوم: ایجاد ماشین مجازی

مثل تصویر یک ماشین مجازی جدید ایجاد کنید.
backtrack-new-virtual-machine1.jpg

مرحله سوم: انتخاب نوع نصب

در اینحا با دو گزینه نصب عادی(Typical) و نصب پیشرفته(Advaced) روبرو میشویم. من نصب عادی را انتخاب کردم چون از هر جهت با تنضیمات سیستمی بکترک همخوانی دارد. شاید در صورتی که از نسخه های قدیمی بکترک یا VMWare استفاده میکنید یا سخت افزاری دارید که مشکل شناسایی شدن در حالت عادی را دارد بخش نصب پیشرفته به شما انعطاف بیشتری برای سازگار کردن آنها میدهد. البته این حالت خیلی نادر پیش می آید.
backtrack-vmware-installation-new1.jpg

مرحله چهارم: منبع نصب

در اینجا دیسک یا فایل سیستم عامل را در اختیار VMWare قرار میدهید تا شروع به اجرای آن کند. شما میتوانید دی وی دی بکترک را در DVD-ROM قرار دهید و با گزینه اول آن را بوت کنید یا میتوانید فایل ایمیجی که از سایت بکترک دانلود کرده اید را در گزینه دوم انتخاب کنید.
backtrack-vmware-installation-new-wizard.jpg

مرحله پنجم: اختصاص فضا

در اینجا فضایی که در اختیار بکترک قرار میدهید را مشخص میکنید. مقدار پیشفرض ۲۰ گیگابایت است که برای بکترک و نرم افزار ها و فایل هایی که بعده به آن انتقال میدهید مناسب است. البته ۱۰ گیگابایت هم میتواند به نیاز شما را برطرف کند.
backtrack-vmware-installation-disk-space1.jpg

مرحله ششم: نوع سیستم عامل

همانطور که در مقاله بکترک چیست؟ گفتم بکترک یک لینوکس مبتنی بر توزیع اوبونتو است. پس تبعاً در این قسمت هم سیستم عامل اوبونتو را انتخاب می کنیم. فقط به این نکته توجه کنید که در صورتی که نسخه ۶۴ بیتی بکترک را دانلود کرده اید باید گزینه Ubuntu 64-bit را انتخاب کنید.
backtrack-vmware-installation-type-ubuntu.jpg

مرحله هفتم: اتمام نصب

ویزارد نصب در این مرحله تمام اطلاعات لازم را کسب کرده و در مرحله بعد نصب خود سیستم عامل بکترک را شروع می کنیم. پس چک باکس Power On را انتخاب کنید و Finish را کلیک کنید.
backtrack-vmware-installation-wizard-end.jpg

مرحله هشتم:

برای نصب بکترک آن را به صورت زنده در ماشین مجازی اجرا میکنیم. این مرحله به صورت کامل در آموزش اجرای زنده بکترک توضیح داده شده است. بعد آن را از طریق ویزارد نصب بکترک نصب میکنیم. این مراحل را در آموزش نصب بکترک دنبال کنید تا بکترک بر روی سیستم مجازی شما نصب شود.

همانطور که در تصویر می بینید در پایین محیط VMWare نواری نمایش داده شده که از شما می خواهد که بعد از نصب بکترک دکمه I Finished installing را کلیک کنید. میتوانید این نوار را ببندید یا طبق دستور العمل بعد از نصب آن را کلیک کنید
مرحله نهم: نصب ابزارهای VMWare

ابزار های VMWare مجموعه ای از فایل ها و درایور ها هستند که کارایی سیستم عامل نصب شده بر روی ماشین مجازی را بالا برده و سازگاری سخت افزاری بهتری را ارائه می کنند. شما میتوانید از نصب این ابزارها صرف نظر کنید اما من نصب آنها را شدیداً توصیه می کنم.
برای نصب ابزار های ماشین مجازی بعد از نصب بکترک طبق تصویر در VMWare از منوی VM بر روی Install VMware Tools کلیک کنید.
backtrack-virtual-machine-tools.jpg

مرحله دهم: نصب ابزارهای VMWare در بکترک

بعد از اجرای مرحله هشت یک درایو مجازی در بکترک ایجاد میشود که در آن فایل نصب ابزار های بکترک وجود دارد. برای دسترسی به آن بر روی علامت دیسک در پانل ایجاد شده کلیک کنید یا از تسکبار بکترک در پایین آیکن آرشیو که در اصل آیکن برنامه دلفین(مدیر فایل در بکترک) را کلیک کنید و در پنجره باز شده از پانل سمت چپ آیکن دیسک را کلیک کنید.
backtrack-vmware-installation-tools.jpg
بر روی فایل VMwareTools-x.x.x-xxxxxx.tar.gz راست کلیک کنید و کپی را کلیک کنید. نام فایل با توجه به نسخه VMware شما ممکن است متفاوت باشد.
دوباره از پانل سمت چپ بر روی root کلیک کنید و با دابل کلیک وارد پوشه tmp شوید. حالا بر روی محیط خالی راست کلیک کرده و paste را کلیک کنید.
در اینجا ترمینال بکترک را باز کرده و فرامینی که در تصویر میبینید را اجرا کنید.

cd ../tmp
این فرمان شما را وارد پوشه tmp که فایل فشرده ابزارهای VMware در آن است وارد میکند.
tar zxpf VMwareTools-x.x.x-xxxxxx.tar.gz
این فرمان فایل فشرده ابزارها را از حالت فشرده خارج میکند. توجه کنید که سیستم فایل لینوکس بر خلاف ویندوز به حروف بزرگ و کوچک حساس است و در صورتی که اسم فایل یا فرمان ها را درست وارد نکنید فرمان درست اجرا نخواهد شد. در وارد کردن اسم فایل ها بعد از وارد کردن قسمت اول آن مثلا بعد از وارد کردن دو حرف VM در فرمان کلید Tab را از صفحه کلید فشار دهید تا بقیه نام فایل به صورت اتوماتیک تایپ شود.
perl vmware-install.pl
این فرمان دستور شروع برنامه نصاب ابزارهای بکترک را میدهد. بعد از این مرحله تعدادی سوال از شما میشود که مسیر نصب اجزای برنامه را می پرسد. در تمام موارد مسیر پیشفرض مناسب است پس در هر سوال بدون وارد کردن حرفی کلید Enter را می زنیم.
در مرحله آخر پیغامی مشابه تصویر زیر نمایش داده میشود که میگوید نصب با موفقیت به اتمام رسید و درایو مجازی اجکت شد.

حالا شما میتوانید فایل فشرده ابزارها را به زباله دان ارسال کنید.
تبریک میگم، نصب شما با موفقیت به اتمام رسید. حالا قدرتمندترین تسلیحاتی که میتواند در اختیار یک جنگجوی سایبری قراربگیرد در اختیار شماست. از آن درست استفاده کنید.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

amirsport

Member
اجرای بک ترک به صورت زنده

backtrack-live-boot-banner1.jpg

اجرای زنده سیتم عامل(Live) راهندازی سیستم عامل از یک درایو خارجی(سی دی، دی وی دی، فلش و …) است به صورتی که سیستم عامل به حافظه اصلی(RAM) بارگزاری می شود و بدون نیاز به هارد دیسک بر روی سیستم اجرا می شود. در اجرای لایو بکترک(Backtrack Linux) هیچ تغییری در اطلاعات شما ایجاد نمی شود مگر اینکه پارتیشن های دیسک سخت خود را بارگزاری(mount) کرده و خود در آنها تغییر ایجاد کنید.
برای اجرای زنده backtrack بعد از دانلود بکترک به صورت یک فایل ایمیج(ISO) آن را بر روی یک DVD رایت کنید در DVD-Rom سیستم خود قرار دهید و سیستم را روشن کنید.سپس با منوی مشابه تصویر زیر روبرو می شوید:
backtrack-5-live-boot-menu.jpg

