متاسفم برات(نظر شما چیست؟)

وضعیت
موضوع بسته شده است.

royaieabi

Member
سلام
این طرحو یکی از دوستان سفارش داده بود
تا پرینتشو توی اتاقش بزنه
طرحی برای ترانه ای از محسن چاوشی
لطفا در موردش نظر بدین
مرسی
روز بخیر
رویای آبی
 

پیوست ها

  • dele sadeh .jpg
    dele sadeh .jpg
    305.8 کیلوبایت · بازدیدها: 92

GFX Master

مدیر انجمن گرافیک دو بعدی ومسئول فروشگاه
به نظر من نوشتن دوبار قطعه اي از شعر فقط كار رو شلوغ ميكنه. اصل نوشتن يه قطعه از شعر يه خواننده گوشه يه كار اينه كه بيننده با نگاه كردن به اون طرح و ديدن اون بيت ياد اون شعر بيافته و اين خود بيننده باشه كه ادامه شعر رو بخونه و در واقع اون بيت فقط يه يادآوري كوچيك ميكنه به اون خواننده اصلي و شعرش و نوشتن بيتهاي زياد فقط كار رو شلوغ ميكنه.

يه مورد ديگه هم اينكه من متوجه نشدم دليل اينكه عكس اون مردي كه داره تو بيابون راه ميره 2 بار تكرار شده چيه؟! البته نميدونم شايد كلا عكس اينجوري بوده از اول ولي فكر كنم اگر يه دونه باشه بيشتر ميتونه مفهوم تنهايي و ... رو برسونه.

در كل كار قشنگي شده. موفق باشي.
 

soheilweb

Active Member
با سارا خانم موافقم
272.gif
 

memol_515

Active Member
منم با سارا موافقم! طبق معمول d:
اما شاید منظورشون این بوده که 2تایی تهنا شدن، الان دارن به تهنایی جدا راه میرن! اما خوب فکر نکنم خیلی قابل درک باشه!
any way، موفق باشی
memol
 

mostafa_cs

Well-Known Member
متاسفم برات:دی
طرح خیلی جالبی شده مثل سایر کارهاتون نظم احساسی خوبی داره..
راستی خانم سارا درست میگه،بهتر بود ادامه شعر نباشه اما حالا هم که نوشتید بهتر بود که خطش با دست باشه اینطوری خیلی دلنشین تره.
پیروز و سربلند باشید...
 

mashreghi

Member
به نظر شما اگه لایه تصویر خانومه رو ی لایه بیابون نبود بهتر نمی شد ؟ راستی برای امضای طراح نوشته پائین درسته ؟ یعنی منظورم اینه که من معمولا دیدم Designer می نویسن . یا Designed By .. شاید مشکل از سواد منه . یکی بگه چه جمله ای در عرف طراحی برای امضا معقول تر و بهتره ؟
 

haeri118

New Member
سلام
خيلي زيباست فقط ميخواستم بگم كه اون نوشته كه بصورت دست نويس هست از ابزار استفاده شده يا يك فونته؟
 

SPS12

Member
سلام
کار جابی بود
البته اون شعر بالا سمت چپ و بردار بعدم این پایینشم که ایمیل و .. هست اگه ایمیلتو بزاری رو خط آرزوی آبی قشنگ تر می شه به نظرم
به هر حال
جالب بود
موفق باشید
 

GFX Master

مدیر انجمن گرافیک دو بعدی ومسئول فروشگاه
به نظر شما اگه لایه تصویر خانومه رو ی لایه بیابون نبود بهتر نمی شد ؟ راستی برای امضای طراح نوشته پائین درسته ؟ یعنی منظورم اینه که من معمولا دیدم Designer می نویسن . یا Designed By .. شاید مشکل از سواد منه . یکی بگه چه جمله ای در عرف طراحی برای امضا معقول تر و بهتره ؟
منم ميخواستم موضوع قرار گرفتن لايه تصوير زير تصوير اون خانوم رو بگم منتها اينطوري هم بد نيست. در مورد امضا هم بسته به نوع كار از Created By يا Designed By استفاده ميشه. اصلا منظورتون از Engineer‌ رو متوجه نشدم.
 

