لیست کامل و نکات مهم هنگام خرید لوازم جانبی موبایل

تصور کنید در خیابان قدم می‌زنید و موزیک دلخواه‌تان را گوش می‌کنید. غرق در فکر هستید. روز زیبا و هیجان‌انگیزی است و همه چیز عالیست. گوشی را از جیب‌تان درمی‌آورید و ناخودآگاه از دست‌تان لیز می‌خورد و روی کف خیابان می‌افتد. حالا دیگر روز زیبایی نیست. اگر صفحه نمایش گوشی شکسته باشد باید هزینه‌ی زیادی را بابت تعمیر گوشی بپردازید. اگر روی بدنه خط و خراشی بیفتد گوشی شما دیگر ظریف و زیبا نیست. اما نه. اگر یک قاب خوب، یک گلس مقاوم و یا یک کیف روی گوشی‌تان داشته باشید چنین اتفاقی نمی‌افتد. گوشی‌تان را برمی‌دارید. گرد و خاک آن را پاک می‌کنید. دوباره موزیک دلخواه‌تان را پلی می‌کنید و همچنان روز زیبایی خواهید داشت.

همه ی ما لوازم جانبی موبایل را خوب می‌شناسیم و تقریبا هر روز از آن‌ها استفاده می‌کنیم. از شارژر گرفته تا قاب و گلس، از هندزفری و هدفون گرفته تا پاوربانک و کیف و سایر اکسسوری. بعضی از این‌ها جزو لوازم جانبی ضروری موبایل هستند. اما بعضی هم صرفا به خاطر امکانات و راحتی بیشتر استفاده می‌شوند.

در ادامه راهنمای خرید لوازم جانبی موبایل را خواهید خواند. در مورد انواع لوازم جانبی گوشی صحبت کرده‌ایم. مدل‌های مختلف اکسسوری را بررسی کرده‌ایم و شما می‌توانید به راحتی بهترین لوازم جانبی را برای گوشی زیبا و ظریف‌تان تهیه کنید. (در فروشگاه اینترنتی جانبی تک می توانید اکثر لوازم های جانبی موبایل را بصورت اورجینال تهیه کنید.)



لیست کامل و نکات مهم هنگام خرید لوازم جانبی موبایل
لیست کامل و نکات مهم هنگام خرید لوازم جانبی موبایل


اصلا چرا باید لوازم جانبی گوشی بخریم؟​

شما یک گوشی زیبا دارید. احتمالا قیمت بالایی هم دارد. ظریف و زیباست. اما اگر ضربه‌ای به آن وارد شود. یا در خیابان ناخودآگاه از دست‌تان بیفتد چه اتفاقی می‌افتد؟ حتی اگر نشکند آسیب می‌بیند. قطعات داخلی گوشی ضربه می‌بینند و حتی احتمال سوختن صفحه نمایش، آسیب دیدن دوربین و یا ترک خوردن بدنه وجود دارد.

لوازم جانبی موبایل از بدنه، صفحه نمایش و قسمت‌های حساس گوشی مراقبت می‌کنند. امنیت گوشی را بالا می‌برند. امکانات و قابلیت‌های جدیدی به گوشی اضافه می‌کنند و در ضمن ظاهر و استایل گوشی‌تان را تغییر می‌دهند. می‌توانید استایل گوشی‌تان را با رنگ و طرح دلخواه‌تان تغییر دهید و استایلی جدید و زیبا بسازید.

بعضی وقت‌ها هم بدشانسی سراغ‌تان می‌آید و باتری گوشی خراب می‌شود. مجبور می‌شوید آن را تعویض کنید. یا شارژرتان خراب می‌شود و به یک شارژر اصل و باکیفیت نیاز دارید. یا برای مسافرت به پاوربانک نیاز دارید تا گوشی‌تان همیشه شارژ داشته باشد. به کابل و تبدیل‌های خاص نیاز دارید. برای پخش موزیک هم به هدفون و هندزفری و یا اسپیکر نیاز دارید. لوازم جانبی گوشی این قابلیت‌ها و امکانات را در اختیار شما قرار می‌دهند.

در ادامه با امکانات و قابلیت‌های انواع لوازم جانبی ضروری و غیرضروری آشنا می‌شوید.



لوازم جانبی گوشی موبایل شامل چه چیزهایی است؟​

لیست لوازم جانبی موبایل شامل موارد زیر است:

  • قاب (با نام کاور و گارد هم شناخته می‌شود)
  • گلس محافظ صفحه نمایش
  • کیف
  • کیف هوشمند
  • گلس محافظ لنز دوربین
  • شارژر موبایل (آداپتور و کابل)
  • پاوربانک
  • هندزفری و هدفون
  • باتری
  • کارت حافظه
  • اسپیکر بلوتوثی
  • کابل OTG
  • کابل تبدیل
  • کابل AUX
این لیست کاملی از لوازم جانبی ضروری و غیرضروری و نسبتا ضروری گوشی است. حالا کاربرد همه‌ی این لوازم جانبی و اکسسوری موبایل را بررسی خواهیم کرد و می‌بینیم که هر کدام به چه دردی می‌خورند.



قاب یا کاور و گارد گوشی موبایل ؛ یک استایل جدید بسازید.​

قاب روح تازه‌ای به گوشی می‌بخشد. هر بار که یک قاب جدید برای گوشی می‌خریم تازگی و درخشندگی آن را احساس می‌کنیم. گوشی رنگ و روی تازه‌ای پیدا می‌کند. ظاهر آن عوض می‌شود و گوشی‌مان را بیشتر دوست داریم. امنیت آن هم بالا می‌رود. لبه‌ها و گوشه‌های موبایل بسیار حساسند و اگر ضربه‌ای به آن‌ وارد شود ممکن است ترک بردارد. بشکند و یا حداقل خط و خراش برمی‌دارد. قاب مثل یک پوشش مقاوم عمل می‌کند و اجازه نمی‌دهد آسیبی به بدنه‌ی گوشی برسد.