گزینه اول شما را وارد خط فرمان بکترک میکند. گزینه دوم بکترک را بدون راهندازی اتوماتیک شبکه راهندازی می کند تا در صورتی که قصد دارید بدون شناسایی شدن شبکه خاصی را آنالیز کنید به محض شروع سیستم عامل شما در لوگ سرور ثبت نشوید. بقیه گزینه ها برای خطایابی بکترک را با تنظیمات مختلف اجرا میکنند. با اجری گزینه آخر هم از بوت بکترک صرف نظر کرده و سیستم از هارد دیسک بوت می شود.
با اجرای گزینه اول شما مستقیماً وارد خط فرمان بکترک می شوید. همانطور که در سوالات رایج در بک ترک گفتم نام کاربری اصلی root و رمز عبور آن toor است. البته در صورتی که شما پارتیشن لینوکس روی هارد دیسک های خود نداشته باشید از شما سوالی نمیشود و مستقیماً وارد این صفحه می شوید:

برای ورود به محیط گرافیکی بکترک فرمان زیر را وارد کنید
Startx
با اجرای این فرمان یکی از محیط های گرافیکی KDE یا GNOME بسته به انتخاب شما در دانلود بکترک به نمایش در می آید.
تصویر زیر محیط گرافیکی KDE در بکترک ۵ RC1 را نمایش می دهد.

تبریک میگم. شما با موفقیت لینوکس بک ترک را راهندازی کردید. شما از همین طریق به وسیله آیکن Install BackTrack در دسکتاپ میتوانید بکترک را بر روی سیستم خود نصب کنید.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

amirsport

Member
دانلود بک ترک ۵ و نسخه های متفاوت آن


در صورتی که شما از علاقمندان مباحث امنیت دیجیتال و نفوذگری(هک) هستید حتماً نام بک ترک به گوشتان خورده. لینوکس بک ترک(BackTrack) یک سیستم عامل مبتنی بر لینوکس اوبونتو و مجهز به بهترین و به روزترین ابزارهای آنالیز امنیت و هک است. با توجه به سوالاتی که در مورد نسخه ها و انواع مختلف تنظیمات در هنگام دانلود از شما سوال میشود تصمیم گرفتم در این مورد توضیحات کوتاهی بدهم.
در صورتی که با بک ترک آشنا نیستید یا سوالی دارید سوالات رایج بک ترک را مطالعه کنید. در صورتی که هنوز هم سوالی دارید میتوانید در بخش نظر ها آنها را بپرسید، مطمئناً بدون جواب نمی مانید.
دانلود بک ترک ۵

برای دانلود بک ترک از سایت رسمی بک ترک وارد بخش دانلود بک ترک شوید. در اینجا از شما سوال می شود که قبل ازدانلود قصد ثبت نام در سایت را دارید؟ در صورتی که چنین قصدی ندارید بر روی دکمه Download کلیک کنید.