NAKOOT

Well-Known Member
ایول ...
برای یکتا صدای عشق کار زدن خیلی ارزش داره ...
 

hamed_mp

Member
سلام با تشکر از طراحیتون
دوستان محبت کردن به نکته هایی اشاره کردن که لازم به تکرار نیست
به نظر من استفاده از عکس دختری که به بالا نگاه می کنه با مضمون شعر مغایرت داره ، و نگاه به آسمان به نظر من معنی دیگری داره
تاسف برای دل خود ، آمیخته با نگاهی هست که سر افکنده است و در فکری عمیق فرو رفته ( چشمانی که به جلو نگاه می کنند و سری که به پایین خم شده )

در مورد عکس مرد تنها در بیابان ، بهتر است از عکس کوچکش استفاده کنی ( عکس پایینی ) ، سایه مرد جلوه خاصی به تصویر داده و ادغام شدنش با سیاهی پایین عکس جلوه اش را بیشتر کرده

با تشکر.
 

iman1981

Member
من فکر میکنم 1) لایه دختره بیاد رو بهتر بشه 2) اون تصویر بیایون یکم محو تر باشه بهتره باید یکمی محو باشه تا حالت رویا داشته باشه 3) کل امضا هم اگه یکی دو سایز کوچیک کنی فونتشا بهتره
 

royaieabi

Member
سلام
شب همگی بخیر
ممنون از اظهار نظر همه دوستان که همیشه مفید و کارساز هست
نظرات نسبتا متنوعی عنوان شد که تقریبا به همه بخشهای طرح نفوذ کرد حتی تا امضا
اما یک اشتباه فاحش از قلم افتاد و اون اشکال روشنیه که در شعر وجود داره و کسی بهش اشاره نکرد
به بعصی از پستها پاسخ میدم که عبارتند از haeri118 :memol_515 mashregh SPS12 sara_is_nice_girl hamed_mp iman1981

و سعی میکنم ترتیب رو رعایت کنم
دو تایی بودن تصویر فرد که در تصویر دوم به شکل سایه و بزرگتر اما دقیقا همان تصویر است نشان دهنده حرکت و تلاش بی نتیجه است که قطعا به اندازه کافی گویا نبوده اما ایرادی که در مورد خروج از حالت تنهایی بود رو رد میکنم چون دو تصویر کاملا یکی است .(و در اصل تصویر هم وجود نداشته"پاسخ به پست سارا")

بکار بردن متن در طرح باید تا حدی باشد که نیاز معنایی را برای طرح براورده کند بدیهی است بکار گیری متنهای بلند در طرح غنای معنایی بیشتری از طرح طلب میکند.(مرتضی ممیز)
اصلا با این نظر موافق نیستم که قسمتی از شعر نوشته بشه و بقیه در ذهن خواننده تداعی بشه بلکه متن باید نیاز طرح رو براورده کنه

در مورد نوشتن اسم طراح در پایین طرح ,باید بگم این بستگی به سبک کار داره و به فراخور از design by: ,drawing by: , created by: ویا به تنهایی از اسم استفاده میشه که اگه خواستین توضیحات کاملش رو میدم

قرار گرفتن لایه تصیر زن در زیر کاری بوده که بصورت ارادی انجام شده و کشیده شدن خطوط بیابان به داخل صورت هدفمند بود.

نوشته داخل تصویر عموما دست نویس هست

در مورد نگاه به بالا من هم موافقم و ممنون از اشاره بجای حامد

لایه بیابون به دلیل پیچیدگی زیاد خطوط منحنی اگه محو بشه فکر میکنم نامفهوم بشه

اما ایراده تابلو طرح
غلط بودن قسمتی از شعر
اگه گفتین؟
ممنون از راهنماییهاتون
شبتون آبی
رویای آبی
 

GFX Master

مدیر انجمن گرافیک دو بعدی ومسئول فروشگاه
فكر نميكنم شما طرحت رو اينجا گذاشتي باشي براي ايراد املايي گرفتن؟! من نظراتم رو برمبناي تجربياتم گفتم. شما از جمله استاد مميز استفاده كردي در حاليكه جايگاه اين جمله اينجا نيست. كاش ميگفتيد استاد اين جمله رو درباره كدوم كار و در چه زماني گفتن؟ احتمال من اينه كه اين جمله براي يه طرح تايپوگرافي باشه.

دو تایی بودن تصویر فرد که در تصویر دوم به شکل سایه و بزرگتر اما دقیقا همان تصویر است نشان دهنده حرکت و تلاش بی نتیجه است که قطعا به اندازه کافی گویا نبوده اما ایرادی که در مورد خروج از حالت تنهایی بود رو رد میکنم چون دو تصویر کاملا یکی است .(و در اصل تصویر هم وجود نداشته"پاسخ به پست سارا")
من متاسفانه متوجه منظورت نشدم اگر ميشه يكمي واضحتر توضيح بده.

اصلا با این نظر موافق نیستم که قسمتی از شعر نوشته بشه و بقیه در ذهن خواننده تداعی بشه بلکه متن باید نیاز طرح رو براورده کنه
خوب اين نظر شماست. ولي اين موضوع رو بدونيد كه شما زماني يه طراح خوب هستيد كه با زبان گرافيك با مخاطب ارتباط برقرار كني. فكر ميكني نقاشيهاي بزرگ دنيا چرا معروف شدن؟! چون با زبون نقاشي با بيننده ارتباط برقرار كردن. اصلا هر كدوم از بخشاي هنر همينن. تو سينما. زمان چارلي چاپلين محدوديت صدابرداري وجود داشت و كسي صداي فيلم رو نميشنيد ولي چاپلين با حركاتش بهتر از هر كس ديگه اي ميتونست بفهمونه كه داره چي ميگه. كلا وقتي هدف از هنر معلوم باشه راحتتر اين موضوع هضم ميشه. هنر يه زبانه. براي برقراري ارتباط با مخاطب. حالا اين زبان يه موقع با نقاشي مطرح ميشه يه موقع با خط و ...

در مورد نوشتن اسم طراح در پایین طرح ,باید بگم این بستگی به سبک کار داره و به فراخور از design by: ,drawing by: , created by: ویا به تنهایی از اسم استفاده میشه که اگه خواستین توضیحات کاملش رو میدم
كسي ايرادي به نوشتن امضا در زير طرح نگرفت. بزرگ بودن امضا يه مقدار باعث ميشه چشم بيننده از طرح اصلي دور بشه و به اون سمت كشيده بشه.

قرار گرفتن لایه تصیر زن در زیر کاری بوده که بصورت ارادی انجام شده و کشیده شدن خطوط بیابان به داخل صورت هدفمند بود.
در اين مورد باهات موافقم. هر چند قرار گرفتن لايه مربوط به چهره روي لايه تصوير بيابون هم خوب بود.
 

mashreghi

Member
ما نظر دادیم طراح عزیز بیاد یه مختصر جوابی بده ببینیم پاسخ بچه ها به کارش اومده .
 

hamed_mp

Member
در مورد نگاه به بالا من هم موافقم و ممنون از اشاره بجای حامد
با سلام
خوشحالم که مسمر ثمر بود


دو تایی بودن تصویر فرد که در تصویر دوم به شکل سایه و بزرگتر اما دقیقا همان تصویر است نشان دهنده حرکت و تلاش بی نتیجه است که قطعا به اندازه کافی گویا نبوده اما ایرادی که در مورد خروج از حالت
تنهایی بود رو رد میکنم چون دو تصویر کاملا یکی است .....

قبل از نوشتن لازم است بیان کنم که نوشته ام ، نظرات و تجربیات من در زمینه هنری می باشد و گاه عرفانی پس اگر در نکته ای از تعاریف کلی دور شدم عذر من را بپذیرید

عکسهای غمگین دارای غربت خاصی هستند ، خصوصیت بارز آنها در این هست که هر چقدر بیننده به عکس نگاه می کند بیشتر به فکر فرو می رود
بودن نقش هایی که حاوی جزئیاتی مغایر با معنای تصویر هست باعث سر در گمی بیننده می شود
عکس بزرگتر دارای جزئیاتی واضحتر از عکس کوچک هست که همین باعث پرت شدن افکار بیننده از معنای واقعی تصویر می شود ( حالت صورت و پوششی که بر تن دارد )
اگر هدف نشان دادن تلاش بی نتیجه است ، وجود دو تصویر به نظر من کافی نیست و تا جایی که بشود با هنر خاصی باید تصویر را تکرار کرد ( که باز این باعث شلوغی کار می شود )


بکار بردن متن در طرح باید تا حدی باشد که نیاز معنایی را برای طرح براورده کند بدیهی است بکار گیری متنهای بلند در طرح غنای معنایی بیشتری از طرح طلب میکند.....

