سلام
وقتی میخوای یک متریال رو بسازی سعی کن اول اون متریال رو ببینی یا تجسمش کنی
مثلاً خاصیت پلاستیک سبز چیه؟
1-وقتی میزاریش توی نور در تمام جهات رنگش سبزه ، پس difuse رو سبز باید گزاشت.
2-اگر به سمت نور سفید بگیریش رفلکت نور سفید خواهد بود ، پس رنگ رفلکتت خاکستری (رنگ نداره) مقدار رفلکتت اگر 50 % نور هست رنگ رفلکتت میشه خاکستری 50% (و موارد مشابه)
حالا ببین اگر نور نقطه ای بتابونی روش چقدر پخش میشه؟ اگر بیشتر پخش میشه باید جلا (glossines) رو کمتر کنی (مثلاً بزار 60%). حالا اگر رفلکت نور نقطه ای به صورت خط دیده میشه ، باید antisotropy رو تغییر بدی (تجربیه).
حلال میرسیم به Ior مقدارش رو باید بگردی تو نت ، برای پلاستیک 1.5 - 1.6 باید خوب باشه ، تیک fresnel یادت نره ، در ضمن اون پایین رو blin انتخاب کن.
refract رو هم که سیاه میزاری (اگر نور از جسمت رد نمیشه اگر رد میشه به اندازه همون درصدت رو ببر بالا).