لوازم لباسشویی

zhaklin11

New Member
فیلتر در ماشین لباسشویی نقش مهمی در به دام انداختن و از بین بردن پرز، زباله و سایر اجسام خارجی از آب در طول فرآیند شستشو دارد. از برگشت این ذرات به داخل دستگاه یا مسدود شدن سیستم زهکشی جلوگیری می کند. فیلتر معمولاً در قسمت جلو یا عقب ماشین لباسشویی قرار دارد. با برداشتن پانل یا پوشش قابل دسترسی است.
انواع فیلترها: معمولا دو نوع فیلتر در ماشین لباسشویی وجود دارد: فیلتر پرز: این فیلتر برای گرفتن پرز و سایر ذرات ریز که در طول چرخه شستشو از لباس جدا می شوند طراحی شده است.
فیلتر تخلیه: این فیلتر در نزدیکی پمپ تخلیه قرار دارد و وظیفه گرفتن اجسام بزرگتر مانند سکه، سنجاق سر یا دکمه هایی را دارد که ممکن است به طور تصادفی در جیب جا مانده باشند.
تمیز کردن و نگهداری منظم فیلترها برای اطمینان از جریان مناسب آب و جلوگیری از انسداد بسیار مهم است. بسته به مدل، فیلترها را می توان با شستشوی آنها در زیر آب جاری یا خارج کردن آنها و حذف دستی هر گونه زباله به دام افتاده تمیز کرد. برای دستورالعمل های خاص به دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی مراجعه کنید.
تسمه در ماشین لباسشویی وظیفه انتقال نیرو از موتور به درام را بر عهده دارد و امکان چرخش درام را در طول چرخه های شستشو و چرخش می دهد. تسمه معمولاً در اطراف درام و قرقره موتور قرار دارد. معمولاً از لاستیک ساخته می شود و به دور قرقره ها حلقه می شود و یک اتصال مکانیکی بین آنها ایجاد می کند.
انواع تسمه: تسمه ها در ماشین لباسشویی ها بسته به مدل و طرح، انواع مختلفی دارند. رایج ترین انواع عبارتند از: تسمه محرک: این تسمه موتور را به قرقره درام متصل می کند و وظیفه انتقال نیرو برای چرخش را بر عهده دارد. تسمه چرخش: در برخی از ماشین لباسشویی ها، یک تسمه اضافی به نام تسمه اسپین وجود دارد. موتور را به یک قرقره جداگانه برای چرخش با سرعت بالا متصل می کند. با گذشت زمان، تسمه ممکن است فرسوده یا شل شود و در نتیجه باعث سر خوردن یا کاهش چرخش درام شود. اگر تسمه علائم آسیب دیده یا شل شد، ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد. به دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی مراجعه کنید یا برای تعویض تسمه از یک متخصص کمک بگیرید. هم فیلتر و هم تسمه اجزای مهم ماشین لباسشویی هستند. فیلتر به حفظ پاکیزگی آب و جلوگیری از گرفتگی کمک می کند، در حالی که تسمه چرخش مناسب درام را تضمین می کند. تمیز کردن و نگهداری منظم فیلتر و تعویض به موقع تسمه فرسوده یا آسیب دیده می تواند به عملکرد کارآمد و روان ماشین لباسشویی کمک کند.
میتوانید لوازم لباسشویی دیگر مانند پمپ و برد لباسشویی ر ا مطالعه کنید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا