لینک کردن دست بایپدم چطورباید انجام بشه؟

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
من خودم 3 ساعت آموزشی واسه CAT ضبط کردوم حدود 95% روش کار باهاش رو گفتم فقطه یه سری فوت و فن هاش رو توش نگفتم اون هم نه به خاطر این که لو نره، نه، حواسم نبود که شما هم انگار شیراز میزیین :green: و خیلی سخته 3ساعت video رو آپ کرد ولی Digital tutors هم یه چیزایی داره من خودم ندیدم ولی با تعداد track هاش فهمیدم زیاد چیزی ازش نگفته ولی 100% برای شروع خوبه.
اینم لینک
این رو ببین اگه عمری باقی موند و خدا توفیق داد من تو همین سایت هستم تا در حد اطلاعاتم و توانم کمکت کنم عزیز.
 

hamidroosta

Active Member
یکی میگه bipبهتره یکی میگه cat
کدامش بهتره من خودم bip کار میکنم ولی حالا میخواهم بروم cat نمیدونم خوب یا بده دوستان میفرمایند توی cat دستمون بیشتر باز هست
اساتید نظرشما چیه؟
کدامش بهتره
؟
 

hamidroosta

Active Member
من خودم 3 ساعت آموزشی واسه CAT ضبط کردوم حدود 95% روش کار باهاش رو گفتم فقطه یه سری فوت و فن هاش رو توش نگفتم اون هم نه به خاطر این که لو نره، نه، حواسم نبود که شما هم انگار شیراز میزیین :green: و خیلی سخته 3ساعت video رو آپ کرد ولی Digital tutors هم یه چیزایی داره من خودم ندیدم ولی با تعداد track هاش فهمیدم زیاد چیزی ازش نگفته ولی 100% برای شروع خوبه.
اینم لینک
این رو ببین اگه عمری باقی موند و خدا توفیق داد من تو همین سایت هستم تا در حد اطلاعاتم و توانم کمکت کنم عزیز.
bubo3d عزیز درسته شیرازیم ....
bubo3d بزرگوار خوب کارهایی که خودت ضبط کردی اگه مفید هست را میتونی بهمون بفروش
؟
اپلود کردن مشکل هست ودانلود مشکلتر

 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام
ممنون
من الان دو سال هست که جدی ریگ کار می کنم .
یک سال هم هست که MXS رو خیلی ابتدایی دست گرفتم .
CAT رو با Bip اصلا نمی شه قیاس کرد .
Bip خیلی ابتدایه .
الان خیلی برنامه نویسها هستن که دارن برای ارتقای CAT کار می کنن و فکر می کنم آینده روشنی داره
اما وقتی می شه ریگ کرد چرا CAT ؟

ممنون از اطلاعات ریفیق ولی به نظر من بجای کار روی یه ریگ پیش ساخته که همیشه چیزای پیش ساخته به دلیل برنامه نویسی زیاد باگ هایی توش پیش میاد بیان و layer برنامه رو ارتقاع بدن خیلی بهتره چون البت CAT چیزای دیگه خوبی هم داره که خودت هم 100% در اطلاعی که نمیشه رو ریگ های دستی پیادش کرد مثلا load کردن انیمیتت روی هر کاراکتری یا save و load کردن انیمیت هر قسمت از بدنت ولی مثلا تغییر Pivot ـش فوق العادس که هیچ برنامه ای من تا به حال ندیدم بتونه کاری کنه که از موقعی هم که CAT جز اصلی MAX شد این ویژگی توی Constraint ـها اضافه شد و میتونی این خاصیت رو برای ریگ دستی خودت اعمال کنی.
ولی هیچی به قل خودت و خدوم و خیلی های دیگه ریگ دستی نمیشه.
حق یارت عزیز
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
فروش که نه ولی دیگه پول پستش رو خودت بده :lol: آخرش هم به صلوات واسه آدم شدنم بفرست.
ببین CAT خیلی شبیه ریگ های دستیه. هم میتونی واسه هر قسمت یه shape برای کنترل بسازی یا داشتن pole vector سر زانو ها و آرنج دست ایجاد SPline IK واسه هر قسمت که میخوای البت باید از base ریگت رودرست کنی نه preset های خودش.
ایجاد constraint برای هر قسمت توی هر layer مجزا ، همینش واسه کل هیکل Bip بسه چون نمیدونم این رو متوجه میشی یا نه که چه چیز بزرگیه. یا تغییر و انیمیت Pivot دست و پا رو هر نقطه که بخوای یعنی بینهایت چیزی که هیچ جا چنین چیزی رو نمیبینی.
قسمت layer ـش که اصلا قابل مقایسه با layer ضایع Bip نیست حتی layer خود مکس و مایا؛ یه چیزی تو مایه های motion builder ـه که کارش کار با clip ـه.
در مورد Curve هم باید بگم رسما object انیمیته نه مثل workbench ـه Bip ضایع و با باگ.
چیزای دیگه هم داره بخوام بگم ولی همینا بسه البت که باگ هایی هم داره ولی خیلی می ارزه به امکاناتش.
 
آخرین ویرایش:

nc_hamid

Member
ممنون از اطلاعات ریفیق ولی به نظر من بجای کار روی یه ریگ پیش ساخته که همیشه چیزای پیش ساخته به دلیل برنامه نویسی زیاد باگ هایی توش پیش میاد بیان و layer برنامه رو ارتقاع بدن خیلی بهتره چون البت CAT چیزای دیگه خوبی هم داره که خودت هم 100% در اطلاعی که نمیشه رو ریگ های دستی پیادش کرد مثلا load کردن انیمیتت روی هر کاراکتری یا save و load کردن انیمیت هر قسمت از بدنت ولی مثلا تغییر Pivot ـش فوق العادس که هیچ برنامه ای من تا به حال ندیدم بتونه کاری کنه که از موقعی هم که CAT جز اصلی MAX شد این ویژگی توی Constraint ـها اضافه شد و میتونی این خاصیت رو برای ریگ دستی خودت اعمال کنی.
ولی هیچی به قل خودت و خدوم و خیلی های دیگه ریگ دستی نمیشه.
حق یارت عزیز

سلام
حرفات کاملا درسته اما چرا ریگ آماده؟
نمونه ریگی که کردم رو تو یه پست گذاشتم بد نیست سر بزنی .
Auto Rig هست. یعنی رو هر کاراکتری که بخوای اجرا می شه
Save & Load Animation به صورت مجزا برای دست پا کل بدن و انگشتا و جود داره
Copy Paste داره (مثل Bip که تو CAT نیست)
کلید زنی رو برای هر قسمت بدن مجزا گذاشتم.
Reset کردن هر قسمت بدن یا تمام بدن
با .Net یه Rig Selector براش درست کردم .
و هر چیزی که بخوای رو به راحتی می شه بهش اضافه و کم کرد.
برای صورتم یه Script نوشتم که به راحتی تو حین انیمیت می تونی کنترلر بسازی و حتی کنترلرت رو اصلاح کنی.
-----
این ریگ خیلی ابتداییه .
یه سرچ کوچک تو Youtube مشخص می کنه که ما چقدر عقبیم.
اما وقتی من کارای بچه ها رو می بینم -مثل خودت ر-که با CAT یا Bip واقعا انیمیت های قابل قبولی می زنین، می گم دمتون گرم ..
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
راستیتش ما یکی دو هفته دیگه این پروژمون تموم میشه و میخوای دیگه با ریگ دستی کار کنیم و بریم مایا.
ولی خوشحال میشم لینک کارت رو بذاری. حتما خیلی چیز خوبی شده، حتما لینکش رو بده عزیز.
در مورد copy و past که گفتی bip داره ولی CAT نه منظورت رو نفهمیدم. خوب CAT هم هر قسمت بدن رو میتونی هم pose و هم انیمیتش رو copy و روی قسمت دیگه past کنی با این ویژگی نصبت به Bip که توی save انیمیت هر قسمت میتونی بگی از فریم چند و تا فریم چند save کنه و رو عضو دیگه از فریم چند این انیمیت رو شروع کنه.
تاره یه چیز دیگه CAT که تو مکس 2013 اضافه شده که time wrap هستش که میتونی سرع انیمیتت رو کم زیاد کنی.
باز میگم ممنون میشم لینک ریگت رو بذاری عزیز.
در مورد script میخواستم بگم تنها چیزی که توش نرفتم خیلی دوس دارم زبونش رو یاد بگیرم همینه که خیلی خیلی به کار آدم میاد. کتابش هم گرفتم ولی دوست داشتم یکی که وارده تو این کار برام مبحثش رو باز کنه و بهتر برام توضیح بده البت از خجالتش هم در میامآآآآ
 
آخرین ویرایش:

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
بابا چرا انقدر این جا حمید ریخته؟ :lol:
hamid_iranmann
nc_hamid
hamidroosta
به خدا اسم های دیگه ای هم هستا :green:
شوخیدم
اولا که کارگردانمون خیلی دوست داشت یه کار هم تو مایا ببنده یعنی کلا دوست داشت بره تو مایا ولی مکس رو ول نمیکنه.
مایا هم چیزای خوبی برای انیمیت داره مثل motion trail که تو چند ورژن جدیدش یه تغییر بزرگ کرد ، چیزی که ما تو فکرش بودیم و میگفتیم چرا چنین کاری رو نمیکنن که کردن.
بعد کلا مایا flexible تره ، نرم تره، هم کم باگ تره و کمتر crash میکنه هم سبک تره.
حتی تو بخش انیمیت نکات ریزی داره که شاید کمتر کسی توش دقت کرده باشه. مثلا جابجایی کی فریم ها تو مکس خیلی راحته ولی یه نکته ای داره.
مثلا شما میخواین یه سری key frame رو با هم بگیرین و دسته جمعی فاصلشون رو کم کنید تو مکس این کار باعت ایجاد تیک میشه ، چه جوری؟ اگه دو فریم نزدیک هم باشن مثلا با فاصله ی 1 فریم ، وقتی همه رو جمع میکنید ممکنه این دو فریم بی افتن رو هم ولی مایا اینجوری نیست، روی فریم ها snap نداره و میتونه کی فریم ها رو بین فریم ها هم قرار بده. این یکی از چندیدن نکتش بود.
البت من معتقدم خروجی خوب بیشتر به هنر طرف بستگی داره بعد نرم افزار ولی کارگردانه دیگه.
من خودم چون توی VFX هم فعلالیت دارم با همشون کار میکنم هر کدوم که بهتر و سریعتر جواب بده میرم تو اون.
 

nc_hamid

Member
راستیتش ما یکی دو هفته دیگه این پروژمون تموم میشه و میخوای دیگه با ریگ دستی کار کنیم و بریم مایا.
ولی خوشحال میشم لینک کارت رو بذاری. حتما خیلی چیز خوبی شده، حتما لینکش رو بده عزیز.
در مورد copy و past که گفتی bip داره ولی CAT نه منظورت رو نفهمیدم. خوب CAT هم هر قسمت بدن رو میتونی هم pose و هم انیمیتش رو copy و روی قسمت دیگه past کنی با این ویژگی نصبت به Bip که توی save انیمیت هر قسمت میتونی بگی از فریم چند و تا فریم چند save کنه و رو عضو دیگه از فریم چند این انیمیت رو شروع کنه.
تاره یه چیز دیگه CAT که تو مکس 2013 اضافه شده که time wrap هستش که میتونی سرع انیمیتت رو کم زیاد کنی.
باز میگم ممنون میشم لینک ریگت رو بذاری عزیز.
در مورد script میخواستم بگم تنها چیزی که توش نرفتم خیلی دوس دارم زبونش رو یاد بگیرم همینه که خیلی خیلی به کار آدم میاد. کتابش هم گرفتم ولی دوست داشتم یکی که وارده تو این کار برام مبحثش رو باز کنه و بهتر برام توضیح بده البت از خجالتش هم در میامآآآآ

سلام
بابا کارت درسته!!!
پدر CAT رو در آوردی !!!
یه Video سر دستی درست کردم اما کیفیت نداره
http://forum.majidonline.com/showthread.php?t=188929
تا فردا یه ویدئوی شسته رفته تر که نشون بده چی به چیه رو میذارم.
MXS در واقع زبان نیست بلکه یه Script هست .
برا آموزشم مشکلی نیست ...
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
منظورم از زبان این بود که وقتی به برنامه میگی این تابع ـه یعنی چی؟ یعنی چه دستوری به برنامه میدی مثل زبان انسان ها که فعل و فاعل و مفعول از این قبیل چیزا داره. مثلا $ داره برای برنامه ها چه معنی میده یا // که فکر کنم وقتی اول آخر یه متنی این رو بذاری اون خط خونده نمیشه و حالت note و توضیحی برای خواننده اون script میگیره.
ممنون ولی منظورت رو در مورد این (( بابا کارت درسته!!! پدر CAT رو در آوردی !!! )) خوب نفهمدیم ، منظورت همون load و save انیمیت بود؟
کلا قربانت عزیز :rose: ــ :green:
در مورد کارت خیلی خوب بود، پنجره schematic که واسه ریگ ساخته بودی خیل خوب بود خیلی به درد میخوره.
facial rig ـت هم خیلی خوب بود چون با bone کار کرده بودی ، خیلی کار رو برای Rigger سخت میکنه ولی برای انیمیت خیلی بهتره.
همه چیزش خوب بود فقط یه نکته، stretch که میدادی کاراکتر فقط کش می امد و حجمش کم نمیشد. به نظرت اگه اگه موقع جمع شدن و کش امدن به حجم اضافه و کم بشه بهتر نبود یا بهتر از اون هر دو خاصیت رو برای توی یه Att تعریف میکردی. اصلا میشد این کار دوم رو کرد؟
چون موقع کش امدن وقتی جشم لاغر میشه خیلی حس بهتری میده.
البت بببشید فضولی میکنمآآآ چون کارم انیمیت هم هست دخالت کردم و پیشنهاد دادم
ولی کالا کارت خیلی خوب بودو دمت گرم عزیز.
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
درضمن یه نکته از این به بعد که با camtasia فیلم میگیری با premiere تبدیلش نکن که اینجوری مشکل تیک پیدا کنه با خود برنامه ی camtasi تبدیلش کن اگه نمیخوای هم cut بزنی برنامه convertor ریخته که خودت خووووب میدونی عزیز.
 

nc_hamid

Member
سلام
ممنون
مشخصه که خیلی خوب به CAT مسلطی چیزایی رو که گفته بودی رو بعضی هاشو من نمی دونستم . وقتی تست کردم فهمیدم چی به چیه
-----
این فیلم رو همینجوری گرفتم با Camtasia هم نیست با Snag it گرفتم برا همون تیک می زنه.
نکته ای که در مورد Stretch گفتی خیلی خوب بود اتفاقا خیلی هم راحت می شه درش آورد . ممنون
یه ریگ کار وقتی می تونه کارش رو اصلاح کنه که یه انیماتور بهش بگه چی خوبه یا بد. منم که متاسفانه انیمیت تعطیلم .
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
قربانت عزیز، آره خیلی با CAT کار کردم و زیر و بمش رو در آوردم دیگه چیزی توش نیست که سر در نیارم حتی و فوت و فن هایی هم توش دارم که یکیش رو تو همین پست گفتم ولی به Rig شما که نمیرسه.
در مورد rig و مشورت هم درست میگی کالا تو هر چیزی مشورت خیلی خیلی به درد میخوره. باحالیش اینجاس که همه فوت و فن های زندگی رو تو دینمون گفتن ولی ما بلد نیستیم ازش استفاده کنیم. خودم رو میگم بی احترامی نشه.
فکر کنم این تصویرت هم کارکاتور خودت باشه، اگه این طوره چهره ـت خیلی برام آشناست مخصوصا خندیدنت.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا