مایکروسافت، جزئیات ناتال را اعلام کرد

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6
مایکروسافت که با کنسول ایکس‌باکس ۳۶۰ موفق شده بازار بازی‌های ویدیویی را از دست سونی و پلی‌استیشن خارج کند، قصد دارد با ارایه ناتال در پاییز آینده، انقلابی در صنعت بازی و سرگرمی ایجاد کند.در حالی که مایکروسافت در صدد افزودن یک امکان دیگر به کنسول ایکس‌باکس ۳۶۰ خود است، وسیله جدیدی از بازی‌های ویدئویی به احتمال زیاد در سال جاری در راه خواهد بود. این وسیله که هم نام یکی از شهرهای شمالی برزیل، ناتال نام‌گذاری شده است، به بازیکنان اجازه می‌دهد بازی‌ها را تنها با حرکات بدن و صدای خود کنترل کنند. رابی باخ، رئیس سرگرمی و ابزارهای مایکروسافت اعلام کرد که ناتال اواخر سال ۲۰۱۰/۸۹ وارد بازار خواهد شد.
مایکروسافت در ژوئن ۲۰۰۹/ خرداد ۸۸ در لس‌آنجلس از ناتال رونمایی کرد؛ اما اطلاعاتی در مورد نحوه کارکرد آن ارائه نکرد. اکنون این شرکت به مسئولین نیوساینتیست اجازه دسترسی به این وسیله و همچنین مسئولین شرکت را داده است تا جزئیات جدیدی بدست آید.
natal.jpg

یک بازیکن می‌تواند هر جایی در فاصله ۰٫۸ تا ۴ متری ناتال قرار گیرد و ارتباط با وسیله توسط نور فروسرخ برقرار می‌شود. یک دوربین ویدئویی تک‌رنگ، میزان انعکاس نور را با استفاده از شفافیت سیگنال‌ها ضبط کرده حرکات را به‌صورت سه بعدی ثبت می‌کند.
این بدان معناست که استفاده‌کنندگان از ناتال برعکس فناوری استفاده شده توسط برخی استودیوهای ویدئویی برای تولید انیمیشن، نیازی به پوشیدن نشانگرها بر روی بدن خود ندارند.
به گفته الکس کیپمن مدیر تولید ناتال، ثبت حرکات به‌طور طبیعی به قدرت پردازش بسیار بالایی نیاز دارد و قرار دادن این نرم‌افزار بر روی وسیله‌ای که هر روز از آن استفاده می‌شود، مشکل بزرگی است.
مایکروسافت مقادیر زیادی داده از حرکات و موقعیت‌های احتمالی یک بازیکن در طول بازی هم در استودیو و هم در خانه‌های اشخاص، جمع‌آوری کرد. تصاویر گرفته شده در منازل به عنوان بخش‌های کلیدی مورد استفاده قرار گرفتند و سپس داده‌ها به سیستمی پیشرفته که بر روی چند کامپیوتر قدرتمند در حال اجرا بود، منتقل شد. نتیجه این کار، یک بسته نرم‌افزاری ۵۰مگابایتی است که قادر است در هر صحنه ویدئویی ۳۱ حرکت بدن را تشخیص دهد.
کیپمن در این رابطه گفت: “وقتی ما در حال تولید این مغز هستیم، با خود فکر می‌کنیم این سر است، یا این شانه ها هستند. و در میلیون‌ها صحنه این کار را انجام می‌دهیم. سپس بر اساس اطلاعات از پیش تعیین شده، وقتی دستگاه تصویر جدیدی می‌بیند می‌تواند تشخیص دهد که در حال دیدن کدم بخش از بدن است.”
ناتال همچنین دارای نرم‌افزاری است که درک اولیه‌ای از آناتومی بدن انسان را انجام می‌دهد. به عنوان مثال، با استفاده از این اطلاعات متوجه می‌شود دست‌ها به بازوها وصل هستند و بازو‌ها هم متصل به شانه. بنابراین می‌تواند حدس خود را از حرکت بدن انسان برای تشخیص مکان اعضای بدن حتی زمانی که از دید دوربین پنهان هستند، استفاده کند.
کیپمن در ادامه گفت: “این نرم‌افزار جای دست‌های شما را به درستی تشخیص می‌دهد، حتی اگر آن را پشت سرتان پنهان کرده باشید. برنامه می‌داند که دست‌ها تنها می‌توانند در یک مکان قرار داشته باشند.” این مسئله مهم است، زیرا در طول بازی‌های دو نفره همیشه تصویر واضحی از دو بازیکن وجود ندارد.
به گفته کیپمن ناتال تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد از منابع پردازش ایکس‌باکس۳۶۰ را استفاده می‌کند و هر حرکت را تنها در ۱۰ میلی‌ثانیه تشخیص می‌دهد. ضمن آن‌که تنها ۱۶۰ میلی‌ثانیه طول می‌کشد تا دستگاه خود را با بازیکن جدیدی که در مقابلش قرار گرفته تطبیق دهد.
microsoft_xbox360_natal1.jpg
[ناتال، تصویر بدن را در مربعهای ۴ سانتیمتری تهیه میکنید] این سیستم اعضای بدن را در هر ۴سانتی‌متر تشخیص می‌دهد که مسلما دقت بسیار کمتری از دستگاه‌های میلی‌متری هالیوود دارد. اما داگلاس لانمن که در بخش ارتباطات ۳بعدی دانشگاه براون در رودآیلند کار می‌کند، معتقد است این میزان دقت برای یک بازی ویدئویی مناسب خواهد بود.
لانمن با دقت در حال بررسی بازی‌هایی است که ناتال قادر به انجام آن‌هاست. برای او این سوال مطرح است که آیا در اختیار داشتن دکمه‌های فیزیکی نیز لازم است؟ چنین سوالاتی در کنار علاقه به حرکت به سمت یک ارتباط بدون کنترل که برای دهه‌ها در ذهن انسان بوده است، برای ناتال از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است


منبع
 

جدیدترین ارسال ها

بالا