لطفا راهنمایی کنید ، کدام بهتر است ؟

yohoboro

Member
سلام دوستان عزیز.
من یک دوربین حرفه ای می خوام ، قیمتش هم مهم نیست.:cool:
از یک نفر پرسیدم 2 تا دوربین canon D5 و Nikon d700 رو معرفی کرد.:mad:
نظر شما دوستان چی هست و اگه دوربین از این ها بهتر هست معرفی کنید.:green:
ممنون:rose:
 

Webber

Well-Known Member
سلام
فكر كنم دوربين هاي زير گزينه هاي مناسبي باشند:

Nikon D3x:برترين دوربين حرفه اي اروپا
Canon EOS 5D Mark II:برترين دوربين پيشرفته ي اروپا

داشتن هر يك از اين ها آرزوي هر عكاسي است.البته به لنز و لوازم جانبي هم توجه داشته باشيد.

موفق باشيد
 

saeedesign

Member
اگه قیمت مهم نیست من نظرم رو همون 5d هست .. البته الان زیاد هم گرون نیست..
ولی شما باید حداقل یک مسئله رو مشخص کنید که کدوم برند رو مدنظرتون هست..چون شما که فرمودید دوربین حرفه ای بالاخره دوربین های زیادی وجود داره و شما انتخاب آخر و بر اساس تحقیقات انجام بدید

موفق باشید
 

.:. soroosh .:.

Active Member
به غیر از این مسایل باید بگید چقدر میخواید هزینه کنید ...
خب دوربین از 100 هزار تومن داریم تا هر چقدر دلتون بخواددد :green:
حتی بالای 10 میلیون ...
جدی جدی براتون قیمت مهم نیست ؟!!! :shock:
 

salam_ali

Member
دوست من در انتخاب یک دوربین فقط قیمت ملاک نیست . شما باید بدونید نیازتون چیه و مناسب نیاز دوربین انتخاب کنید.

Canon EOS-7D دوربین فوق العاده ای برای حرفه ای کار کردنه .... و خیلی دوربین های خاص دیگه که می شه پیدا کرد.
 
سلام:rose:
ببخشید می خواستم نظرتونو راجبه دوربین عکاسی Sony DSLR-Alpha 500بدونم:paint:
نوع دوربين:(SLR) حرفه اي
وزن :597 گرم
جنس بدنه:پلاستيک
دقت حسگر:- 12.9 مگاپيكسل
- 12.3 مگاپيكسل موثر

فرمت غير فشرده تصوير:RAW و RAW+JPEG و JPEG
فاصله يابي:چند بخشي (40 بخشي مثل لانه زنبوري) - متمركز بر مركز - نقطه‌اي
سرعت شاتر:1/4000 تا 30 ثانيه
دقت صفحه نمايش (LCD):230,400 پيكسل
باتري:يون ليتيوم قابل شارژ مدل NP-FM500H
 

saeedesign

Member
با اینکه تمام محصولاتم رو اکثرا سونی انتخاب می کنم ولی به هیچ وجه دوربینش رو دوست ندارم... ! هر چند که واقعا حرفه ای هست !
 

mjan53

Member
دوستان لطف کنن از بین این دو دوربینی که اینجا هست بگن کدوم بهتره؟
nikon D5000
یا
canon 500D
 

Austin

New Member
دوستان بهتر نیست نظراتمون رو با استدلال بیان کنیم ...!؟

اگر با استدلال بخواهیم بررسی کنیم باید اینطوری گفت که :

من یک دوربین حرفه ای می خوام ، قیمتش هم مهم نیست.
از یک نفر پرسیدم 2 تا دوربین canon D5 و Nikon d700 رو معرفی کرد.
نظر شما دوستان چی هست و اگه دوربین از این ها بهتر هست معرفی کنید.

کلن از نوشته ی این دوستمون مشخص هستش که با اینکه در جستجوی دوربین کاملا حرفه ای هستن ولی اطلاع چندانی ( شاید بشه گفت هیچ اطلاعی ) از دنیای دوربین ها و حداقل DSLR ها ندارند .
دوربین Canon 5D که قدیمی شده و نایاب ... الان با Canon 5D mark ll جایگزین شده که قیمت نوی اون ( بدنه خالی ) حدود 3.5 میلیون تومن هستش ... دوربین Nikon D700 هم یک دوربین بسیار حرفه ای از نیکون هستش ( نه بهترین ) که قیمت نوی اون فکر میکنم 2.4 میلیون تومن هستش .

