پشتیبانی مارمولک

Mehdi_Lover3dsmax

مسئول مدرسه گرافیکی سه بعدی
سلام
این کارو واسه مسابقه ای که چند وقت پیش اینجا برگزار شده بود زدم .
لینک مسابقه
خوشحال می شم نظراتتون رو ببینم
نرم افزار های کار شده : مایا مادباکس uvlayout رندرم منتال ری

MehdiDabagh.jpg
MehdiDabaghWire.jpg
 

ssevil

Well-Known Member
سلوم
خیلی خوججل شده
افرین
جالبه بدونید من وی ری و با اموزش های شما شروع کردم
و کلا باعث شد بیشتر برم دنبالش
هنوزم همه اموزش هارو دارم
مرسی :rose:
 

::reza::

کاربر VIP
سلام آقا مهدی
به به کار مسابقه :) گرچه این کار رو تو مسابقه دیدم و نظرات خودم اونجا گفتم، اینجا هم می گم.
کارت خیلی خوب و قشنگ شده. از اصول مدلسازیت خوشم اومد. محیط زیبایی برای مارمولک طراحی کردی ، رندر هم زیبا شده .
موفق باشی:rose:
 

madmaster_3d

Well-Known Member
اقا مهدی خیلی اقایی که برای وری آموزش ساختی و میشه گفت 99% ملت 3d مدیون شما هستن. کارت هم جالب شده رفیق

راستی دوستان نتیجه مسابقه چی شد؟ من هرچی بخش مسابقات رو گشتم نتیجه ای ندیدم؟ الو؟
 
آخرین ویرایش:

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام مهدی جان.کار خوبی شده.خیلی قوی شده. به نظرم رنگ ها زیادی شاد هست فضای کودکانه هست یا واقعی؟ یه مقداری روی بحث سچوریشن تعدیلش کن
شیدر خود مارمولک به نظرم واقعی نشده.از sss استفاده کردی؟
 

Mehdi_Lover3dsmax

مسئول مدرسه گرافیکی سه بعدی
سلام
madmaster_3d نتیجه مسابقه توی پست اولم یه لینک مسابقه گذاشتم .اونجا یه جدوله که نتایجو زده.
ممنون عارف جان من توی تنظیمات منتال ری یه مقدار saturation رو زیاد کردم واسه همین رنگ ها شارپ شده.
متریال مارمولکم معمولیه می خواستم SSS استفاده کنم وقت واسه مسابقه کم آوردم.ولی سبزه و گیاه ها از translucency استفاده کردم.
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
سلام مهدی جان ، اول تبریک بگم برای کار خیلی زیباتون ...
منتال ری همونطور که میدونید قلق خاصی داره ، کار خوبی هست اما به نظرم اگر نکات زیر رعایت بشه خروجی بهتر خواهد بود :
- نباید رندر تار میشد ، خیلی از دوستان ، حتی خود من در گذشتنه عیب های کار رو با Blur کردن میپیشونیم اما کار 100% اشتباهی هست ، میتونستید از DOF منتال ری که سرعت خیلی خوبی هم داره استفاده کنید .
- برای فضای خروجی درون منتال ری نباید از GI استفاده کرد ، باید از FG Bounce استفاده کرد .
- شیدر سازی خیلی خام هست همونطور که عارف جان هم گفتند ، برای مارمولک میتونستید از SSS++ که فقط برای 3DsMax وجود داره استفاده کنید یا همون SSS معمولی با Radius بالا استفاده کنید .
- از Displace استفاده کنید ، من اگر جای شما بودم از Back ــه ساحل استفاده میکردم و نور حجمی میساختم تا سوراخ هارو بپوشونه ...
- برای برگ ها از Thin-Layer - SSS استفاده کنید و بهشون Shell بدید .

سربلند باشید :rose:
 

Mehdi_Lover3dsmax

مسئول مدرسه گرافیکی سه بعدی
LinkinForEver ممنون از نظری که دادید:rose:
می خواستم از DOF استفاده کنم ولی توی مایا فرق داره با مکس . از zdepth استفاده کردم اون نتیجه ای رو که می خواستم نگرفتم.
من از FG استفاده کردم از GI استفاده نکردم.
SSS توی مایا دردسرای خودشو داره . چون وقت کم اوردم واسه مسابقه نشد درست روش کار کنم . حالا انشاالله می خوام وقت کردم دوباره روی متریال مارمولک کار کنم و کارو واسه خودم پرینت کنم.
از Displace استفاده کردم یکی از دلایل معمولی بودن متریال مارمولک همینه . متریال SSS مایا Displace ساپورت نمی کنه. شاید به خاطر رنگ تکسچر باشه که Displace مشخص نشده چون هرجا برامدگی بود رنگشم فرق داشت (خال ها)
تمام برگ ها و چمن SSS دارن و از Thin-Layer هم استفاده شده . در مورد shell ایده خوبیه باید امتحانش کنم .
منتال واسه اینجور کارا خروجی خوبی می ده حالا تو ذهنمه یه تست با وی ری بزنم ببینم چی می شه . فعلا که درگیر مسابقه دومم.
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
سلام بر استاد گرامی ...
همم ... نباید از Zdepth اینجوری میشد ...:-? میشه لطفا تصویر اصلی و Zdepth رو قرار بدید .

از Displace استفاده کردم یکی از دلایل معمولی بودن متریال مارمولک همینه . متریال SSS مایا Displace ساپورت نمی کنه. شاید به خاطر رنگ تکسچر باشه که Displace مشخص نشده چون هرجا برامدگی بود رنگشم فرق داشت

میتونید از Composite کردن متریال ها استفاده کنید یا استفاده از شیدر Skin++ که براتون پیوست کردم .
 

پیوست ها

  • skinplus+_maya.zip
    3.4 کیلوبایت · بازدیدها: 17
آخرین ویرایش:

Mehdi_Lover3dsmax

مسئول مدرسه گرافیکی سه بعدی
سلام
منظورمو درست نگفتم من این blur رو با فوتوشاب زدم با zdepth که کار کردم اونجوری که دلم خواست نشد .
من توی فوتوشاب و افتر افکت زیاد تجربه ندارم .
در مورد Composite هم من mix20layer رو می شناختم که اونم قدیمیه نتونستم روی مایا 2014 نصبش کنم.
حالا این شیدر شما رو هم امتحان می کنم . خیلی منون که وقت گذاشتین.

zdepth.jpg
marmolako5.jpg
 

پیوست ها

  • zdepth.jpg
    zdepth.jpg
    81.3 کیلوبایت · بازدیدها: 13
  • marmolako5.jpg
    marmolako5.jpg
    264.6 کیلوبایت · بازدیدها: 12
آخرین ویرایش:

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
سلام مهدی جان ، با اجازت یک تست کوچیکی زدم ، Zdepth دو ایراد داشت ، AntiAnalize نداشت ، Zplaner خیلی نزدیک بود ...
با Curves ها یک ادیت زدم روش ، کار رو پیغام خصوصی کردم .
 

Mehdi_Lover3dsmax

مسئول مدرسه گرافیکی سه بعدی
دست شما درد نکنه .خیلی ممنون.:rose:
با این افکت ها کار real تر شده .
zdepth شما خیلی بهتر از تست خودم شده.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا