مبنای انتخاب های Ring و Loop و Grow و Shrink

30min

Banned
سلام .
راستش من دقیقا نمیدونم اساس عملکرد دکمه های ذکر شده در مکس چیست !؟
مثلا من یک سری Edge ها رو با Loop سلکت میکنم همینطور اضلاع موازی رو به کمک Ring .
اما اگر بین دو تا ضلع حالت Extrude ایجاد بشه دیگه در هنگام فشار دکمه Loop یا Ring اون اضلاع میانی سلکت نمیشن .
میخوام بدونم مبنای این انتخاب ها چیست و بر چه اساسی عمل میکنن این دکمه ها ؟!
 

Ultra3D

Well-Known Member
وفتی که شما یک لاین رو انتخاب می کنید بر ای اون لاین جهات X Y Z به صورت Locale تعریف می شه و وقتی شما دستوری مثل Loop النتخلب می کنید با یک از این جهات هم جهت می شود( تو دستور Loop معمولا ً با X ) و به ترتیب بعد برای لاین دومی و سومی و ... این جهات رو تعریف می کنه و مثلا ً برای Loop همش در جهت X ادامه می ده

البته الگوریتم ها پیچیده هستن که چه طوری نرم افزار تری دی مکس فرق بین خطوط که Extrude شدن با اونایی که به جلو یا عقب Move شدن رو تشخیص می ده

خوب چیزی حدود 1000 تا مهندس برنامه نویس روش کار می کنن 
 

30min

Banned
متشکرم Ultra خان ! :wink:
خوب البته منم نمیخوام ببینم چطوری اونها ساختن .
قصد من اینه که مسلط بشم که قبل از اینکه این دکمه ها رو بزنم بدونم مثلا با زدن Loop چه محدوده ای رو میتونم داشته باشم .
اینطوری کار خیلی راحت تر خواهد شد مطمئنا .
بعضی مواقع رسوندن منظور با تایپ خیلی سخت !
 

Ultra3D

Well-Known Member
به قول خودت خیلی سخته چیز های مفهومی و تئوری رو با تایپ توضیح داد
فقط این رو می تونم بگم که یک NEW باز کن و اون جا چندتا حجم و Face ایجاد کن و روش هر بلایی می تونی بیار و وقتی یک از دستور های بالا رو می زنی تا کجا ادامه پیدا می کنه و کجا قطع می شه

البته بگم که کنار اون دستور های بالا دوتا دکمه کوچولو هست ( فلش به سمت بالا و پایین ) هست که با اون ها می تونی به صورت دستی (Manuel) تعداد انتخاب ها رو کنترل کنی  
 

جدیدترین ارسال ها

بالا