قیمت خرید دستگاه جذب اتمی | بهترین دستگاه طیف سنج جذب اتمی

partogene

New Member
خرید دستگاه جذب اتمی

خرید دستگاه جذب اتمی
دستگاه جذب اتمی از تجهیزات آنالیتیکالی است که به هدف آنالیز رنج وسیعی از فلزات در آزمایشگاه مورد استفاده قرار می گیرد. اساس تعیین غلظت عناصر در طیف سنج Atomic Absorption بر پایه اندازه گیری میزان جذب نور توسط اتم های آن عنصر استوار است. اسپکتروسکوپی جذب اتمی معمولا در آزمایشگاه به منظور آنالیز فلزات سنگین موجود در آنالیت جهت سنجش کیفیت ماده مورد نظر استفاده می شود. دقت تشخیص عناصر فلزی در دستگاه اتمیک ابزوربشن با تکنیک شعله در حد ppm و با تکنیک کوره و هیدرید ژنراتور در حد ppb است.



طیف‌سنجی جذب اتمی (AAS) یک روش اسپکتروسکوپی برای اندازه‌گیری کمی عناصر شیمیایی با استفاده از جذب اشعه نوری (نور) توسط اتم در حالت گازی است. در شیمی تجزیه این تکنیک برای تعیین غلظت یک عنصر خاص در یک نمونه مورد استفاده قرار می‌گیرد. AAS می‌تواند برای تعیین مقدار کمی بیش از ۷۰ نوع از عناصر مختلف مورد استفاده قرار گیرد. البته حد تشخیص برای همه ان ۷۰ عنصر مناسب نیست مثلاً اگرچه اندازه‌گیری اورانیم در نرم‌افزار دستگاه جذب اتمی وارد شده‌است اما کمترین غلظتی که می‌توان اندازه‌گیری کرد در حدود ۵oo ppm است که مقدار بزرگی است؛ لذا این روش دستگاهی را می‌توان برای اندازه‌گیری حدود ۳۰عنصر با حد تشخیص مناسب (زیر ۱ ppm) بکار برد.



اساس روش کار دستگاه جذب اتمی
اساس این تکنیک، استفاده از دستگاه جذب برای ارزیابی غلظت آنالیت در نمونه است؛ لذا نیازمند رابطه‌ای بین میزان نور جذب شده توسط نمونه و غلظت نمونه هستیم که همان قانون بیر لامبرت است. به‌طور خلاصه الکترون‌های اتم‌ها با جذب طول موج مشخصی (انرژی) می‌توانند به سطوح بالاتر انرژی بروند و برای مدت کوتاهی به حالت برانگیخته در بیایند. می‌دانیم که این مقدار انرژی جذب شده برای هر اتم با اتم دیگر متفاوت است. به زبان دیگر هر عنصری فقط به یک طول موج مشخص پاسخ می‌دهد. باریک بودن پرتو نور در این روش موجب می‌شود تا انرژی خاصی تولید شود و این روش بسیار دقیق و انتخاب پذیر باشد. هنگامی که اتم برانگیخته به حالت پایه برمی‌گردد طول موج مشخصی از خود ساطع می‌کند با اندازه‌گیری میزان جذب نمونه و رسم منحنی کالیبراسیون و قانون بیر لامبرت پی به میزان مجهول در نمونه می‌بریم.



آشنایی با دستگاه جذب اتمی
این دستگاه دارای ۵ قسمت اساسی است:

۱) منبع تابش

۲) اتم ساز

۳) مونوکروماتور

۴) دتکتور

۵) ثبات منبع تابش از مهم‌ترین خصوصیاتش توانایی تولید باریکه‌ای از تابش با توان کافی و پایدار است. منابع در این روش باید خطی باشند مثل هالو کاتد لامپ‌ها hollow cathode lamps



از نمونه محصولات شرکت پرتوژن دستگاه جذب اتمی اجیلنت، دستگاه جذب اتمی واریان، دستگاه اتمیک agilent، دستگاه اتمیک Varian ، دستگاه اتمیک ابزوبیشن، جهت مشاوره و خرید دستگاه جذب اتمی با واحد مشاوره و فروش شرکت پرتوژن در ارتباط باشید.


طیف سنج جذب اتمی VARIAN AA220FS
Varian 220 FS یک طیف سنج جذب اتمی با مد شعله است که محلول های آبی و بخارات را آنالیز می کند. این طیف سنج جذب اتمی، در هر دو حالت جذب اتمی و نشر اتمی عمل می کند. این سیستم متوالی سریع 4 جایگاه برای قرارگیری لامپ دارد که می توان آن ها را به صورت متوالی انتخاب کرد; به این ترتیب این دستگاه می تواند برای یک محلول معین، 4 عنصر را آنالیز کند. این دستگاه به سیستم پراکندگی نمونه SIPS نیز مجهز است که امکان کالیبراسیون و رقیق سازی نمونه را به صورت آنلاین مهیا می کند.



سیستم 220FS نسب به سایر دستگاه هم رده خود مانند AA220 از حساسیت بیشتری برخوردار است. در این سیستم معمولا نسبت سوخت و هوا در شعله به صورت اتوماتیک تنظیم می شود لذا کیفیت شعله در این دستگاه بسیار مطلوب تر از سایر دستگاه های 220 می باشد، جهت خرید دستگاه جذب اتمی با پرتوژن در ارتباط باشید.



دستگاه های مشابه: دستگاه جذب اتمی سری 240FS AA اجیلنت


طیف سنج جذب اتمی (AAS) متوالی سریع ( VARIAN SPECTRAA 220FS)
این دستگاه، یک طیف سنج جذب اتمی (AAS) برای انالیز فلزات است.

مشخصات محصول

فرمت: 1 کاناله، 2 پرتوئی
مونوکروماتور (تکفام ساز): Czerny-Turner با 1200 خط/میلی متر، ساینده ی هولوگرافیک با روکش کوارتز، طول موج خودکار و کنترل اندازه ی شکاف 1
طول کانونی: پشتیبانی تا 250 میلی متر، عمل متوالی سریع; حالتی که می توان در یک توالی سریع چندین عنصر را در یک نمونه اندازه گیری کرد. این روش بهره وری را تا 50% افزایش می دهد.
کار با منحنی بلنک و 10منحنی استاندارد ،8 الگوریتم. بازخوانش اضافی از جمله سیگنال های اصلاح شده و نمودار های کالیبراسیون.
مشعل- اتمایزر: قابل تغییر، لایه ای، قابل تنظیم، N2O اختیاری، اتمایزر عمومی پرمیکس با نبولایزر کاملا تنظیم شونده، شعله ی کاملا حفاظت شده با دودکش دو جداره.
4 لامپ هالوکاتد
سیستم پمپ معرفی نمونه Varian SIPS

قیمت دستگاه جذب اتمی

قابلیت توالی سریع چیست؟
قابلیت توالی سریع یا Fast Sequence یا به صورت مختصر شده FS قابلیتی است که در صورت موجود بودن تورت اتوماتیک بر روی دستگاه قرار داده می شود. در این حالت در صورتی که کاربر بخواهد چند عنصر را به صورت همزمان اندازه گیری کند کافی است تا محلول های کالیبراسیون آن عناصر را به صورت مخلوط بسازد. پس از آن به تنظیماتی که در روش آنالیز دستگاه در نرم افزار SpectrAA داده می شود دستگاه قادر است تا برای تمام عناصر انتخاب شده لامپ های هالوکاتد را روشن کرده و به صورت متوالی انالیز هر عنصر را انجام دهد. متوالی در حالت توالی سریع با حالت عادی دارای تفاوت است. در حالت عادی ابتدا تمام نمونه های هر عنصر قرائت شده و سپس آنالیز های عنصر بعدی شروع می شود. ولی در حالت توالی سریع برای هر نمونه تمام عناصر آن به سرعت پشت سر هم قرائت می شوند و سپس به نمونه بعدی منتقل می شود.

روش توالی سریع به صورت حدودی تا 20% در زمان آنالیز صرفه جویی می کند.



ملحقات جانبی
SIPS: سیستم استاندارد ساز به منظور ساخت سری کالیبراسیون و یا رقیق کردن نمونه استفاده می شود
VGA: سیستم تولید کننده بخار به منظور افزایش حساسیت در آنالیز عناصر فلزات سنگین ماننده جیوه، آرسنیک، بیسموت، آنتیموان و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.
GTA110: سیستم اتمایزر کوره به منظور افزایش حساسیت آنالیز تا گستره میکرو گرم بر لیتر مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش قسمت اتمایزر شعله به صورت کامل برداشته شده و سیستم اتمایزر کوره قرار می گیرد.



روش های آنالیز دستگاه جذب اتمی
روش شعله استیلن-هوا: در این روش محوطه اتمایزر شعله مخلوط استیلن و هوا است که دمایی در حدود 1500 تا 2000 درجه فراهم می کند. این روش بسیار سریع و برای آنالیز اغلب عناصر در ناحیه غلظتی میلی گرم بر لیتر مناسب است.
رو شعله استیلن-نیتروز اکسید: در این روش محوطه اتمایزر مخلوط نیتروزاکسید و استیلن است که دمایی بین 2000 تا 3000 درجه را فراهم می کند. این روش نیز بسیار سریع است و برای آنالیز عناصر دیر گداز مانند آلومینیوم یا قلع استفاده می شود. به دلیل دمای بالا در صورتی که سایر عناصر نیز با این شعله استفاده شوند کیفیت آنالیز آن ها مطلوب تر ولی هزینه آنالیز بیشتر می شود.


روش کوره: در این روش محوطه اتمایزر کوره گرافیتی است و با اتمایزر شعله جایگزین می شود. روش ورود نمونه نیز معمولا از طریق اتوسمپلر (PSD) می باشد. دمای کوره بین 1800 تا 2800 درجه قابل تنظیم است و گستره غلظتی در محدوده میکرو گرم بر لیتر قابل آنالیز است. این روش معمولا بسیار زمان بر و دارای هزینه آنالیز بالاتری نسبت به شعله است.
روش هیدرید: در این روش اتمایزر سلول کوارتزی است که بر روی اتمایزر شعله قرار میگیرد و با استفاده از شعله آن گرم می شود. دمای داخل سل معمولا از 500 درجه فراتر نمی رود و برای آنالیز کافی است. در این روش محلول نمونه با یک کاهنده واکنش داده می شود و به صورت بخار در آمده و در اتمایزر آنالیز می شود. این روش برای اندازه گیری عناصری مانند جیوه، آرسنیک، آنتیموان، قلع و بیسموت حساسیتی در حد چند میکروگرم بر لیتر را فراهم می کند. این روش سرعت آنالیزی بین شعله و کوره دارد.

جهت مشاوره و خرید انواع تجهیزات آزمایشگاهی با مشاوران واحد فروش شرکت شناسا پرتوژن ۷۵۳۱۱ – ۰۲۱ در ارتباط باشید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا