لطفاً در مورد انتخاب درست ورژن های max و v ray کمکم کنید.

goodzila46

Active Member
اول توضیح: بنده علاقه خاصی به استفاده از تکنولوژی های روز دارم و همیشه ترجیح می دم از نسخه های جدید نرم افزارها ( برای سخت افزار واقعاً حرف بزرگیه ) استفاده کنم ، و مطمئن هستم نرم افزار ها با تغییراتی هر چند ناچیز ، باز هم الکی ارتقاء پیدا نمی کنند ، اما اصراری هم بر این موضوع ندارم ، یعنی اگر کسی دلیل منطقی یا حتی غیر منطقی اما قانع کننده هم داشته باشه ، من حاضرم نظر شخص مقابل رو بپذیرم.

اما طرح مشکل و مسئله

1- من هنوز واقعاً نمی دونم بالاخره از کدوم نسخه ی 3dmax استفاده کنم!!! ( باور بفرمایید من هیچ ادعایی ندارم ، یعنی اگر شما دلیل قانع کننده داشته باشید که من بجای مکس 2014 از مکس 2009 هم استفاده کنم اصلاً مسئله ای نیست ، مهم اینه که کارم راه بیفته یا حداقل دردسر کمتری داشته باشه) خواهش می کنم راهنمایی بفرمایید.

2- باور کنید ، هنوز نمی دونم بالاخره از کدوم نسخه v-ray استفاده کنم!!! ( می دونم که نسخه های جدیدترش خیلی خوبه ، اما کرک درست و درمونی نداره مثل اینکه ، اما تفاوت v-ray sp1 با مثلاً v ray rc3 چیه؟ یا نسخه های دیگه!! و کدوم بهتره؟؟) لطفاً راهنمایی بفرمایید من کدوم نسخه از وی ری رو با کدوم نسخه از مکس بهترین حالت تطابق رو خواهم داشت ، حتی اگر کسی منبع هم معرفی کنه ممنون می شم.

لطفاً راهنمایی بفرمایید.

استفاده بنده هم ، در حال حاضر ، صرفاً رندرهای معماری هست
 

rmreza

Well-Known Member
با سلام
خدمت شما باید عرض کنم ورژن ها رو باید بر اساس چند چیز بررسی کرد:
1-سیستمتون ویژگی هاش چیه(قویه ،متوسطه ،ضعیفه)
2-شما با چه پلاگین هایی سرو کار دارین .آیا تنها وی ری رو نصب میکنید یا از پلاگین های دیگه ای هم استفاده میکنید.
نکته سوم و چیزی که از همه مهتره اینکه شما این نرم افزار ها رو فقط دانلود میکنید. اگه با خودتون بگید که این نرم افزار ها اون ور آب 5 یا 6 هزار دلار قیمتش است اونوقت با همون مکسی که دارین تا آخر عمر کار میکنید. خیلی از اون ور آبی ها در آرزوی فقط داشتن تری دی مکس هستند نه بقیش.
اگه سیستمتون پاینه تا ورژن 2011 مناسب است
اگه براتون پلاگین ها مهم هستند 2013 و بالاخص 2012 مناسب هستند.برای سری های جدیدتر شاید پلاگین های قدیمی دیگه خودشون رو نتونن بروز کنن
اگه با انیمیشن سرو کار دارین نسخه 2014 کار رو برتون راحت تر کرده (با اون پلاگین شبیه سازی حرکت مردم و جمعیت)
برای وی ری هم هرچی نسخه جدیدتر باشه سرعت رندر بیشتره و همچنین تنظیمات رئال کردن رندر گستره بیشتری داره.
اگه با این دید نگاه کنید که کلی آدم نشستن با کلی زحمت این نرم افزار رو ساختن با همون ورژن مکسی که دارین تا آخر عمر با خوشحالی کار میکنید.
موفق و موید باشید.
مش قلی خان مش ممدلی نه بوق داره نه صندلی:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:
 

goodzila46

Active Member
من اصلاً شک ندارم که نرم افزاری که دارم ازش استفاده می کنم چه قیمتی داره اونوره آب، اما قبول کنید حالا سوای تمام بحث ها ، اگه واقعاً آدم منطقی باشید ، همون کشور ها دارن ایران رو به تاراج می برن ، حالا اونا می برن ما هم واسه اینکه از گرسنگی نمیریم یه کارایی داریم انجام می دیم که اصلاً قابل قیاس نیست ، شک نکنید اگر در توانم بود ترجیح می دادم صد در صد اصل نرم افزار رو تهیه کنم . پس این از این

اما در مورد ورژن های مکس حق با شماست ، در اینکه نرم افزار هر چه قدر به روز تر میشه به نصبت حجیم تر و نیاز به سیستم قوی تری داره شکی نیست، سیستم بنده هم چنگی به دل نمی زنه ، صحبت هاتون رو هم بطور کامل متوجه شدم و یاد گرفتم، اما سوال اصلی بنده این بود که کدام ورژن مکس رو با چه ورژنی از وی ری نصب کنم که کمترین مشکل رو داشته باشم.

من کارم رندر صحنه های معماری و دیزاین داخلی هست ، و بصورت تجربی و هنری دارم این کار رو دنبال می کنم، بنده نتیجه گیریم رو از حرف های شما می گم و بعد سوالم رو می پرسم، در ضمن بسیار سپاس گذارم از راهنماییتون.

نتیجه گیری اینکه: پروژه ام رو توی مکس آخرین ورژن اجرا کنم، بعد در صورتی که خواستم از پلاگین های مختلفی که برای ورژن های پایین تره مکس بهمراه کرک وجود دارند ، استفاده کنم، می تونم به ورژن های پایین تر ذخیره کنم پروژه رو و ببرم توی مکس با ورژن قدیمی تر تا بتونم از پلاگین ها هم استفاده کنم، و در صورتی هم که بحث انیمیشن توی پروژه ام پیش اومد، بهترین نسخه همون مکس جدید هست

اما سوال: با این تفاسیر ، و سوای اینکه نسخه های جدید تر هم قوی تر هستن و هم به سیستم قوی تری نیاز دارن، کدوم ورژن به لحاظ فنی ، کمتر با مشکل روبرو هست ، و وی ری روی اون بهتر جواب می ده؟

استنباط بنده: اما استنباط بنده این هست که ورژن های وی ری با هم تفاوتی ندارن و صرفاً باید دنبال ورژنی گشت که کرک کامل تری براش اومده که این رو هنوز نمی دونم و در مورد مکس هم باید دنبال ورژنی بگردم که با وی ری سازگاری بهتری داره چون به هر حال می تونم مثلاً از مکس 2012 هم همزمان روی سیستم استفاده کنم. فقط مسئله اینجاست که کدوم ورژن ها رو برای کار اصلیم استفاده کنم.؟؟؟
 

rmreza

Well-Known Member
اگه از مکس 2011 استفاده کنید و آخرین ورژن وی ری رو هم روی نصب کنید . سیستمتون هم پلاگین ها روجواب میده (البته اکثرش رو) و هم سرعت کار کردن باهاش بیشتره.
از ورژن 2012 به بعد تمامی نسخه ها یه گرافیک و رم بالا نیاز دارن تا بتونید صحنه های سنگین تر رو اجرا کنید و بتونید توی صحنه چرخ بزنید.ورژن های وی ری از 2.2 به بالا سرعتشون خیلی بیشتر از نسخه های قبلی شده . در نسخه های قدیمی شاهد مربعا رندر بودیم ولی این مربعات در نسخه های جدید حذف شده و هنگام رندر اصلی استفاده میشه. من خودم این رو تجربه کرده ام . هم نسخه های قدیمی رو داشتم و هم نسحه های جدید رو.
ولی پیشنهاد اصلی من اینکه از ورژن های 2011 یا 2012 مکس به همراه آخرین ورژن وی ری به همراه یکی یا دوتا پلاگین دیگه رو نصب کنید و سعی کنید خودتون بقیه اجزا رو تکمیل کنید . استفاده از پلاگین های زیاد باعث از بین رفتن خلاقیت شما در طراحی خواهد شد.
موفق باشید.
کشتمشپششپشکشششپارا:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:
 

goodzila46

Active Member
یک جایی می خوندم که مثل اینکه دیگه بعد از مکس 2011 و 2012 دیگه کرک درست و درمونی برای وی ری که برای نسخه های بالاتر مکس ارئه شده ، هنوز نیومده و وی ری بطور کامل کرک نمی شه، می خواستم بدونم این هم صحت داره؟؟ ، شما می دونید آیا وی ری توی ورژن های جدیدش برای مکس 2012 هنوز هم ارائه داره یا نه؟
 

goodzila46

Active Member
یه سوال دیگه، با تمام این تفاسیر ، می خواستم بدونم ، آیا خود شما مکس 2014 رو به نسخه های قدیمی تر ، ترجیح نمی دین؟؟؟، اگه اینطوری نیست ، لطفاً بگید چرا
 

pendesign

Member
فکر میکنم ورژن 2011 و 2013 مکس کم ترین باگ رو دارن. vray هم که 2.4 آخرین ورژن هست رو نصب کن. (ورژن 3 این برنامه توی مرحله بتا هست). ولی کلا مهم نیست از کدوم ورژن استفاده کنی ، شما اول شروع کن بعدا تجربه میگیری یه ورژن رو انتخاب میکنی.
 

goodzila46

Active Member
البته من با ورژن های دو به بالای وی ری کار کردم ، و در کل راضی هستم، اما چیزی که ذهن من رو مشغول کرده ، این سرویس پک هایی هست که برای ورژن های پایین تره وی ری وجود داره ، و یا نسخه های متفاوت دیگه وی ری که یه پسوندی هم داره، این رو کسی می دونه؟؟!!

کار با مکس رو هم از 2009 شروع کردم و الان از 2014 استفاده می کنم ، فقط نمی دونم ایا هنوز زمان کوچ کردن به مکس 2014 هست ، یا من عجله کردم؟!!

البته تا اینجا اینطور نتیجه گیری می کنم از صحبت دوستان که: اگر از مکس 2011 بهمراه پلاگین هایی که اکثراً روش کار می کنه و آخرین ورژن وی ری که براش موجوده، استفاده کنم، مشکلی پیش نمیاد. چون هم باگ کمتری داره ، هم سیستم قوی تری نمی خواد ، هم برای وی ری کرک کامل تری وجود داره.

اما می خواستم بدونم ، آیا دیگر دوستان هم همین کار رو انجام می دن؟؟ اگر روش یا ایده بهتری هم وجود داره لطفاً راهنمایی بفرمایید
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
در آرزوی فقط داشتن تری دی مکس هستند نه بقیش
سلام خدمت دو عزیز
اونجا هر کسی میتونه یک نسخه ی رایگان با تمام امکانات رو داشته باشه ، با پرداخت مقدار خیلی کمی اما حق استفاده تجاری نداره ، بهشم میگن Student Version



من تست کردم ، سرعت مکس 2014 شاید حدود 10 برابر بیشتر از 2013 و شاید 30 برابر بیشتر از 2011 باشه !!!
ورژن 2014 فوق العادست ! از همه نظر ... اما خوب من همش رو دارم چون مثلا Hairfarm برای 2014 کرک نشده . برای همین از 2011 استفاده میکنم و در اخر Composite میکنم .


بحث سر این قضیه کلا بی فایدست . قصد پاسخ به تاپیک رو نداشتم ، چون صاحب مبحث که بن شدن ، شخص دیگه هم که پاسخگو بودن ، فقط قصدم از جواب ، این بود که عزیزانی که مثل من این مبحث رو میخونن ، از حرف های بی پایه ، گیج نشند .
موفق باشید . :rose:
 

goodzila46

Active Member
سلام خدمت دو عزیز
اونجا هر کسی میتونه یک نسخه ی رایگان با تمام امکانات رو داشته باشه ، با پرداخت مقدار خیلی کمی اما حق استفاده تجاری نداره ، بهشم میگن Student Version



من تست کردم ، سرعت مکس 2014 شاید حدود 10 برابر بیشتر از 2013 و شاید 30 برابر بیشتر از 2011 باشه !!!
ورژن 2014 فوق العادست ! از همه نظر ... اما خوب من همش رو دارم چون مثلا Hairfarm برای 2014 کرک نشده . برای همین از 2011 استفاده میکنم و در اخر Composite میکنم .


بحث سر این قضیه کلا بی فایدست . قصد پاسخ به تاپیک رو نداشتم ، چون صاحب مبحث که بن شدن ، شخص دیگه هم که پاسخگو بودن ، فقط قصدم از جواب ، این بود که عزیزانی که مثل من این مبحث رو میخونن ، از حرف های بی پایه ، گیج نشند .
موفق باشید . :rose:

حمید جان تو این انجمن لطف دوستان همیشه شامل حال ما بوده ، دوباره با این آیدیم اومدم و ازت ممنونم بابت پاسخت

من فکر می کنم گرمی بازار سایت هم از سر لطف همین رفتارهای مدیریتی و بجای دوستان باشه!
انشاءا... که تو زندگی شخصیشونم همین قدر درست عمل کنند.
 

mohammad@er

Well-Known Member
اول سلام ... :)


حمید جان لطفا این تاپیک رو ببند !