در قدم اول کدام انتشار از نسخه ۵ بک ترک را دانلود کنیم؟
شما میتوانید توزیع RC1 یا انتشار اول از بک ترک را انتخاب کنید. قطعاً RC1 گزینه ی بهتریست. چون مشکلات انتشار اول در RC1 اصلاح شده، بعضی ابزار ها اصلاح و بروزرسانی شدند و بعضی مشکلات مربوط به درایور ها و پشتیبانی سخت افزاری در آن حل شده.
بک ترک را برای VMware دانلود کنم یا نسخه DVD کامل آن را؟
بهتر است قبل از اینکه در مورد محیط های کاری KDE و GNOME تصمیم بگیریم نوع نصب بک ترک را مشخص کنیم. این بخش خیلی مهم است. در صورتی که قصد دارید از بک ترک فقط بر روی ماشین مجازی استفاده کنید نسخه VMware بک ترک با محیط کاری GNOME را دانلود کنید(همانطور که در تصویر بالا میبینید). در این حالت امکان استفاده از محیط زیبای KDE برای شما فراهم نخواهد بود. من این حالت را پیشنهاد نمیکنم چون در صورت انتخاب حالت ISO در بخش Image صفحه دانلود علاوه بر امکان استفاده از بک ترک بر روی VMware امکان استفاده لایو(به صورت زنده از روی دی وی دی) و به صورت نصب در کنار ویندوز را هم خواهید داشت.
پس در بخش Image گزینه ISO را انتخاب می کنیم.
کدام محیط گرافیکی بهتر است KDE یا GNOME؟
KDE از بسیاری از جهات بر GNOME برتری دارد. به نظرم تنها برتری که GNOME برای شما خواهد داشت سبک تر بودنش خواهد بود. من پیشنهاد می کنم KDE را دانلود کنید. محیط KDE بک ترک تجربه جالب و حتی قابل مقایسه ای با ویندوز ۷ خواهد بود.
معماری ۳۲ بیتی یا ۶۴ بیتی برای من مناسب تر است؟
معماری ۶۴ بیتی فوق العاده است اما یک ایراد دارد: سازگاری با سخت افزارها و سیستم های مختلف. در صورتی که شما قصد دارید فقط در سیستم هایی که دارای پردازشگر با معماری ۶۴ بیتی هستند از بکترک استفاده کنید نسخه ۶۴ بیتی برای شما مناسب است.
اما در صورتی که میخواهید در هر شرایطی و بر روی هر سیستمی از بک ترک استفاده کنید نسخه ۳۲ بیتی برای شما بهتر است. من در کل نسخه ۳۲ بیتی را ترجیه میدهم و آن را پیشنهاد می کنم.
دانلود با تورنت یا با لینک مستقیم؟
در صورتی که از طرفداران تورنت هستید از این گزینه راضی خواهید بود. تورنت بکترک تعداد سیدهای زیادی دارد و سرعت آن فوق العاده است. اما برای کاربران ایرانی که سرعت آنها معمولاً کمتر از ۵۱۲Kbps است لینک مستقیم شما را سریع تر به نتیجه می رساند. پیشنهاد می کنم از یک نرم افزار مدیریت دانلود برای دریافت فایل ایمیج بکترک استفاده کنید.
دانلود نسخه های قدیمی تر بکترک

بیشتر منابع و آموزش های بکترک مربوط به نسخه ۴ آن است. اما این نسخه دیگر توسط تیم بکترک پشتیبانی نمیشود. اما در صورتی که به هر دلیلی قصد دانلود نسخه های قدیمی تر را دارید دیگر از طریق سایت رسمی بکترک امکان دانلود آن را نخواهید داشت. بهتربن راه برای دانلود آن استفاده از شبکه های اشتراک فایل(تورنت) است.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

hdnsoft

Well-Known Member
:rose: اين مقاله هم خيلي مفيد بود ،
آموزش هاي در مورد نحوه استفاده از بك تري و شناسايي باگ هاي امنيتي توسط اون يا لينوكس هم ارائه ميديد؟
 

amirsport

Member
:rose: اين مقاله هم خيلي مفيد بود ،
آموزش هاي در مورد نحوه استفاده از بك تري و شناسايي باگ هاي امنيتي توسط اون يا لينوكس هم ارائه ميديد؟
عزیز اگه استقبال خوب بشه از مطالب حتما.
در ضمن فلن دارم از پایه شورو میکنم. تا بدن برسیم به اونجا ها
 

kingtak

New Member
ممنون از آموزش خوبتون.فقط اگه میشه آموزش پارتیشن بندی و همچنین نصب بک ترک کنار اوبونتو و ویندوز 7 رو هم آموزش بدید.اصلا اگه بخوایم دو یا 3 تا لینوکس کنار هم داشته باشیم چطور باید پاتیشن بندی کنیم؟
 
آخرین ویرایش:

amirsport

Member
درود...
برای پارتیشن بندی میتونید از نرم افزار gparted partion editor استفاده کنید(در محیط لینوکس)
برای این هم که چند تا سیستم عامل داشته باشی میتونی از نرم افزار های Vmware و Virtual box در محیط ویندوز استفاده کنی.
هر کدوم از این ها هم آموزش داره
 

kingtak

New Member
دوست عزیز منظورم این بود چه پارتیشن هایی باید داشته باشم.من اوبونتو رو رو سیستمم دارم.
با این پارتیشن ها:
swap,/boot/ ,/
حلا اگه بخوام بک ترک رو کنار اوبونتو نصب کنم به چه پارتیشنی احتیاج دارم
 

جدیدترین ارسال ها

بالا