ali_tavanaie
Well-Known Member
سلام،اگر دقت کرده باشید در متریال دهی ،هنگامی که یک نقش رو به یک حجم (مثلاً مکعب) اعمال میکنیم ، مثلاً توسط multi/sub به هر وجهش یک نقش میدیم ،زمانی که اون جسم شفافه ، و ما مجبوریم به دو وجه اون حجم (مثلاً شیشه) دو نقش معکوس بدیم ، این نقش ها فقط به دو سطح اعمال میشه ، نه به کل حجم ، مثلاً ما میخوام اون قسمت از شیشه مات باشه ، اما با این کار فقط اون قسمت از دو سطح مات میشن و ما نمیتونیم یک شیشه که در یک قسمت هایی مات هست رو تولید کنیم (یا مثلاً اگر بخوام رنگ های متفاوتی شیشمون داشته باشه) میخوام ببینم راهی هست که به یک حجم نقش داده بشه؟
یک سوال دیگه هم داشتم ، میشه در وی ری هم به یک متریال در یک قسمت هایی نور نسبت داد ، یعنی منظورم اینه که در اون قسمت ها هم نور ساطع کنه و هم خواص یک جسم از جمله رفلک و رفرکت و ... رو داشته باشه.
سوال دیگه من اینه که آیا میشه متریالی ساخت که از یک طرف فقط نور رو عبور بده ، و از یک طرف فقط نور رو رفلکت کنه؟
ممنون میشم اگر جوابمو بدید.
یک سوال دیگه هم داشتم ، میشه در وی ری هم به یک متریال در یک قسمت هایی نور نسبت داد ، یعنی منظورم اینه که در اون قسمت ها هم نور ساطع کنه و هم خواص یک جسم از جمله رفلک و رفرکت و ... رو داشته باشه.
سوال دیگه من اینه که آیا میشه متریالی ساخت که از یک طرف فقط نور رو عبور بده ، و از یک طرف فقط نور رو رفلکت کنه؟
ممنون میشم اگر جوابمو بدید.