مبین نت یا ایرانسل

سلام.

دوستان میخوام یه اینترنت بیسیم بگیرم برای لب تابم.به نظر شما مبین نت بهتره یا ایرانسل ؟

اگر ممکنه بگید که از کدام شهر هستید!

از نظر مصرف و... هم اگر میدونید یه توضیحی بدید.مثلا من اگر برم توی وی پی اس ام جه قدر مصرف میشه؟
 

nevercom

کاربر متخصص انجمن مولتی مدیا بیلدر
من فقط از سرویس مبین نت استفاده کردم.
سرعتش به نسبت خوب هست، مثلاً طرحی که بعنوان 128 ارائه میدن سرعتی تا 64 کیلوبایت بر ثانیه بهتون میده. البته محدودیت حجمش کمه (چهار گیگ و...)

هیچوقت تحت هیچ شرایطی سمت سرویس های نا محدودشون نرید.

در کل سرعتش خوب هست و احتمالاً راضی خواهید بود، اما من اصلاً ازشون راضی نیستم. پشتیبانیشون به شدت ضعیف هست و اپراتورهاش حتی اطلاعات پایه ای رو هم ندارن.
تنها وقتی مودمتون دچار مشکل میشه توقع رسیدگی داشته باشید در غیر اینصورت در مواردی مثل افت سرعت و... اصلاً هیچ رسیدگی ای نمیشه.

من یکبار بسته ی نامحدود 512 کیلوبیت بر ثانیه رو گرفتم با قیمتی حدود 53000 تومن. اما حداکثر سرعتی که داشتم 8 کیلوبایت بر ثانیه بود !!! در مدت یکماه نزدیک به 20 بار با پشتیبانی صحبت کردم، کلی هم ایمیل به بخش صدای مشتری فرستادم.
اما هیچوقت رسیدگی نشد. حتی بنظرشون این سرعت برای سرویسی که 512 کیلوبیت بر ثانیه معرفی شده کاملاً مناسب بود !!!

ایرانسل رو نمیدونم، اما مبین نت تا به مشکلی بر نخوردید خوب هست، اما وقتی به مشکل برخوردید متوجه میشید که این شرکت ها هیچ احترامی برای مشترکشون قائل نیستن و داستان پشتیبانی بیشتر شبیه به یک جک هست !
 
ایرانسل زیاد کسی استفاده نکرده برای همین اینجا تاپیک زدم!حتی نمایندگی شم ای دی اس ال داره.:دی

مبین نت نمایندگیشو دوستم داره!چند نفرم گرفتن گفتن راضی هستن و افت سرعت هم خیلی کم داشته!

من سرعت 512 رو میگیرم یا شاید 1مگ!

میخوام بدون مصرفش خوبه یا خیر؟با توجه به این که من باید هر روز سایتم رو بروزن کنم!باید وارد وی پی اس شم دانلود و آپلود کنم و همین طور یک سری اطلاعات آپلود کنم وارد محیط مدیریت سایت و سی پنل شم
مشکلی نداره؟مثلا وارد وی پی اس شم چه قدر حجم میگیره؟
و اینکه من بیشتر برای اینکه جای میرم میخوام استفده کنم داخل منزل ای دی اس ال هست.
 

ΛMłЯФ

Member
ما هرگز تا به این اندازه خوشبخت نبوده ایم. سال های زیادی می گذرد و حالا دیگر صدای قیژقیژ «دایال آپ» در زمره صداهای خاطره انگیز قرار می گیرد، با این حال تصور دسترسی آسان به اینترنت همیشه با دست اندازهایی همراه می شد.

با GPRS و EDGE اولین تلاش ها صورت گرفته بود. با وجود آنها ما قادر بودیم در کوچه و خیابان طعم اینترنت را مزه مزه کنیم اما سرعت پایین در نهایت باعث می شد ما عطایشان را به لقایشان ببخشیم. با ورود وایمکس به بازار، بالاخره الهه تکنولوژی روی مهربان خود را به ما نشان داد. وقتی مودم های همراه با ابعاد بسیار کوچک عرضه شد، ما طعم دیگری از ارتباط را چشیدیم.
سرعت عمل


مبین نت اولین اپراتور عرضه کننده وایمکس بود که اقدام به فروش «مودم جیبی» کرد. در اولین برخورد ما کاملا هیجان زده شده بودیم و باور نمی کردیم می توانیم در هر لحظه و هر مکانی با فشار دادن یک دکمه ساده به اینترنت متصل شویم.

بعد از اینکه مودم های مبین نت مورد استقبال قرار گرفتند، ایرانسل هم به فکر افتاد. آنها در مراسم پنج سالگی ایرانسل اعلام کردند به زودی مودم های همراه خود را عرضه می کنند. ما انتظار زیادی کشیدیم تا بالاخره در آخرین روزهای سال 90 خبر ورود مودم های ایرانسل را شنیدیم.

برنده: مبین نت


وضعیت ظاهری


وقتی هر دو مودم را در کنار هم قرار می دهیم، خواسته و ناخواسته تفاوت هایی را مشاهده می کنیم. مودم مبین نت از همان تم همیشگی برخوردار است؛ رنگ سفید و نشان بزرگ خدمات دهنده. دکمه پاور در کناره دستگاه قرار دارد. ورودی آنتن تقویتی (به صورت اختیاری)، سوکت شارژ و دکمه مربوط به ری استارت سخت افزاری توسط پوشش مخصوص از دید پنهان شده است.
با فشاردادن دکمه پاور عملیات محیرالعقول آغاز می شود. روی بدنه مودم چهار چراغ به چشم می خورند که اولی نشان دهنده وضعیت باتری است. سه چراغ دیگر وضعیت شبکه wifi، وضعیت وایمکس و قدرت سیگنال ها را نشان می دهد. اتصال به شبکه، با وضعیت سیگنال دهی ارتباط مستقیم دارد. در صورتی که در محدوده پوشش دهی مناسب قرار داشته باشید، لازم نیست زمان زیادی منتظر بمانید.

به محض روشن شدن دستگاه ممکن است به یاد اسباب بازی های دوران کودکی خود بیفتید. چراغ های نشانگر که به رنگ سبز، قرمز، زرد و آبی هستند، تاثیر زیادی در یادآوری این خاطرات شاد دارند. مودم ایرانسل طراحی سنگین تری دارد. رنگ مشکلی براق بدنه با حاشیه های زرد مهم ترین عوامل تاثیرگذار در این قضیه هستند.

دکمه پاور روی بدنه قرار گرفته و در قسمت پایین تنها سه چراغ به چشم می خورد. به محض فشاردادن دکمه پاور هر سه آنها به رنگ سبز روشن خواهند شد. بعد از آن وضعیت باتری نشان داده خواهد شد. پس از عملیات جست و جوی شبکه رنگ سبز چراغ وایمکس (با علامت W) قدرت سیگنال دهی بالا را یادآوری می کند. رنگ زرد سیگنال دهی متوسط و رنگ قرمز سیگنال دهی ضعیف را نشان خواهد داد.

برنده: ایرانسل
وضعیت باتری


این ناامیدکننده است که ما مجبور هستیم دستگاه های دیجیتال خود را که به طور کامل باتری خالی کرده اند چیزی در حدود چهار ساعت به برق متصل کنیم. نکته امیدوارکننده اینجاست که در حالت اتصال به برق هم می توان از مودم استفاده کرد. حالا به وضعیت شارژدهی می رسیم. با مودم مبین نت ما قادر بودیم تا 3 ساعت به شبکه متصل بمانیم.

در زمان قطع شدن سیگنال مودم مصرف بیشتری خواهد داشت و عمر باتری کم می شود. وضعیت برای مودم ایرانسل به مراتب بهتر است. از این نظر آنها برنده رقابت خواهند بود چون باتری مودم شان پس از هر بار شارژ کامل دست کم 9 ساعت دوام خواهد داشت.

برنده: ایرانسل


پوشش دهی


مبین نت به عنوان اپراتور سراسری وایمکس تبلیغ می کند. آنها شهرهای بیشتری را زیرپوشش خود دارند. با این حال موقع سفارش تاکید می کنند که باید نواحی پوشش داخلی را بررسی کنید. در این صورت ما قادر خواهیم بود در 113 شهر مختلف کشور از مودم همراه مبین نت استفاده کنیم.
آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، شمالی و رضوی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد استان هایی هستند که براساس اعلام سایت رسمی مبین نت در آنها پوشش وایمکس موجود است.

با این حال ما توانستیم در شهر کوچک کلارآباد هم از مودم همراه خود استفاده کنیم. نام این شهر روی سایت مبین نت موجود نیست. در مقابل ایرانسلی ها هفت استان آذربایجان شرقی، اصفهان، البرز، تهران، خراسان رضوی، خوزستان و فارس را پوشش می دهند.

شهرهای زیرپوشش شبکه وایمکس ایرانسل هم به ترتیب تهران، شهر قدس، شهریار، قرچک، اندیشه، اسلامشهر، ورامین، شورآباد، شهرری، کرج، فردیس، مشهد، شهرک صنعتی طوس، تبریز، شهرک صنعتی چرمشهر، شهرک صنعتی اطلس، سردرود، اصفهان، خمینی شهر، خوراسگان، دانشگاه نجف آباد، شاهین شهر، محمودآباد، کاشان، اهواز، دزفول، اندیمشک، شیراز و گلستان هستند.

برنده: مبین نت


هزینه ها و تعرفه ها


ما همچنان علاقه زیادی به آزادی عمل و حق انتخاب بیشتر، موقع خرید داریم. ایرانسل مودم های همراه خود را به صورت جداگانه عرضه می کند. به این ترتیب که می توانیم مودم را با قیمت 199 هزار و 900 تومان سفارش دهیم و تعرفه اشتراک را بنا بر نیاز شخصی خریداری کنیم.

علاوه بر تعرفه های ماهانه، سه ماهه، شش ماهه و یک ساله طرح دوست داشتنی مصرف آزاد با سرعت های 128 و 256 کیلوبیت بر ثانیه هم موجود است. در مقابل برای سفارش مودم همراه مبین نت کمی دست مان بسته خواهد بود. آنها مودم های شان را تنها با دو تعرفه بلندمدت یک ساله و دوساله با سرعت های 128 کیلوبیت و 512 کیلوبیت عرضه می کنند که به ترتیب 200 و 300 هزار تومان قیمت دارد.

برنده: ایرانسل


کدام مودم واقعا بهتر است؟


تعداد شهرهایی که مبین نت زیر پوشش قرار می دهد واقعا وسوسه کننده است. ما توانستیم در شهر کوچک کلارآباد به وایمکس دسترسی داشته باشیم آن هم در شرایطی که روی سایت رسمی آنها نامی از این شهر به چشم نمی خورد.

با این حال ممکن است عمر کوتاه باتری شما را دلسرد کند. پس از هربار شارژ کامل ما تنها سه ساعت به شبکه متصل بودیم. ایرانسل شهرهای کمتری را زیرپوشش شبکه خود داده است. چنانچه شما هم در یکی از این 29 شهر زندگی می کنید و کمتر سفر می روید احتمالا ایرانسل را ترجیح خواهید داد. به اضافه اینکه ما نگرانی کمتری بابت تمام شدن باتری داشتیم. آزادی عمل در انتخاب تعرفه ها هم می تواند یک عامل تاثیرگذار دیگر باشد.

ایرانسل


+ تعرفه های منعطف تر، عمر باتری بیشتر

- شهرهای کمتری را پوشش می دهد

عمر باتری: حدود 9 ساعت

قیمت مودم تنها بدون هزینه اشتراک 199 هزار و 900 تومان (بدون احتساب مالیات)

مبین نت


+ شهرهای زیرپوشش بیشتر، قیمت کمتر

- عرضه تنها با اشتراک های یک و دو ساله

عمر باتری: حدود 3 ساعت

قیمت: 200 و 300 هزار تومان (بدون احتساب مالیات)
 

جدیدترین ارسال ها

بالا