خرید بدنه خالی این دوربین ها به غیر از گذاشتن در ویترین و بوفه های سالن خانه هیچ مزیت دیگری نداره !!
هزین های اصلی تازه بعد از خرید بدنه شروع میشه و عبارتند از !! :

1- انواع لنزهای واید ، متوسط و تله که با فرض پوشش مناسب تمام رنج ها برای ایشون و با کیفیت های عالی رقمی حدود 10 میلیون تومن رو نیاز داره ... ( با توجه به فول فریم بودن ، قیمت لنزها نسبت به انواع کراپ دار بسیار بالاتر هستش )
2- فلاش های مناسب اسلیو و مستر برای دوربین که حدود 1 تا 1.5 میلیون تومن هزینه داره .
3- سه پایه ، کیف ، هود و انواع فیلتر مورد نیاز ( UV , PL , ND , Color , ... ) که با توجه به نیاز حدود 1 میلیون تومن هزینه داره .
4- مطالعات بسیار بسیار زیاد که به نظر من بسیار پر هزینه هستش چون وقت خیلی خیلی زیادی رو میطلبه .

خوب ... هنوز مصر به خرید این دوربین ها هستید ؟؟

یک مورد دیگه هم انتخاب قطعی برند هستش ... اگر شما مقداری از تجهیزات رو از برند خاصی مثلا نیکون خریداری کردید ، تا آخر راه طولانی و پر خرج عکاسی رو باید با سایر محصولات همین برند کار کنید چون محصولات جانبی هر برند مثلا لنزهای مختلف و اینها فقط برای همون برند کارایی دارن ( بغیر از بعضی لنزهای سیگما ، تامرون و ... )

D3x هم که خرج و مخارجش بیشتر از دو دوربین نامبرده هستش :sad: و معمولا غیر از عکاسی خبرنگاری و بعضی موارد خاص، بقیه افراد و کاربرها کمتر از اون استفاده میکنن ...


در مورد دوربین DSLR سونی هم که یکی از دوستان پرسیده بودن باید گفت که توی ایران با توجه به گرون بودن بیش از حد ( حتی تا 2 برابر ) لنزها و لوازم جانبی سونی ...!! و البته کمبود همین لوازم جانبی گرون حتی در تهران ( شما خودتون شهرستان ها رو متصور بشید ) باعث میشه که حتی اگر سونی دوربین های مناسبی رو ارائه کرده باشه ( که کنن و نیکون واقعا توی این مسیر بسیار جلوتر هستن ) ، یک کاربر حرفه ای دروبین اصلا به سمت اون نره ... واقعا این سیاست مسئولان سونی در ایران در قبال قیمتهای نجومی لوازم جانبی سونی بسیار بیربط و مضحک هستش :mad:

در مورد نیکون D5000 و کنن 500D انقدر بحث و گفتگو و جدل توی سایت های معتبر و غیر معتبر انجام شده که وصف شدنی نیست !! جالب اینجاست که هنوز به نتیجه ی واحدی نرسیده اند .
به نظر من شما عکسهای این دوربینها رو ببین و بعد از اون دوربین ها رو توی دست بگیر و نهایتا از هر کدوم خوشت اومد همون رو خریداری کن .

همگی دوستان موفق باشید و بابت طولانی شدن عذر میخوام .
اگر سوالی بود در خدمتم .
 

davoodvajdi

Member
قیمت دوربین Canon 5D mark ll تقریبا 2700000 هستش نه قیمتی که شما دادین و d700 هم 2600000 و دوربین d3x هم برای کار اتلیه و طبیعت استفاده می شه نه خبرنگاری دلیلشم سرعت عکاسی پایین و پیکسل بالاست (24 مگا پیکسل) البته سازنده سنسور ها نیکون و همین سنسور شرکت سونی هستش و قیمتش حدودا 7 میلیونه و در بقیه موارد کاملا حق با دوستمون Austin هستش مخصوصا در مورد لنز که تو دوربین دیجیتال حرف اول و آخر می زنه حتی بیشتر از یه بدنه حرفه ای بدنه حرفه با یک لنز معمولی مساویست با فاجعه (اگه زیاد غلو نکرده باشم ) پس به نظر من اول تکلیف لنز رو مشخص کنید بعد سراغ بدنه برید
 

Havvaa

Member
آقای Austin خیلی ممنون
اطلاعات خوبی دادید .
من کارم طراحی گرافیک هست و برای عکاسی تبلیغاتی یک دوربین میخواستم . تجربه عکاسیم زیاد نیست ولی دوست دارم برای کارهاو ایده هایی که دارم خودم عکس های خوب بگیرم .
به نظر شما چه دوربینی برای کارهای تبلیغاتی مناسبتر هستن وچه نوع لنزهایی برای کار ما کار برد بیشتر دارن همچنین چه نوع پرژوکتور هایی ؟؟
البته کارهای تبلیغاتی از گرفتن عکس از مواد غذایی و اشیا هست تا ساختمان و فضاهای باز . مطمئنا لنز های متفاوت میخواد به هر حال ممنون میشم اگه توضیح بیشتری به من بدید و یا جایی که اطلاعات کاملی بتونم کسب کنم معرفی کنید.
:rose::rose:
 

Austin

New Member
بابت تاخیر عذر میخوام ...

قیمت روز 5D M2 الان حدود 2.6 هستش و D700 هم حدود 2.4 میلیون تومن . من توی پست قبلی قیمت رو کمی اشتباه تایپ کرده بودم !! ( یعنی قیمت با لنز کیت 24-105 رو برای 5D ذکر کرده بودم ) .

دوربین D3x هم با توجه به سیلینگ نسبتا خوبی که داره میتونه همه جا استفاده بشه و محدودیت از این نتظر نداره و یکی از دوستان عزیز من که یکی از خبرنگاران بسیار معروف ایران هم هستند ( آقای عاشوری عزیز ) از این دوربین و لنزهای سریع با دیاف باز در اینتهای فوکال ( تماما سری L ) استفاده میکنن و هیچ مشکلی هم ندارن ( البته ایشون چندین دوربین دارن ) .


در مورد عکاسی تبلیغاتی و تجربه کم شما باید گفت که بهتره از یه بدنه ارزون قیمت شروع کنید و به مرور با کسب تجربه و مطالعه بیشتر اطلاعات و مهارت خودتون رو بالا ببرید و البته بعد از مدتی چون این دوربین برای کار هستش 100 درصد هزینه خودش رو در میاره و میتونید یه بدنه بالاتر خریداری کنید . پیشنهاد من یک دوربین 40D هستش از کنن یا D90 از نیکون که بشه فیلمبرداری HD هم انجام داد ( تصور کنید فیلمبرداری با لنزهای پرایم با دیاف کاملا باز مثلا F 1.8 چه غوغایی میکنه ... که برای داشتن همچین امکانی با دوربین های حرفه ای فیلمبرداری باید حدود 5 میلیون تومن فقط برای لنز هزینه کنید ، بدنه هم که جدا ...!! ) .

قیمت 40D بسیار پایین اومده ( و البته فیلمبرداری نداره اصلا ) و حدود 850 هستش . دوربین بسیار خوبیه و با خریداری چند لنز مید رنج و واید میتونید ست خوبی رو داشته باشید مثلا 10-22 و 17-85 یا در صورت خرید نیکون ( با قیمت حدود 1.250 با لنز کیت 28-105 گمان میکنم ) و 11-16 یا همان 10-22 VR رو میشه خریداری کرد .

البته توی کار تبلیغات نورپردازی بسیار بسیار مهم هستش ... شما اول باید محیط مناسب رو تهیه کنید ( با حداقل ها هم میشه کارهایی انجام داد ) مثلا میشه با استفاده از یک پرده بزرگ سفید که از روی دیوار تا تمامی کف اتاق مورد نظر پهن شده باشه و نور پردازی از پشت با چند شاخه 160 و از کنار با چند شاخه دیگه ( بسته به محیط ) و استفاده از دیفیوزر و رفلکتور و سافت باکس و چترهای مورد نیاز برای فلاش و فلاش اکسترنال دوربین ( 580 یا ... ) و فلاش خود دوربین و غیره !! عکس های زیبایی رو ثبت کرد . البته من پیشنهاد میکنم مقالات سایت عالی عکاسی . کام رو حتما بخونید .

این هم چند تا لینک از فروم سایت عکاسی که به شما کمک میکنه ... :

HTML:
[url]http://www.akkasee.com/forum/forumdisplay.php?f=13[/url]

HTML:
[url]http://www.akkasee.com/forum/forumdisplay.php?f=17[/url]

به هر حال اگر سوالی بود من همچنان در خدمتم ...
موفق باشید .
 
  • Like
Reactions: FDK

faryadprs

New Member
دوستان عزیز اگه می خواین واقعا کمی و کیفیت دوربین ها رو بررسی کنین باید به سایت www.akkasee.com برین
چون اونجا دیگه هر کی دوربین داره و تستش کرده رو معرفی می کنه
 

sharagim1

New Member
به غیر از این مسایل باید بگید چقدر میخواید هزینه کنید ...
خب دوربین از 100 هزار تومن داریم تا هر چقدر دلتون بخواددد :green:
حتی بالای 10 میلیون ...
جدی جدی براتون قیمت مهم نیست ؟!!! :shock:

دوست عزیز، من در کالیفرنیا زندگی‌ می‌کنم، و به خاطر کارم با انوع دوربین کنن آشنایی دارم، بالای ۱۰ میلیون ما کنن نداریم، به نظر من کنن ۷ d
 

جدیدترین ارسال ها

بالا