گاه باید از تعاریف کلی فاصله گرفت

درعکس شاد گاه تمام شعر را می نویسند ، درشت ، و اضح و زیبا ، تا شادی را با سهولت به بیننده انتقال دهد
در عکس غمگین باز اشاره می شه به غربت عکس و هدف عکس که همان ایجاد فکر عمیق در بیننده هست که اینجا به نظر من ، به کار بردن یک شعر اما با دوحالت ( فونت ) و دو موقعیت متفاوت ما را از هدف اصلی دور
می کند

اما ایراده تابلو طرح
غلط بودن قسمتی از شعر
اگه گفتین؟

رفتی و به هر چی خواستی نرسیدی ( یه که اضافه داره و آخرجمله واضح نیست که ، نرسیدی هست یا رسیدی )

با تشکر.
 

royaieabi

Member
سلام
شب شما بخیر
باریکلا به حامد که ایراد شعر رو پیدا کرد
قطعا من کارمو برای گرفتن غلط املایی اینجا نذاشتم
اما اگه به پست من دقت کنید گفتم که نطرات به همه قسمتهای طرح نفوذ کرد حتی امضا در این شرایط انتظار میرفت که ایراد شعر هم عنوان بشه که بالاخره شد
اما اول بریم سراغ نظر سارا
سارا ممنون از اینکه به کارام نظر میدی همیشه استفاده میکنم و خوشحال میشم و امیدوارم که این مباحثات بعدی که گاها انجام میدیم باعث سوتفاهم و رنجش خاطر نشه هدف آموختنه و بحث در زمینه هنر که دوستش داریم...
جمله استاد فکر میکنم بیشتر در زمینه نقاشی خط بوده من این جمله را از مقاله ای تحت عنوان نقاشی خط جدا کردم که در اون از این جمله از استاد استفاده شده بود
و احتراما بگم که با نظر شما در این زمینه خیلی موافق نیستم
کارهای نقاشی خط که طراحیهای من عموما به سبک اونها و با رعایت اصول اونها انجام میشه خیلی با نقاشی متفاوت هستند
یک نقاشی حرف خودش را صرفا با تصویر میزنه (خطوط ,رنگها,فضاهای مثبت و منفی و...)
اما کارهای نقاشی خط خیلی متفاوت هستند
اگه بخوام چیزی که خودم از چیزایی که آموختم رو بگم به ساده ترین بیان نقاشی خط یعنی آداپت کردن نوشته و تصویر
وقتی من تصویری رو برای نوشته ای خلق میکنم باید نوشته رامتناسب با تصویر خلق شده در کارم بگنجونم شما اعتقاد داری که بخشی از نوشته را بنویسم و باقی را به عهده حافظه بیننده قرار بدم اما شاید اصلا اون متن در حافظه بیننده نباشه یا اینکه باشه اما حافظه یاری نکنه(مث من که حافظم ضعیفهwink)
اونوقته که حق تصویر ادا نشده
به بیان ساده تر
در نقاشی هنرمند باید حرفش را صرفا با نقاشی خودش بیان کنه اما در کارهای نقاشی خط با خط و تصویر
در مورد سینما هم عرض کنم سینما ترکیب صدا و تصویره
صدا از اهمیت ویژه برخورداره
چاپلین با محدودیت صدا فیلم میساخت اما اونقدر قوی که اون محدودیت کمتر به چشم بیاد
اما قطعا میتونست با رفع این محدودیت کارهای قویتری انجام بده
اما در مورد امضا
دوست عزیز mashreghi مشرقی گفته بودند که آیا نوشته امضای من غلطه؟و عرف هست که از چه عبارتی استفاده بشه من در پاسخ ایشون گفتم که هر شکل نوشته برای جای خاص خودش کاربرد داره که اگه خواست براش توضیح میدم
حامد عزیز در خصوص نظرات شما سعی میکنم در پست جداگانه توضیحاتی بدم
از نظراتتون خیلی خیلی ممنونم
موفق باشید و پیروز
شبتون آبی
رویای آبی
 

GFX Master

مدیر انجمن گرافیک دو بعدی ومسئول فروشگاه
خوب من اولا نه تنها از اين بحثا ناراحت نميشم كه كلي هم خوشحال ميشم چون واقعا اين جور تاپيكا هستن كه ميشه ازشون نتيجه خوبي گرفت.

