ماندگاری لمینت دندان چقدر است؟

MojganAD

Member
لمینت دندان جز خدمات دندانپزشکی محبوب است و افراد زیادی سراغ آن می‌روند. به طور متوسط، لمینت‌ها حدود ۱۰ تا ۱۵ سال عمر می‌کنند. با گذشت زمان، درست مانند دندان‌های واقعی، شروع به کاهش کیفیت می‌کنند و نیاز به جایگزینی درنهایت ایجاد می‌شود. درواقع در اکثر افراد ماندگاری لمینت‌های دندانی در شرایط ایده‌آل بیش از یک دهه بوده و این مورد در اکثر افراد گزارش شده است.

بیشتربخوانید... انتخاب بهترین دکتر لمینت در تهران

دوام و طول عمر لمینت

یکی از مزایای لمینت دندان دوام و طول عمر مناسب آنها است. با وجودی که به‌صورت متوسط طول عمر مفید لمینت‌ها بین ده تا پانزده سال تخمین زده می‌شود؛ اما این مدت‌زمان و ماندگاری می‌تواند متاثر از موارد مختلفی کم و زیاد شود. داشتن روکش‌های دندانی سالم و با طول عمر بیشتر مستلزم مراجعه منظم به مطب دندانپزشکی است. اکثر دندانپزشکان توصیه می‌کنند تا بیمارانی که لمینت دندانی دارند حداقل هر شش ماه یک‌بار به مطب مراجعه کرده تا روکش‌ها و شرایط دندان‌هایشان توسط دندانپزشک بررسی و معاینه شود.

این ویزیت‌های منظم به دندانپزشک اجازه می‌دهد تا یک معاینه کامل انجام دهد تا بتواند مشکلات احتمالی را قبل از تبدیل‌شدن به یک مشکل واقعی تشخیص دهد. تمیزکردن حرفه‌ای هر شش ماه نیز توصیه می‌شود.

این که تا چه میزان بیماران نکات مراقبت از لمینت دندان را رعایت کنند و چقدر اصولی با این لمینت‌ها برخورد کنند از یک سو و کیفیت مواد استفاده‌شده برای لمینت و دقت و ظرافت کار دندانپزشک از سوی دیگر تعیین‌کننده دوام و طول عمر لمینت‌هاست.

سایرمقالات .... دندان مصنوعی سرامیکی بهتر است یا اکریلیکی

عوامل موثر بر دوام لمینت

زمانی که یک بیمار به مطب دندانپزشکی مراجعه می‌کند و تصمیم به انجام لمینت دندان می‌گیرد، قطعاً هدف او بهره‌مندی از تمام مزیت‌های روکش‌های دندانی با حداکثر دوام و ماندگاری لمینت است. درک این نکته مهم است که روکش‌های دندانی، خصوصاً لمینت‌های پرسلن بسیار قوی و محکم‌اند و بنابراین هنگامی که به‌درستی از آنها استفاده و مراقبت شود می‌توان از مزایای کامل این لمینت‌ها بهره‌مند شد.

بااین‌حال یک سری نکات و عوامل وجود دارد که می‌تواند روی دوام و ماندگاری لمینت‌ها تاثیر بگذارد. رعایت آنها به معنای افزایش دوام لمینت است و عدم رعایت آنها هم به معنی طول عمر کمتر روکش‌های دندانی بوده و علت افتادن لمینت دندان هستند. مانند مینای دندان طبیعی، لمینت‌ها نیز در برابر آسیب‌هایی مانند براده‌ها و ترک‌های ناشی از ضربه‌های دندانی، آبسه لثه، دندان قروچه، گازگرفتن غذاهای سفت و غیره آسیب‌پذیر هستند.

منبع: https://www.zhaleimplant.ir/
 

جدیدترین ارسال ها

بالا