لپتاپی برای غولها - msi gt780

Baloot3D

مسئول بخش سخت افزار سه بعدی
سلام به همگی


من این لپتاپ رو قبل از ورودش به ایران پیش خرید کردم ، برای همین هم نزدیک 2 ماه پیش از دبی بطور مستقیم توسط Matris وارد شده و دارای 2 سال وارانتی مستقیم MSI هست ! (روی جعبش هنوز برچسب دبی هست !:green:)


این Review برای انجمن MajidOnline ، sakhtafzarmag و وبلاگ baloot3d.blogfa.com میباشد ، استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است .

mtjrc65hf986f11t3h.gif


CPU

فرکانس این پردازنده در حالت پابه 2.2Ghz هست . در کارهایی مثل رندر که همه هسته های درگیر هستند فرکانس روی 2.7Ghz قرار میگیره و در کارهای تک هسته مثل Viewport فرکانس تک هسته به 3.1Ghz میرسه !

85udu9xk3mf8ohuvl9w6.gif


تصویر بالا فرکانسهای CPU رو در حال رندر رو نشون میده .

قدرت این پردازنده در رندر (Cinebench 11.5) با 2820m برابری میکنه و تنها فرقشون 8مگ کش بودن 2820m هست !
پس میشه گفت قبل از سری 29xx که رده بالاترین و گرون قیمتترین ها هستند (قیمت حدود 1000 دلار) این دیگه تهش هست !

قدرت این پردازنده واقعاً بالاست و میتونید این رو در تست های Cinebench 11.5 به وضوح ببینید ، مخصوصاً تک هسته اون

mupysktcgfaons4l27l9.gif
oyx80s9em9zyvaztndt8.gif



RAM

رم این سیستم 16 گیگ هست و در فرکانس 1333 کار میکنه که برای کارهای نیمه حجیم کافی به نظر میرسه و اگرهم خواستید میشه تا 32 بالا ببریدش فقط باید این رمها رو بفروشید چون دارای 4 اسلات هست و همش پر شده .

3tzq66u393pg0vbnjair.gif


LED

LED این لپتاپ بهترین چیزی بوده که تا حالا دیدم ، حتی از LED های دسکتاپ هم روشن تر و زاویه دید بهتری داره . فقط IPS ها دارای زاویه دید بهتری هستند ! مخصوصاً وقتی در کنار یک TV یا LCD قرار بگیره بیشتر متوجه کیفیتش میشید .


SSD

یک SSD داره که همون اول باید روی 1 درایو تنظیمش کنید و سیستم عامل رو روش نصب کنید . 120 گیگ هست ولی 111 گیگ قابل استفاده و بقیش برای سیستم فایل و Recovery برداشته میشه . مدلش Intel X25-m هست که به ظاهر در مقابل سایر SSD ها چندان سریع نیست ولی در عمل انقدر سریع هست که ویندوز 7 رو در 10 ثانیه بطور کامل آماده استفاده کنه ! سرعت خوندنش بیش از 250 مگ بر ثانیه و نوشتنش حدود 120مگ هست که نشون میشده برای استفاده به عنوان سیستم بوت و Temp برنامه ها بسیار عالی هست . این عدد ها رو هم خودم تست کردم اونم بعد از آپدیت کردن Frimwork اون . با برنامه ُُAS SSD Benchmark .
دوستان اشتباه نکنید ، سرعت یک SSD یک نواخت هست چون کلاً حد نداره . اونی که واسه HDD میگن مثلاً 100 هست واسه سریعترین شرایتش هست و لحظه ای . برای همین در عمل سرعت یک SSD بارها بیش از HDD هست و 100 در یک SSD با 100 در HDD فرق داره . (در عمل میگما)
سرعت خاموش شدن سیستم بعد از زدن دکمه بالای کیبرد (مخصوص خاموش کردن) کمتر از 3 ثانیه طول میکشه تا سیستم خاموش بشه !

61qza3qiq6d9393a3r76.gif


HDD

مدل این هارد 7500BPKT هست و از شرکت WesternDigital . سرعت چرخشش 7200 دور نیست بلکه 7500 هست ! یعنی ادعای این شرکت هست که معادل این سرعت کار میکنه ! تقریباً اصلاً صدا نداره و تا خودم ندیده بودم باور نمیکردم یک HDD هم داره ! چون تا الام صداشو نشنیدم :-?سرعت خواندن و نوشتن اون هم کمی بیش از هاردهای معمول Desktop هست و به راحتی میشه یک فایل 3.9 گیگ (انیمیشن Cars2) رو با سرعت 120 مگ بر ثانیه در درایوها بطور یکنواخت جابجا کرد . (سرعت اعلام شده در برنامه TeraCopy)

e7my2eom4gk37h2jb6gm.gif



GPU

مدل گرافیک این سیستم GTX560m هست و دارای 192 هسته ، در بین تمام GPU های موبایل (هم nVidia و هم AMD ) دارای بیشترین فرکانس کاری هست . در حالت Turbo فرکانسش از 775 به 814 میرسه که شخصاً با دستکاری بایوس این کارت فرکانسش رو به 900 در حالت Full Load رسوندم و حالا میتونه با یک GTX570m برابری کنه !!!
دارای 1.5 گیگ حافظه از نوع GDDR5 هست و در صورت نیاز میتونه تا 4 گیگ هم افزایش پیدا کنه !!! من که Crisys2 رو روی Ultra و در رزولوشن 1920 در 1080 بازی میکنم و مشکلی ندارم ، بقیه بازی هارم خودتون حساب کنید ! :wink:
جالب اینکه این GPU برای مصرف کمتر در 4 حالت قرار میگیره .
حالت بیکار یا Idle و با فرکانس فقط 50Mhz !!!! :shock:

w1id60wc8ksyvcsu91ue.gif


حالت متوسط و کار در محیط هایی مثل Word با فرکانس 204Mhz

حالت گیم با 775Mhz

و حالت Full Load که با زدن دکمه P1 فعال میشه و فرکانس به 814Mhz تا 900Mhz میرسه !

u8i1dt1nm519v3fxlzec.gif


در مورد دکمه لمسی P1 هم اینو بگم که اشتباه نشه ، من در یک Review معتبر داخلی و 3 تا خارجی خوندم و در آخر فهمیدم که هیچ کدوم محض رضای خدا نخواستن واقعاً چک کنند که چه اتفاقاتی بعد از زدن این دکمه در سیستم میوفته که راندمان تا 20% افزایش پیدا میکنه !!:mad: برای نویسندگان این مقالات هم Email زدم که در لابراتوار رایان خبر این موضوع تایید شد .:rose:

در واقع این دکمه لمسی دو کار انجام میده :

1- فرکانس GPU رو از 775 به 814 تا 900 افزایش میده .

2- در یک کار جالب و کاملاً انحصاری ، نوع رابط PCI-Ex 1.1 رو به نسخه PCI-Ex 2.0 ارتقاع میده که شخصاً فکرشم نمیکردم همچین کاری شدنی باشه !!! :shock:

این دو کار باعث میشه تا راندمان GPU تا 20% افزایش پیدا کنه و به راحتی به 570 تنه بزنه ! :evil:

این رو هم اضافه کنم چیزی که در برخی Review ها نوشته در مورد افزایش فرکانس CPU کاملاً اشتباه هست و کلاً غیر از سری 29XX هیچ کدوم دیگه رو نمیشه OC کرد .


در مورد این GPU هم بگم فقط مدلهای 560 ، 570 و 580 در این رنج قرار میگیرن و دارای ویژگیهایی هستند که میشه در کارهای گرافیکی هم ازشون استفاده درست کرد . تست هاش در سایت nVidia برای رندرهای RealTime موجود هست .
این GPU با اینکه از نظر اسمی فقط یک پله بالاتر از 550 قرار میگیره ولی 2 برابر قویتر از اون هست و بیش از 2.5 برابر قویتر از GT540 ! در گیم فقط 6870m میتونه هم رده باهاش قرار بگیره اون هم در حالت فرکانس 775 نه 900 ! :evil: و در حالت Turbo هم توان GTX570 قرار میگیره ( چون این مدل دقیقاً 15% قویتر هست !)


قیمت یک GTX580M حدود 1100 دلار میشه و اگر 2 تا ازش روی یک لپتاپ بذارن قیمت لپتاپ به بالای 5.000 دلار میرسه و فقط در صورت سفارش اونم هم فقط Alianware این کار و میکنه ( پردازندش هم 2960 میشه با فرکانس 4.0Ghz !)

برخلاف برخی Review های قدیمی ، این لپتاپ دارای Blu-R هستش و دکمه Eject اون هم لمسی و بالای کیبرد هست .

2 تا USB3 سمت چپ داره و 3 تا USB2 هم در دو طرف .

اسپیکرهاش زیادی قوی هست ! حتی Subwoofer هم در زیرش داره و بقول یکی از سایتها میشه باهاش یک مهمانی کوچیک رو هم راه انداخت ! :)
در کنار این کارت صدای بی نظیر باید خروجی 7.1 رو هم اضافه کرد که در سمت چپ سیستم هست !

نور زیرین دکمه ها بسیار عالی هست و میشه در سه رنگ متفاوت (راست - وسط - چپ) اون رو تنظیم کرد و در محیط های تاریک فوق الاده کار میکنه . اصلاً نورش زیادتر یا کمتر از اونی که باید باشه نیست .

20110520_2.jpg


حالا چیزایی رو بیان میکنم که در هیچ Review نوشته نشده ! :rose:

اول باتری !

این باتری که 9 سلولی هست تقریباً هم اندازه یک گوشی 4.7 اینچی هست !!! وزنشم به 400 گرم نمیرسه ! و از نوع جدید HighCapacity و سبک وزن هست . مقدار ظرفیتش 7800mAh هست و قدرت اون 87Wh هست .

قدرت نگهداریش در حالت عادی حدود 2.20 ساعت هست که برای این سیستم با صفحه 17.3 اینج مناسب هست ولی در کل جالب نیست ، من حاظر بودم وزنش کلش بجای 3.9 کیلو 4.2 ، بود ولی باتریش 12 سلولی میشد:mad:

دکمه P1 که برای Turbo کاربرد داره فقط در حالت اتصال به برق کار میکنه که به دلیل مصرف بالاش هست .

یک نکته بسیار عالی که واقعاً کاربردی و ارزشمند هست ، اینکه بعد از شارژ کامل باتری ، بطور سخت افزاری باتری از مسیر مصرف خارج میشه و دیگه باتری آسیب نمیبینه . تا جایی که حتی من در وسط رندر باتری رو به یکباره از لپتاپ جدا کردم ولی هیج اتفاقی نیوفتاد ! در صورتی که سایر لپتاپها باید برای اینکار خاموش بشن .

دوربین این لپتاپ فقط به درد اتصال اینترنتی میخوره و من ازش راضی نیستم :mad: در واقع یک وبکم VGA هست نه HD ! :mad:

راستی ، دارای یک سیستم امنیتی کاربردی هم هست که خیلی دقیقتر از مدلهای سایر برندها عمل میکنه و اون اینکه تصویر شما رو اسکن میکنه و برای ورود به سیستم میتونید جلوش بشینید و بسیار سریع سیستم رو باز میکنه ، حتی برادرم که به من بسیار شبیه هست هم تشخیص درست داد ! :clap: که جای تحسین داره و میشه روش حساب کرد . در واقع میشه تنظیمش کرد که بجای رمز ورود از تصویر شما استفاده کنه و حتی برای سایر برنامه ها مثل Yahoo Mesenger !


دیگه اینکه دکمه اختصاصی برای قفل پد لمسیش داره .
دارای یک موس بسیار زیبا و کارامد و کاملاً هم شکل در کنار پکش هست که میتونست بجای Optice بودن لیزری میشد ولی خدایش از خیلی لیزری ها بهتر هست و DPI اون 3200 هست و قابلیت تنظیم از روی خودش رو هم داره ! :neutral:

شارژرش سنگین هست که میتونست سبکتر طراحی بشه ولی ظاهراً به دلیل استفاده از تنظیم کننده ولتاژ و شکهای برقی نمیشد ازین سبکتر بشه ! :-?




دکمه ای داره برای دین فیلم که باعث میشه صدا در حالت Dolby و نور و کنتراست تصویر بسیار جالب بشه .
با دکمه ای میشه تمام فنهاش رو روشن کرد . تمام این دکمه ها هم لمسیست .

قیمتش در حال حاظر فکر میکنم بالای 3.200.000 باشه که باید دید قیمت دلار رو چطوری حساب میکنند ، برای من که 3.150.000 آب خورد . راستی، این لپتاپ تا چند هفته پیش میدونم بطور انگشت شمار وارد کشور شده و کلاً هم در تیراژ بسیار محدود در دنیا تولید شده .


موفق باشید :rose:


 
آخرین ویرایش:

arash_irani

Member
ashkan_mmb عزیز این دیگه چی بود که گذاشتی
من از لپتاب به خاطر محدود بودنش خوشم نمیومد ولی این دیگه چیه :green:
اصلا باورم نمیشه :green: چند بار هنگام خوندن مشخصات دستام روی سرم مونده بود :shock:
 
سلام دوستان
من تصمیم گرفتم این لیپ تاب رو بخرم msi gt685 کسی از شما دوستان نیرخ دوبی رو به دالر میدونه که قیمت در دوبی چنده.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا