متریال دهی در معماری

s6s6s6

New Member
سلام .من هر متریالی میدم به کارم تکرار میشه چکار کنم این تکرار تو کارم نباشه؟ممنون
 

Ultra3D

Well-Known Member
سلام

پیشنهاد می کنم شما پستت رو تو تاپیک تری دی مکس بزن .... اونجا شلوغ تر هست و جواب زودتر می گیری

درکل جوابش یکم سخته ... چون از نوع سوالتون معلومه که مکس رو تازه شروع کردید و در این باره مطلالب زیادی هست که باید بدونید

به طور خلاصه می گم ...
1- تکسچری که استفاده می کنی tillable نیست و در نتیجه حی تکرار می شه و به اصطلاح loop می شه .... برای اصلاحش باید بره فوتوشاپ
2- تکسچر اندازه اش نسبت به مساحتی که شما استفاده می کنی خیلی کوچیک هست

برای رفع این دوتا ایراد تکسچر تو فوتوشاپ و مکس از تکنیک های ترکیبی زیادی استفاده می شه که متریال نهایی واقعی و کاملا اتفاقی جلوه بده
متریال ها با چندین لایه شیدر و هر شیدر هم ترکیبی از چندین لایه مپ و هر مپ هم تو فوتوشاپ بزرگ می شه و به صورت رندم کپی ، چرخش و پخش می شه و کثیفی های رندمی داده می شه

سر آخر هم بسته به حجم که می خوای متریال بهش بدی می تونه unwrap بشه و دقیقا جای هر تیکه تکسچر و کثیفی ها مشخص بشه

واقعیتش توضیحات فنی و جزئیش خیلی زیادی ... کلی کار خوب تو مکس تو همین قضیه خلاصه می شه
 

جدیدترین ارسال ها

بالا