اگه بخوام چیزی که خودم از چیزایی که آموختم رو بگم به ساده ترین بیان نقاشی خط یعنی آداپت کردن نوشته و تصویر
البته دوست داشتم بدونم رشته تحصيلي شما چي هست و چقدر درباره گرافيك اطلاعات داريد؟ چون اين تصور شما از نقاشي خط با عرض معذرت اشتباهه!! نقاشي خط در واقع همون تايپوگرافي هست. بطور ساده اگر بخوام بگم تايپوگرافي يا نقاشي خط كار بر روي حروف هست. يعني گرافيست با استفاده از حروف و كلمات و تغيير شكل و ديفيس اونا منظورش رو ميرسونه. تعبير شما اينه كه بكار بردن متن در شعر ميشه نقاشي خط؟!

جمله استاد فکر میکنم بیشتر در زمینه نقاشی خط بوده من این جمله را از مقاله ای تحت عنوان نقاشی خط جدا کردم که در اون از این جمله از استاد استفاده شده بود
همونطوري هم كه تو پست قبليم گفته بودم به احتمال زياد استاد اين جمله رو درباره يه طرح تايپوگرافي گفته بودن. يعني همون نقاشي خطي كه شما ازش اسم بردي.

کارهای نقاشی خط که طراحیهای من عموما به سبک اونها و با رعایت اصول اونها انجام میشه خیلی با نقاشی متفاوت هستند
كاراي شما 100% نقاشي هستن و صرفا به خاطر بكار بردن متن در طرح نميشه اسم نقاشي خط رو روي كل طرح گذاشت. در حد آخر ميشه كارتون رو تركيبي از نقاشي (با درصد بيشتر) + نقاشي خط (با درصد كمتر) دونست.

وقتی من تصویری رو برای نوشته ای خلق میکنم باید نوشته رامتناسب با تصویر خلق شده در کارم بگنجونم شما اعتقاد داری که بخشی از نوشته را بنویسم و باقی را به عهده حافظه بیننده قرار بدم اما شاید اصلا اون متن در حافظه بیننده نباشه یا اینکه باشه اما حافظه یاری نکنه(مث من که حافظم ضعیفهwink)
هنوزم نظرم اينه كه نوشتن قسمتي از شعر كافيه. ببينيد هر شعري يه بخش اصلي و به قول معروف هسته اصلي داره كه كل مضمون شعر در همون بخش اصلي هست و بقيه شعر جزئيات محسوب ميشن. شما بايد اون قسمت اصلي رو داخل متنت استفاده كني. حالا اگر كسي شعر رو قبلا خونده بوده و ميدونه چيه خوب مشكلي نيست ولي حتي اگر به فرض كسي هم شعر رو نشنيده باشه چون شما اون قسمت اصلي رو استفاده كردين بيننده متوجه منظور شما خواهد شد.

در مورد سینما هم عرض کنم سینما ترکیب صدا و تصویره
صدا از اهمیت ویژه برخورداره
چاپلین با محدودیت صدا فیلم میساخت اما اونقدر قوی که اون محدودیت کمتر به چشم بیاد
اما قطعا میتونست با رفع این محدودیت کارهای قویتری انجام بده
به نظر شما نداشتن صدا تو اون فيلما محدوديت بوده؟! به نظر من نقطه قوت اون فيلم بدون صدا بودن اوناست! دليل شهرت پيدا كردن چاپلين و فيلماش همين صامت بودن فيلماش بوده و اينكه تونسته با زبون تصوير و بدون صدا منظورش رو برسونه. مطمئنا اگر فيلماش صدادار بودن به اين اندازه معروف نميشد.

ببخشيد طولاني شد!
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.

جدیدترین ارسال ها

بالا