كاهش قيمت اينترنت با اجراي پروژه «اينترنت ملي»

وضعیت
موضوع بسته شده است.

www.iranwebshop.com

Active Member
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات از ارزان شدن اينترنت براي مصرف‌كنندگان خانگي در كشور در قالب طرح اينترنت ملي خبر داد.

محمد سليماني در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به اين سؤال كه مصرف‌كننده خانگي چه زماني شاهد كاهش قيمت اينترنت در حدود مثلا 50 درصد خواهند بود، اظهار داشت: در ابتداي سال جاري قيمت اينترنت براي ارائه كنندگان بخش خصوصي به مصرف‌كننده خانگي كاهش يافت.
وي ادامه داد: شركت‌هاي خصوصي ارائه كننده اينترنت معتقدند كه اكنون دچار ضرر دهي شده‌اند.

سليماني تاكيد كيرد: با اجراي پروژه اينترنت ملي در كشور اينترنت شاهد كاهش قيمت خواهد شد.
وي در زمينه فيلترينگ برخي از سايتها اينترنتي و نقش وزارت ارتباطات در اين باره گفت: وزارت ارتباطات در كميته فيلترينگ كشور عضو نيست و تنها مجري اين كار است.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در خصوص كاهش درآمدهاي شركت مخابرات ايران از بابت كاهش وديعه ثبت نام سيم كارت تلفن همراه و تاثير آن اظهارداشت: اين كاهش درآمد هيچ گونه تاثير منفي بر روند انجام پروژه‌هاي مخابراتي در كشور نخواهد داشت و تنها درآمد دولت از اين منظر با افت مواجه شده است.
 

ToFaN

Well-Known Member
دوست عزیز لطفا انجمن مربوطه پست بفرمایید
باره اولتون هم نیست ماشالله
 

ARTA_ADOBE CO

Active Member
اقا طوفان چه انجمنی خوبه برای اینن موضوع ؟ مگه عمومی نیست ؟ خوب درست انتخاب کرده که !
یکی به من بگه این اینترنت ملی چیه ؟ یک شبکه داخلی؟ یک دیتا سنتر؟ یا اصلا قراره کانکشن مجانی باشه ؟
 

ARTA_ADOBE CO

Active Member
حالا که تاپیک باز شده ! یا منتقلش کنید یا جواب ویزیتور ها رو بدید !
 

iman_ebru

Active Member
انتقال به انجمن درست!

حالا که تاپیک باز شده ! یا منتقلش کنید یا جواب ویزیتور ها رو بدید !

آرتا مارتا عزیز یوسف (ToFan) مدیر انجمن هست و وظیفش همین تذکر دادن هست!

ایمان
 

ARTA_ADOBE CO

Active Member
iman_ebru گفت:
انتقال به انجمن درست!



آرتا مارتا عزیز یوسف (ToFan) مدیر انجمن هست و وظیفش همین تذکر دادن هست!

ایمان


ببین ایمان جان آخه خسته شدم از این همه حساسیت بی مورد !
در ضمن ما که با هم شوخی نداشتیم داشتیم ؟ (آرتا مارتا)
 
آخرین ویرایش:

ToFaN

Well-Known Member
ARTA_ADOBE CO گفت:
ببین امید جان آخه خسته شدم از این همه حساسیت بی مورد !
در ضمن ما که با هم شوخی نداشتیم داشتیم ؟ (آرتا مارتا)
ارتا جان اسم ايشون ايمان هست
درضمن حساسیت نیست بلکه قوانینه که باید همه پیرو آن باشیم تا سایتی با نظم داشته باشیم :)
 

GFX Master

مدیر انجمن گرافیک دو بعدی ومسئول فروشگاه
حالا اگه قضیه نظم و ... حل شد یکی بیاد بگه این اینترنت ملی چیه؟
 

ARTA_ADOBE CO

Active Member
سارا جان مجید آنلاین شده همین یارو یه مشکلی داره یا یه موضوع مهمی را میخواهد مطرح کنه
میاد تاپیک میزنه به جای اینکه چیزی یاد بگیره یا مطرح بشه فقط نظم و ترتیب یاد میگیره !!!
 

Parham

Well-Known Member
این اینترنت ملی چیه؟
[ یک واژه به نام اینترنت ملی‌ ! ]
طبق روال سال‌های اخیر که با چسباندن کلمه «ملی» به بقیه کلمات قصد داریم مشکلات به سرعت حل شود، این بار هم مشکل اینترنت به زودی حل خواهد شد: «اینترنت ملی».

اظهارنظر وزیر، دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات و یکی از نمایندگان مجلس در این باره طبق معمول انعکاس بسیاری یافت اما واقعاً روشن نشد که منظور چیست؟ واقعاً «اینترنت ملی» به چه معنایی است.
اینترنت تافته ای جدابافته نیست که هر کس یکی برای خود داشته باشد و بی نیاز از دیگران شود. به نظر می‌رسد مسئولین برای توسعه اینترنت در ایران باید به دنبال ارائه راهکارهای منطقی و قابل اجرا باشند.

به هر حال بحث اینترنت ملی به نوعی بحث روز دست‌اندرکاران این حوزه شد و سبب شد هر کس بنا به کار خود به اظهارنظر بپردازد. به عنوان نمونه رضا پارسا کارشناس فناوری اطلاعات در نقدی بر سخنان وزیر نوشته است که اگر منظور از «اینترنت ملی» همان «شبکه ملی دیتا» باشد که سال‌ها است در حال راه‌اندازی است و وجود چنین شبکه‌ای بسیار هم ضروری است ولی چنانچه منظور چیز دیگری است، بهتر است روشن شود.»

واضح است که برای سرعت دادن به رشد اینترنت در ایران باید هزینه اتصال به اینترنت و پهنای باند کاهش یابد و همینطور کیفیت خدمات ارائه شده افزایش. یکی از راهکارهای موجود( (Internet Exchange Point IXP است. IXP سرویس دهندگان مختلف اینترنت را در یک ناحیه یا کشور به هم متصل می کند تا بتوانند ترافیک اینترنتی را با هم تبادل کنند. در صورت وجود چنین شبکه‌ای سرویس دهندگان اینترنت برای رساندن کاربر به مقصد(سایت) موردنظر، پیغام خود را به جاهای مختلف ارسال نمی‌کنند.
مهم‌ترین مزیت این شبکه‌ها کاهش هزینه و پهنای باند و افزایش قابلیت اطمینان، امنیت و سرعت است. استفاده از چنین مرکزی اکنون روشی جا افتاده در کشورهای پیشرفته است.

جالب است بدانیم که حتی در برخی کشورهای آفریقایی نظیر کنیا و غنا نیز چنین مراکزی راه‌اندازی شده است. تنها جست‌وجوی ساده عبارتinternet exchange در یکی از موتورهای جست‌وجوگر ما را با IXPهای بسیاری آشنا خواهد کرد.
در حال حاضر برخی سازمان‌های دولتی، دانشگاه‌ها و سرویس دهندگان اینترنت سایت‌های خود را در داخل کشور هاست می‌کنند. فرض کنید کاربری در تهران قصد دارد از سرویس دهنده «الف» به سایت دانشگاه شریف که در داخل ایران هاست می‌شود و سرویس دهنده اینترنت آن «ب» است، وارد شود. در این صورت از سرویس دهنده «الف» پیغامی ارسال می‌شود و پس از طی کیلومترها راه و گشت‌وگذاری طولانی در سراسر دنیا به سایت دانشگاه که تنها چند کیلومتر با کاربر فاصله دارد، می‌رسد.
اگر IXP در ایران راه‌اندازی شود دیگر نیازی با ارسال این پیغام به خارج از کشور نیست و پیغام درون همین شبکه سفر می‌کند و به سرعت به مقصد مورد نظر می رسد. بدین ترتیب پهنای باند بین‌المللی استفاده شده، کاهش می‌یابد و تبادلات ارزی کشور نیز کمتر خواهد شد. ملموس‌ترین مثال برای این مورد اعلام نتایج کنکور سراسری است که پیغام‌های ارسالی میلیون‌ها نفر از هموطنانمان پس از گشت و گذاری طولانی در اینترنت به افرانت و پارس‌آنلاین در داخل ایران می‌رسد.
توجه به این مقوله با فعال‌تر شدن سایت‌های خدمت دهنده، مخصوصاً سایت‌های دولتی که در داخل کشور هاست می‌شوند، جدی‌تر می‌شود. راه‌اندازی چنین مرکزی فرصت‌های بسیار شغلی برای متخصصان آی‌تی ایجاد خواهد کرد.

راه‌اندازی چنین مرکزی بدون همکاری سرویس دهندگان مهم اینترنت کشور و شرکت مخابرات میسر نخواهد بود. البته روشن است وجود چنین توافقی بین آنها و راه اندازی مرکز، به کاهش هزینه‌های سرویس دهندگان اینترنت و پایین‌تر آمدن قیمت اینترنت برای کاربران عادی تمام خواهد شد.

منبع : روزنامه شرق - مهدی رودکی‌
 

desiran

Member
اینا رو بیخیال اینترنت ملی رو بچسب
دكتر صمد مومن بالله ، معاون توسعه مديريت و امور مجلس وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات : « با ارايه طرح شبكه اينترنت ملي به دنبال اين هستيم كه اين شبكه در داخل ايجاد شود تا كل اطلاعات درون كشور در همين جا حفظ و ذخيرهسازي شده و كمتر در رفت و آمد با خارج باشد.
اين طرح را در منطقه توسعه دهيم و حتي اگر لازم باشد اين شبكه را يك شبكه اينترنت اسلامي تلقي كنيم تا بتوان به آن افتخار كرد.
ايجاد شبكه اينترنت ملي را حتمي و 100 درصد است. اين انگيزه ايجاد شده است و اميدواريم كه عزم آن جزم شده و كار پيش رود.» ادامه ...
اینترنت ملی من رو یاد شیرینی دانمارکی و گل محمدی می اندازه. موضوعی که در ظاهر فقط یک شوخی لوس به حساب می آد ولی خیلی زود به حقیقت می پیونده. ایکاش اون صد ها میلیارد تومانی که قرار است صرف راه اندازی اینترنت ملی و اسلامی شود، صرف راه اندازی رایگان اینترنت Adsl در سراسر کشور می کردیم. ایکاش کسانی برای وزارت Itc تصمیم می گرفتند که ...
بر گرفته از وبلاک کوچه
 

ARTA_ADOBE CO

Active Member
دوستان عزیز نه میخوام و نه اجازه بحث های سیاسی رو به خودم در این انجمن میدم !
ولی خودتون شاهد هستید که با رشد فیلترینگ سایتها از جمله سایتهای خبری همچون bbc world دولت ما هر کاری را برای جلوگیری از رسیدن خبر ناب به دست مردم انجام میده و با توجه به اینکه تعریف صریحی از این موضوع بیان نشده و تنها به عنوان data center داخلی معرفی گریده این احتمال وجود داره که بخواهند اینترنت را به یک اینترانت تبدیل کنند !
ایده شبكه اينترنت اسلامي درست در زمانی شکل گرفت که آمریکا چندین سرور را در کانادا توقیف کرد و در پی آن بعضی از سایتهای مذهبی و ضد آمریکایی تعطیل شد و حتی back up داده ها به مدیران سایتها داده نشد !
ولی باید هشیار بود تا این شاهرگ حیاتی اطلاعات را به راحتی از مردم نگیرند و به نظر من نباید دیدی آرمانی به این مسئله داشت که این طرح فقط در جهت کاهش بار ترافیکی شبکه و افزایش سرعت کاربران است زیراکه کنترل و فیلترینگ یک شبکه خودکفای داخلی بسیار ساده تر از اینترنت است و یادمان باشد که تا دیروز شیرینی دانمارکی نامش دانمارکی بود و الان گل محمدی !
واقعا چه اشکالی داره هر ایرانی با سرعت 100 kb به صورت رایگان آنلاین باشد و با توجه به اینکه رشد e-learning در ایران رو به افزایش است مثل : حوزه علمیه قم (!) و دانشگاهای پیام نور و این اخیرا واجه نصیر و ...

خدا به خیر کنه !
 

GFX Master

مدیر انجمن گرافیک دو بعدی ومسئول فروشگاه
همونطوری که آرتا گفت اگر این طرح به این صورتی باشه که اعلام شده نباید شک داشت که در آینده ای نزدیک بجای استفاده از اینترنت باید از اینترانت استفاده کنیم با این تفاوت که اسمش شده اینترنت ملی!!

هر کس اسم این پروزه رو میخونه فکر میکنه که قراره مثلا با کاهش قیمت اینترنت و افزایش پهنا و کیفیت خطوط اینترنت واقعی رو در اختیار مردم بذارن!!! در حالیکه ...

البته اگر بحث رو سیاسی نکنیم فکر کنم هم به نفع خودمون باشه و هم به نفع سایت!
 

ARTA_ADOBE CO

Active Member
خوشبختانه بودجه 10 میلیون دلاریش رای نیاورد !!!


در بخش فناوری اطلاعات (IT ) چند موازی‌كاری صورت می‌گیرد كه رییس جمهور، هیأت دولت و مجلس باید به كمك یكدیگر آن را كاهش دهند تا بهره‌وری بیشتری از بودجه شود.

رمضانعلی صادق‌زاده، رییس كمیته ارتباطات و مخابرات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایسنا ضمن بیان مطلب بالا، اظهار داشت: "شورای عالی اطلاع‌رسانی كه زیرمجموعه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و نیز شورای فناوری اطلاعات كه متشكل از چند وزیر است بخشی از بودجه را به خود اختصاص می‌دهند."

وی افزود: در معاونت پژوهشی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیز طرح‌های پژوهشی در آن اجرایی می‌شود كه بخشی از بودجه را به خود اختصاص می‌دهند، همچنین در وزارت علوم پارك فناوری اطلاعات قرار داد.

وی تأكید كرد: بنابراین باید سیاستگذاری متمركزی وجود داشته باشد و كارهای اجرایی را به شورای فناوری اطلاعات و كارهای پژوهش را به معاونت پژوهشی سازمان مدیریت یا شورای اطلاع‌رسانی و یا شورای انقلاب فرهنگی واگذار كرد. در صورتی كه از بخشی از این موازی‌كاری‌ها جلوگیری شود با بهره‌وری بیشتری می‌توان بودجه را مورد استفاده قرار داد.

عضو كمیسیون صنایع و معادن با بیان اینكه 10 میلیارد تومانی كه برای شبكه ملی اینترنت یا همان اینترنت ملی در كمیسیون صنایع و معادن به تصویب رسیده بود در كمیسیون تلفیق به تصویب نرسید، افزود: علیرغم اینكه این پیشنهاد كمیسیون صنایع و معادن بود و در لایحه دولت نیامده بود، اما كمیسیون تلفیق به دلیل توجیه نبودن در مورد مفهوم اینترنت ملی آن را تصویب نكرد.

وی در مورد ثبت‌نام 5/7 میلیون نفر برای سیم كارت گفت: با توجه به اینكه مخابرات اعلام كرده كه نمی‌تواند این میزان را در سال 1385 واگذار كند، بنابراین بخشی از آن به سال 1386 واگذار خواهد شد كه كمیسیون صنایع و معادن توصیه داشت كه در راستای بهبود بخشیدن به كیفیت تلفن همراه بیشتر در رابطه با كیفیت آن كار كنند و برای افزایش ظرفیت اقداماتی را انجام دهد.

وی افزود: البته مخابرات چند پیمانكار را انتخاب كرده‌ است كه در حال بررسی افزایش ظرفیت هستند، ولی نمی‌تواند ظرفیت را برای سال 1385 افزایش دهند.

منبع خبر: ایسنا
 

mehdi0098

Member
من که با خودم عهد کردم دیگه اینجا بحث 30یا30 نکنم چون به این نتیجه رسیدم که اینجا واقعاً جاش نیست.

هر کی تمایل داشت میتونه بهم پی ام بده اگه تونستم اعتماد کنم توی یاهو روشنش میکنم که قضیه از چه قراره! :wink:

:rose:
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.

جدیدترین ارسال ها

بالا