برندهای قاب و کاور گوشی موبایل​

انواع مختلف قاب موجودند. برندهای معتبری در این زمینه فعالیت دارند و اکسسوری گوشی را تولید و عرضه می‌کنند. مثل:

  • نیلکین
  • هوانمین
  • X-Level
  • راک
  • Totu
  • و …


این برندها قاب‌های مختلفی تولید می‌کنند که بسته به جنس آن‌ها نام‌های مختلفی هم دارند. به طور مثال برند نیلیکن انواع قاب‌های چرمی، سیلیکونی، ضدضربه، TPU یا همان ژله ای تولید می‌کند که از نظر کیفیت در سطح بسیار بالایی قرار دارند. برندهای دیگر هم جزو حرفه‌ای‌های این حوزه هستند.



انواع مدل‌های قاب موبایل​

تنوع قاب‌ها بسیار زیاد است. تنوع در جنس و ساختار، طراحی و رنگ و ظرافت‌های ذاتی انتخاب‌های زیادی را جلو پای شما قرار دارند. می‌توانید مطابق میل و سلیقه‌ی خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. می‌خواهید قاب گوشی‌تان را با دستبند و ساعت هوشمند و کیف‌تان ست کنید؟ به راحتی می‌توانید رنگ و طرح دلخواه‌تان را پیدا کنید و استایلی دلربا بسازید.



حالا چه نوع قاب‌هایی داریم؟​

  • قاب ژله ای: قابی نرم و منعطف از جنس TPU. پلیمری است و به دلیل خاصیت ارتجاعی و انعطاف بالایی که دارد آنتی‌شوک است. یعنی ضربه را به خوبی دفع می‌کند. طرح‌های مختلفی دارند. قاب ژله ای شفاف بیشتر از بقیه استفاده می‌شود. نوع نیمه‌شفاف و رنگی آن هم وجود دارد. طرح اکلیلی قاب ژله ای هم جذابیت‌های خاص خودش را دارد. امنیت نسبتا خوبی هم دارند. هر چند به پای قاب ضدضربه و GKK نمی‌رسند. قاب ژله ای شفاف به مرور زمان زرد می‌شود.
  • قاب سیلیکونی: قابی با طراحی جذاب و خوش‌دست. از جنس سیلیکون است و قابلیت ضدتعریق دارد. یعنی حین کار کردن با گوشی خبری از عرق کردن دست نیست. نرم و لطیف است و کار کردن با آن لذت‌بخش است. رنگ‌های کمیاب و حتی نایاب دارد. از نارنجی و سبز گرفته تا گل‌بهی و فسفری و هر رنگ دیگری که دوست دارید.
  • قاب ضدضربه: از جنس پلی‌کربنات است. در دسته‌ی قاب‌های سخت قرار می‌گیرد. در لبه‌ها و قسمت‌های حساس که بیشتر در معرض خطرند از TPU استفاده شده است تا جلوی ضربات را بگیرد. طراحی خاص و فانتزی هم دارند. امنیت آن‌ها تقریبا از هر قابی بیشتر است.
  • قاب 360 درجه GKK: این قاب از سه تکه پلی‌کربناتی تشکیل شده است. این سه تکه روی هم سوار می‌شوند و گوشی را از تمام زوایا پوشش می‌دهند. لبه‌ها، کنار دکمه‌های جلویی گوشی و قسمت بالایی را به خوبی پوشش می‌دهند. بدنه در امنیت کامل قرار می‌گیرد. این قاب‌ها با گلس سازگار نیستند. یعنی از گلس و قاب 360 درجه نمی‌توانید به صورت همزمان استفاده کنید. پس بهتر است از این قاب روی گوشی‌هایی استفاده کنید که Corning Gorilla Glass دارند.
  • کاور کتابی: این کاورها یک پوشش جانبی دارند که مثل صفحه‌ی کتاب روی صفحه نمایش قرار می‌گیرند و تا حد زیادی از آسیب دیدن صفحه نمایش هم جلوگیری می‌کند. قیمت کمتری هم دارند که البته به جنس آن هم بستگی دارد.
  • کاور چرمی: از چرم ساخته شده است. در هر دو مدل چرم طبیعی و مصنوعی وجود دارند. کاور چرم طبیعی بسیار جذاب است. امنیت بسیار بالایی هم دارد. چرم مصنوعی هم قیمت کمتری دارد اما جذابیت‌های خاص خودش را دارد. معمولا چرم طبیعی مشکلی با خیس شدن ندارد. اما چرم مصنوعی با گذشت زمان دچار رنگ‌رفتگی می‌شود.
قاب توری، قاب پارچه‌ای و قاب طرح چوب هم گزینه‌های دیگری هستند که هم از نظر امنیت و هم از نظر کیفیت و کارایی در سطح بالایی قرار دارند.



بامپر هم نوعی قاب است. با این تفاوت که کل بدنه گوشی را پوشش نمی‌دهد و فقط دور تا دور گوشی کشیده می‌شود. یک گوشه‌ی آن گیره مانند است و به خوبی با بدنه چفت می‌شود و به هیچوجه تکان نمی‌خورد. ظریف و جذاب است. اما امنیت آن کمتر از قاب است. ممکن است روی قسمت پشتی گوشی خط و خراش بیفتد. در حالت کلی مزایای قاب نسبت به بامپر بیشترند اما همچنان به سلیقه و نظر شما بستگی دارد که کدام یک را انتخاب کنید.



 

جدیدترین ارسال ها

بالا