افزونه 1 ماهواره چند منظوره SMMS ایران در سال 2006 به فضا پرتاب می‎شود

  • شروع کننده موضوع Mahmoodi
  • تاریخ شروع
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
به گزارش بخش خبر سايت اخبار فن‌آوري اطلاعات ايران ، به نقل از خبرگزاري سلام، مهندس سید حسن شفتی، رئیس سازمان فضایی ایران در نشست مطبوعاتی که به منظور معرفی دستاوردهای این سازمان در هفته جهانی فضا برگزار شده بود، بیان داشت: ایران به عنوان کشوری در حال توسعه، زمانی می‎تواند امید به پیشرفت داشته باشد که سرعت پیشرفت آن از کشورهایی که این دوره را سپری کرده‎اند، همزمان بوده یا از آن پیشی بگیرد. لذا کار بسیار سنگینی پیش روی دانشگاه‎ها و سازمان‎ها و نهادهای دولتی و خصوصی است.
وی در ادامه با اشاره به پروژه‎های پرتاب ماهواره به فضا توسط کشورمان بیان داشت: در این رابطه ماهواره چند ماموریتی SMMS در دست است که با همکاری چین و تایلند اکنون مراحل نهایی طراحی خود را می‎گذراند و ضمن انتقال دانش فنی آن به کشور در سال 2006 به فضا پرتاب خواهد شد. این ماهواره هزینه‎ای بالغ بر 44 میلیون دلار را در پی دارد که سهم ایران 5/6 میلیون دلار است.
وی افزود: در کنار آن ماهواره مصباح نیز مطرح است که با نهایی شدن مراحل طراحی توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت ارتباطات در حال ساخت است و امیدواریم سال آینده به فضا پرتاب شود. هزینه ساخت این ماهواره نیز بالغ بر 10 میلیون دلار خواهد بود.
وی با اشاره به ماهواره زهره که اکنون 6 تا 7 سال است که از مطرح شدن آن می‎گذرد، بیان داشت: داستان ماهواره زهره تاریخچه طولانی دارد که همچنان گروهی که مسئول پیگری آن هستند، خبر از مذاکرات خوب و ادامه روند کار را می‎دهند، اما هنوز تاریخ مشخص برای بهره‎برداری آن اعلام نشده است.
وی در بخشی از مطالب خود به تاسیس پارک یا بوستان فضایی با شهرداری‎های کشور طی یک سال آینده خبر داد که از جهت آشنایی افراد جامعه با پیچیدگی‎های علوم فضا و کاربردهای آن بسیار موثر خواهد بود.

منبع فناوري اطلاعات ايران
 

جدیدترین ارسال ها

بالا