لوازم جلوبندی خودرو چیست؟

phayton

New Member
جلوبندی خودرو به قسمت زیرین جلوی خودرو گفته می‌شود که وظیفه تعلیق یا خوش‌دستی (هندلینگ) خودرو در چاله‌ها، دست‌اندازها و پیچ‌های جاده را دارد. تعمیر و نگهداری این قسمت از خودرو بعهده جلوبندی ساز می‌باشد.

همانطور که میدانید لوازم جلوبندی خودرو ، یک سیستم مستقل و خاصی نیست ، بلکه سیستم های مختلفی را شامل می شود که به مجموعه این سیستم ها و قطعات جلوبندی میگویند .

وظیفه جلوبندی خودرو به طور کلی تعلیق و هندلینگ خودرو است ، مخصوصا در شرایطی که فشار خارجی روی خودرو وارد میشود ( هنگام عبور از چاله ها ، دست انداز ها و پیچ ها و…) .

مهمترین وظیفه جلوبندی خودرو استقرار خودرو و چسبندگی چرخ ها به جاده در سر پیچ ها، حفظ کنترل راننده در ترمزهای ناگهانی،حفظ تعادل خودرو در تغییر مسیرهای ناگهانی است.

بخش عمده ای از هندلینگ یا به اصطلاح خوشدستی خودرو مربوط به مسائل فنی و طراحی ماشین می‌شود و بخشی از آن هم ناشی از میزان بودن تنظیمات خودرو است . ماشینی که به خوبی تنظیم باشد رانندگی راحت‌تری دارد .

خلاصه کلام اینکه هر چیزی که موجب راحتی و آسایش سرنشینان خودرو در هنگام حرکت خودرو شود؛ به نوعی به جلوبندی خودرو ارتباط پیدا می کند.

تمام تجهیزاتی که مربوط به بخش جلویی تعلیق ، سیستم فرمان و فرمان و چرخ خودرو می شوند جلوبندی خودرو نامیده می شود و تمامی این قسمت ها با یکدیگر حرکت نرم و مطمئنی در جاده مستقیم، ناهمواری ها و در سر پیچ ها را فراهم می کنند که به این حالت اصطلاحاً خوش دستی یا هندلینگ خودرو گفته می شود.

هر اندازه که جلوبندی خودرو جدیدتر باشد پیچیده تر و گرانتر است؛ در عوض رانندگی لذت بخش، ایمن و راحت است.

منبع: لوازم جلوبندی چیست؟ | از چه اجزائی تشکیل شده است؟ | فایتون قطعه
 

جدیدترین ارسال ها

بالا