این تاپیک تا فردا هم پیش بره بازم میرسیم به همین نقطه !

ادم نسبت به نیازش و امکاناتش از یه چیزی استفاده می کنه !

من الان دارم از 2012 استفاده می کنم ! (چون کارم باهاش انجام میشه )
 

msaatchi

Member
انتخاب نسخه به کاربرد شما بر می گردد. من به شخصه برای پروژه ها از نسخه 2008 که یکی از کامل ترین و کم نقص ترین نسخه ها هست استفاده می کنم. این نسخه نیاز سخت افزاری کمی داشته و آزار دهنده نیست. در نظر داشته باشید وقتی فایلی را در دنسخه پایین می سازید، امکان باز گردن آن در تمامی نسخه های بالاتر وجود دارد که این برای کارفرماهای تخصصی امری مهم به شمار می رود. البته در نسخه های بالاتر این موضوع تقریبا حل شده و امکان ذخیره سازی طبق نسخه های پایین تر بوجود آمده.
نسخه 2008 به لحاظ سادگی و خلوتی محیط کار و نیاز سخت افزاری کم-، نسخه محبوب من است و البته نسخه های بالاتر را برای کارهای شخصی استفاده می کنم به نوعی به صورت آموزشی برای خودم.

در بند نسخه نباشید. پیشنهاد من به صورت عمومی، فعالیت اصلی با نسخه 2008 بوده و اگر نیازی برای کار خاصی شد، آن را در نسخه بالاتر باز کرده و ادامه دهید.

در خصوص VRay چون این یک پلاگین است و تغییرات آن در هر نسخه قطعا به منزله ارتقای کمی و کیفی است، استفاه از بروزترین آن که البته با نسخه مکس شما هم سازگاری داشته باشد قطعا کار درستی است.

اضافه کنم، در نظر داشته باشید اگر در سفارشی که گرفتید، ملزوم به تحویل Source شده اید، تقریبا باید از نسخه پایین مثل 2008 استفاده کنید چون کارفرماهای به خصوص خارج کشور و شرکت ها، به سادگی امکان ارتقای نرم افزاری را ندارند و معمولا با نسخه های پایین کار می کنند.
 
آخرین ویرایش:

goodzila46

Active Member
انتخاب نسخه به کاربرد شما بر می گردد. من به شخصه برای پروژه ها از نسخه 2008 که یکی از کامل ترین و کم نقص ترین نسخه ها هست استفاده می کنم. این نسخه نیاز سخت افزاری کمی داشته و آزار دهنده نیست. در نظر داشته باشید وقتی فایلی را در دنسخه پایین می سازید، امکان باز گردن آن در تمامی نسخه های بالاتر وجود دارد که این برای کارفرماهای تخصصی امری مهم به شمار می رود. البته در نسخه های بالاتر این موضوع تقریبا حل شده و امکان ذخیره سازی طبق نسخه های پایین تر بوجود آمده.
نسخه 2008 به لحاظ سادگی و خلوتی محیط کار و نیاز سخت افزاری کم-، نسخه محبوب من است و البته نسخه های بالاتر را برای کارهای شخصی استفاده می کنم به نوعی به صورت آموزشی برای خودم.

در بند نسخه نباشید. پیشنهاد من به صورت عمومی، فعالیت اصلی با نسخه 2008 بوده و اگر نیازی برای کار خاصی شد، آن را در نسخه بالاتر باز کرده و ادامه دهید.

در خصوص VRay چون این یک پلاگین است و تغییرات آن در هر نسخه قطعا به منزله ارتقای کمی و کیفی است، استفاه از بروزترین آن که البته با نسخه مکس شما هم سازگاری داشته باشد قطعا کار درستی است.

اضافه کنم، در نظر داشته باشید اگر در سفارشی که گرفتید، ملزوم به تحویل Source شده اید، تقریبا باید از نسخه پایین مثل 2008 استفاده کنید چون کارفرماهای به خصوص خارج کشور و شرکت ها، به سادگی امکان ارتقای نرم افزاری را ندارند و معمولا با نسخه های پایین کار می کنند.

سپاسگذارم جناب ساعتچی
از لطف بی دریغ شما در پاسخ به سوال بنده
امیدوارم همیشه موفق و پیروز و سخاوتمند باشید ، درست مثل امروز
 

جدیدترین ارسال ها

بالا