لزوم داشتن استراتژی در بازاریابی محتوا

بهیدو

Member
بازایابی محتوا و ایجاد تحولات مثبت در کسب و کار

امروزه کارآمدی بازایابی محتوا بر همه ثابت و به جزیی جدایی‌ناپذیر از پروسه‌ی جلب اعتماد مشتری تبدیل شده است که نهایتا می‌تواند به تحولات مثبت در کسب و کار شما منجر شود. مطالعات مختلف نشان داده است که افراد تصمیم‌گیر در حوزه‌ی بیزنس تمایل دارند اطلاعات خود از یک شرکت را از طریق مقالات به دست آورند تا از طریق تبلیغات.اما مانند بیشتر تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال، وارد شدن به بازاریابی محتوا بدون داشتن اطلاعات لازم در مورد آن می‌تواند تاثیر منفی بر کسب و کار شما داشته باشد.

بدون برنامه دست به تولید محتوا نزنید
نباید بدون برنامه دست به تولید محتوا بزنید، بلکه باید قبل از انجام هر کاری، یک استراتژی مشخص در تولید محتوا داشته باشید. در حقیقت، تحقیقی که از سوی انستیتو‌ی بازاریابی محتوا انجام شده است، نشان می‌دهد، بازاریاب‌هایی که دارای استراتژی مدون و مکتوب هستند، نه تنها موفقیت بیشتری کسب می‌کنند، بلکه در حوزه‌ی بازاریابی نیز با چالش‌های کمتری مواجه می‌شوند. در اینجا به دلایل ضرورت داشتن استراتژی مشخص در بازاریابی محتوا اشاره می‌کنیم.

Content-Marketing-1.jpg


۱– نسجام محتوا را تضمین می‌کند
بسیار از کمپین‌های بازاریابی شامل انتشار محتوا از طریق کانال‌های مختلف رسانه‌ای می‌شوند. همین، یکی از نقاط قوت استفاده از بازاریابی محتوا است، چون می‌توانید از طریق کانال‌های متنوع به اقشار مختلف مردم دسترسی داشته باشید.

۲– یک هویت قوی برای برند شما می‌سازد
شما باید با جدا کردن برندتان از انبوه بازاریاب‌ها، خودتان را از دیگران متمایز کنید تا بتوانید باعث جلب توجه بیزینس‌ها شوید. چیزی که در مورد بازاریابی محتوا بسیار دوست‌داشتنی است اینکه شما می‌توانید از طریق آن و همچنین پیشنهاداتی که ارائه می‌کنید، شخصیت خودتان را به دیگران نشان دهید..

۳ – بازدهی بازایابی محتوا را بالا می‌برد
این را همواره باید در نظر داشته باشید که شما مسئول ایجاد پیشرفت محسوس در بازاریابی برند خود هستید. بدون داشتن یک استراتژی، به راحتی می‌توانید در تولید محتوای مورد نیاز یا محل مناسب برای آپلود کردن محتوا مرتکب اشتباه شوید.

۴– الگو‌ها را آنالیز می‌کند
با داشتن یک استراتژی مکتوب و مدون می‌توانید از جوانب مختلف کارتان آگاهی یابید و پیشرفت خودتان را ارزیابی کنید. می‌توانید متوجه شوید که کدام جنبه از بازاریابی شما موفق است و کدام یک موثر نیست. همینطور می‌توانید به معیاری دست پیدا کنید که با استفاده از آن می‌توانید پیشرفت کلی بازاریابی خودتان را ارزیابی کنید.

۵– برگشت سرمایه‌ی شما را بیشتر می‌کند
اگر مسیر موفقیت خود را به صورت کامل ترسیم کنید و یک استراتژی جامع برای فعالیت خود داشته باشید، می‌توانید بدست آوردن نتیجه‌ی دلخواه خود را تضمین کنید. بالا بردن بهره‌روی و کاهش انرژی تلف شده در نهایت شما را قادر می‌کند تا به بیشترین بازگشت سرمایه‌ی ممکن دست پیدا کنید. بعد از آن می‌توانید با صرف هزینه و زمان کمتر در حوزه‌های بیشتری از رقیبان خود پیشی بگیرید. شما میتوانید یک استراتژی در حوضه فن آوری داشته باشید که میتوانید در این مورد در یکی از مقالات ما به عنوان”تدوین استراتژی سازمان در حوزه فناوری اطلاعات” را ادامه مطالعه فرمایید
منبع:بهیدو
 

جدیدترین ارسال ها

بالا