لیست باکس

n.rashidinia

New Member
بیشتر توضیح بده که باسه چی میخوای؟؟
میخوای رو کلماتش کلیک هم کنی؟؟؟
 
آخرین ویرایش:

n.rashidinia

New Member
دو تا کار میتونی بکنی:
1. استفاده از Dropdown:
- از منوی Insert، Control و سپس Field را انتخاب نمایید تا یک Field در پنجره stag ایجاد شود
- جهت نسبت دادن رفتار Dropdown List ابتدا روی Code:Library در پایین گوشه راست صفحه
کلیک نماید تا پنجره فوق باز شود. از زبانه Library، Library List و سپس Controls را انتخاب نمایید.
-‌ از رفتار های موجود در دسته Controls رفتار Dropdown List را انتخاب و بر روی Field مورد نظر در پنجره Stage بکشید، در این حالت یک علامت + در کنار موس ایجاد و سپس پنجره Parameters for “Dropdown List” باز می شود. در Name of this list یک اسم برای این رفتار وارد نمایید. روی فلش رو به پایین Contents of list کلیک و Marker in this movie را انتخاب و روی فلش رو به پایین Purpose of list کلیک و Executive: go movie/go marker/do selected را انتخاب کرده و دکمه ok را کلیک نمایید.
- حالا با ایجاد هر مارکر، اسم آن در Dropdown List قرار خواهد گرفت و هنگام اجرای نرم افزار با انتخاب هرکدام از مارکرها، هد اجرایی به مارکر مورد نظر رفته و آن را در Dropdown List نشان می دهد. برای ایجاد مارکر در کانال مارکرها در پنجره Score کلیک نمایید. با هر کلیک یک مارکر ایجاد می شود و مقابل آن متن New Marker نوشته می شود که با کلیک روی متن فوق می توانید نام مورد نظر را برای مارکر تایپ نمایید. بدین ترتیب برای هر کلمه یا متنی که می خواهید در Dropdown List قرار گیرد باید یک مارکر با همان عنوان ساخته شود.
 

n.rashidinia

New Member
2. استفاده از هایپرلینک:
- ابتدا یک Text box در صفحه ایجاد کرده
- سپس کلمه مورد نظر را انتخاب کنید. سپس Design:Text Inspector را از گوشه پایین سمت راست صفحه انتخاب کنید تا پنجره فوق باز شود. در سربرگ Text Inspector از پنجره باز شده مقابل hyperlink data کلمه انتخاب شده را وارد نمایید تا کلمه فوق Hyperlink شود.
- توضیحات مربوط به کلمه ای که Hyperlink شده است را در یک text در پنجره Stage تایپ نمایید. در پنجره Score اسپرایت مربوط به توضیحات را در فریم مورد نظر قرار داده، در کانال رفتارها دستور go to the frame را در فریم فوق وارد نمایید و سپس در کانال مارکرها یک مارکر به نام همان کلمه در بالای همان فریم ایجاد نمایید. در پنجره Stage فهرست کلمات را انتخاب و از پنجره Code:Behavior Inspector، در سربرگ Behavior Inspector به فهرست کلمات یک New Behavior بدهید. سپس روی Script Window کلیک نمایید تا پنجره Script: Behavior Script … باز شود و دستور زیر را در آن تایپ نمایید.
on hyperlinkClicked me, data
_movie.go(data)
End
با این کد هنگام اجرای نرم افزار با کلیک بر روی هر کلمه ای که hyperlink شده، نرم افزار به مارکر مورد نظر رفته و توضیحات مربوط به کلمه فوق را نشان می دهد. این مراحل را برای سایر حروف هم انجام دهید.
 

raniz

New Member
ممنون از راهنمایی تون.خیلی عالی بود.فعلا کارم راه افتاد.تشکر:rose:
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا