قوانین جدید تحصیل در آلمان

reyhanas

Member

اگر قصد
تحصیل در آلمان در سال تحصیلی 2022-2023 را دارید، حتما میدانید که جلوگیری از انتشار ویروس کرونا (COVID-19) یکی از مهمترین الزامات در کشورهای مختلف جهان از جمله آلمان تلقی میشود. اگرچه تلاش هایی برای تولید واکسن شده است ، اما دسترسی واکسن برای تمام افراد زمان بر است. با این حال ، اگر شما در حال حاضر دانشجوی بین المللی آلمان هستید، یا قصد شروع تحصیلات در این کشور را دارید؛ باید مطمئن شوید که اقدامات لازم را برای محافظت از خود و سایر افراد در برابر بیماری انجام می دهید. طبق یک نظرسنجی انجام شده توسط Studying-in-Germany.org ، تعداد 85٪ از دوره های مخصوص دانشجویان بین المللی تحت تأثیر بحران پاندمیک COVID-19 قرار گرفتند. از جمله قوانین جدید تحصیل در آلمان 2022 موارد زیر هستند که هر کدام را به تفکیک مورد بررسی قرار خواهیم داد:
  1. مدرک زبان تحصیلی در آلمان
  2. وقت سفارت آلمان
  3. ویزای پیوست به فرد مستحق حفاظت حمایتی آلمان
  4. اخذ ویزا کار آلمان برای افراد خارج از اتحادیه اروپا
  5. متقاضیان و دارندگان بورسیه تحصیلی آلمان

هزینه تحصیل در آلمان

تحصیل در آلمان به خاطر متقاضیان بسیاری که دارد به طور معمول دارای هزینه‌های متوسطی برای زندگی می‌باشد. هزینه تحصیل در آلمان حدود 700 یورو در هر ترم است که این شامل هزینه‌های غذا، مسکن و رفت‌وآمد خواهد بود. بخشی از این هزینه‌ها شامل مسکن و یا خوابگاه و تغذیه است، با توجه به شهری که می‌خواهید در آن سکنی داشته باشید متغیر است. مثلا برای مسکن بطور میانگین، در ماه باید بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ یورو و برای خوابگاه‌های دولتی ۲۰۰ تا ۳۰۰ یورو و خوابگاه‌های خصوصی دانشجویی ۳۰۰ تا ۶۰۰ یورو هزینه کنید.

همان‌طور که ذکر شد سهم عمده هزینه‌های زندگی و تحصیل المان، هزینه مسکن است که البته برای شهرهای مختلف آلمان متفاوت است و به‌صورت کلی برای شهرهای بزرگ‌تر گران‌تر است. ضمن اینکه دانشجویان در آلمان می‌توانند از خانه‌های مشترک دانشجویی که به WG مشهور هستند استفاده نمایند که مقرون‌به‌صرفه تر هستند. لازم به ذکر است که برخی دانشگاه‌های آلمان هزینه‌های ثبت‌نام اولیه‌ای را برای هر ترم از دانشجویان به‌عنوان Ticket Semester دریافت می‌کنند که این هزینه در کنار اینکه جهت ثبت‌نام و روند اداری دانشگاه در نظر گرفته‌شده است با استفاده از کارت دانشجویی که از این طریق در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد، امکان استفاده از بسیاری از خدمات حمل‌ونقل عمومی در همان ایالت آلمان برای دانشجو به‌صورت رایگان فراهم می‌گردد.

ضمانت نامه مالی برای تحصیل در آلمان

در جواب این سوال که آیا همه دانشجویان بین المللی باید مدرک مالی ارائه دهند؟ باید گفت دانشجویان بین المللی از کشورهای غیر اتحادیه اروپا یا کشورهای غیر منطقه اقتصادی اروپا باید مدرکی مبنی بر بودجه مالی ارائه دهند تا نشان دهند که می توانند از عهده مخارج زندگی و تحصیل خود در آلمان بربیایند. اگر شهروند کشورهای اتحادیه اروپا (از جمله نروژ، سوئیس، ایسلند و لیختن اشتاین) هستید، نیازی به ارائه مدرک مالی ندارید. اگر شهروند کشورهای غیر اتحادیه اروپا هستید که برای ورود به آلمان نیاز به ویزا دارید، باید مدارک اقتصادی برای درخواست ویزای دانشجویی ارائه دهید.
اگرچه اکثر دانشگاه‌های آلمان شهریه ندارند و اکثر شهرهای آلمان برای زندگی خیلی گران نیستند، مقامات هنوز می‌خواهند بدانند که آیا منابع مالی کافی برای تحصیل و زندگی در آلمان حداقل برای سال اول زندگی خود دارید یا خیر. برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان باید مدارکی دال بر منابع مالی ارائه دهید. این به عنوان تضمینی برای پرداخت هزینه تحصیل در آلمان عمل می کند. از 01 ژانویه 2021 مدرک مالی برای تحصیل در آلمان 10332 یورو در سال (861 یورو در ماه) خواهد بود. از ترم زمستانی 2022، دانش آموزان باید مبلغ 934.00 یورو در ماه یا 11208.00 یورو در سال را ثابت کنند.

منبع: موسسه مهاجرتی کوه نور ................................................................ موسسه دانش گستر کوه نور دارای مجوز رسمی از وزارت علوم
 

zahra98098

New Member
آلمان به نظرم یکی از بهترین کشورا برای تحصیل هست. برای تحصیل در آلمان می تونید از موسسات مهاجرتی معتبر کمک بگیرید. یکی از دوستان من دو سال پیش اقدام کرد و با یکی از این موسسات مهاجرتی خیلی خوب کانکت شد. خیلی کمکش کرد. من خودمم می خام با این موسسه ها جلو برم.
 

zahra98098

New Member
دوستان برای تحصیل پزشکی در آلمان شرایط و مدارک رو کامل مهیا کنید. با مراجعه به سابت دانشگاه ها همه شرایط رو دربیارید. برای این کار می تونید از وکلای مهاجرتی هم خیلی کمک بگیرید. یه موسسه مهاجرتی هست به نام موسسه مهاجرتی میرداماد من مقالاتش و خدماتشون رو خوندم به نظرم موسسه خوبی باشه و بتونه بهتون تو این زمینه کمک کنه.
 

mahyadavari

New Member
دوستان عزیز سلام خسته نیاشین. برای تحصیل در المان باید اول رشته تحصیلی رو مشخص کنید. مثلا برای تحصیل پزشکی در آلمان شما باید معدل خیلی خوبی داشته باشین. مدرک قبلی رو ارائه بدین و شرایط لازم رو مهیا کنید. شما برای این کار میتونید از موسسات مهاجرتی که معتبر باشن کمک بگیرید. موسسه مهاجرتی میرداماد هم موسسه خوبی هست و من خیلیا ر دیدم که ازش جواب گرفتن به نظرم بئ نیست بهشون یه سری برنید.
 

zahra98098

New Member
سلام دوستان اگر برای تحصیل در آلمان اقدام کردین. حتما میخواین شهریه ترم اول دانشگاه رو پرداخت کنید. شما می تونید داخل ایران از سایت های واسطه اقدام کنید و اقدام به پرداخت شهریه دانشگاه خارجی بکنید. سایت فراکنش میتونه این کار رو خیلی راحت براتون انجام بده.
 

reyhanas

Member
سلام دوستان برای تحصیل در آلمان باید مدرک زبان داشته باشیم؟ یا با مدرک زبان انگلبسی هم میشه اقدام کرد؟ من میخوام برای مهاجرت به آلمان اقدام کنم. اگر اطلاهاتی در این زمینه دارید بفرمایید.
سلام باتوجه به تجربه و اطلاعاتی که دارم موسسه مهاجرتی کوه نور خیلی در این زمینه موفق عمل کرده. اگ قصد تحصیل یا مهاجرت مخصوصا به 4 کشور المان، اسپانیا، ایتالیا و کانادا رو دارید پیشنهاد مشاوره با وکلای کوه نور هست که ی شعبه هم تو اپال دارن ی شعبه مرزداران.
 

reyhanas

Member
دوستان برای تحصیل در آلمان کسی رو میشناسید که بتونه راهنماییم کنید یا موسسه ای رو؟
شنیدم موسسه مهاجرتی اصطهباناتی برای مهاجرت به آلمان خیلی عملکرد خوبی داره.
کسی چیزی میدونه در این مورد؟
ممنون
سلام راجع به اون موسسه که گفتید چیزی نمیدونم ولی چون خودم تجربه کار با موسسه کوه نور رو دارم میدونم کارشون خیلی درسته و خیلی مسیول و پیگیر و مهربانانه اینکارو میکنن. مخصوصا تو کشورهای اسپانیا- المان- ایتالیا و کانادا که کارشونه و خیلی خوب راهنماییتون میکنن. فرم ارزیابی رایگان هم گذاشتن تو سایتشون ک طبق شرایط شما بهترین مسیر رو بهتون میگن. من شنیدم خیلی از این موسسه ها مجوز از وزارت علوم ندارن و اگه ی مشکلی پیش بیاد تازه طرف میفهمه چ اشتباهی کرده چون راه شکایت خیلی داستان میشه. قبلش پیشنهاد میکنم مجوزهاشونو خوب بررسی کنید.
 

reyhanas

Member

reyhanas

Member
سلام دوستان از رشته هایی که بشه راحت پذیرش گرفت برای مهاجرت تحصیلی به آلمان اطلاعی دارید؟
فک میکنم اکثر رشته ها برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان اوکی باشه. باز با ی موسسه خوب که کارش اینه مشورت بگیر. من کوه نور رو پیشنهاد میدم. چون میشناسم و خودم باهاشون کار کردم. بدون اینکه هزینه دوباره بدید میتونید بار اول خیلی خوب کارتونو انجام بدید. خیلی از موسسه ها ازتون کلی پول میگیرن و فرمها و اطلاعات اشتباه به سفارت میدن که رد بشید! و بعد دوباره ازتون پول بگیرن با بهانه های زیاد که تقصیر خودتون بوده و .... که برای بار دوم احتمالا بتونید اقدام کنید ب مهاجرت. خیلی از موارد دیدم شما خوب تحقیق کنید ک این اشتباه رو نکنید
 

reyhanas

Member
دوستان برای تحصیل پزشکی در آلمان شرایط و مدارک رو کامل مهیا کنید. با مراجعه به سابت دانشگاه ها همه شرایط رو دربیارید. برای این کار می تونید از وکلای مهاجرتی هم خیلی کمک بگیرید. یه موسسه مهاجرتی هست به نام موسسه مهاجرتی میرداماد من مقالاتش و خدماتشون رو خوندم به نظرم موسسه خوبی باشه و بتونه بهتون تو این زمینه کمک کنه.
سلام ممنون از راهنمایی و نظرت عزیزم. منم تحربه شخصیم کار با موسسه کوه نور هست در مورد تحصیل پزشکی در آلمان هم میتونی اینجا راجع بهش بخونی . تازه فرم ارزیابی رایگان تحصیلی دارن تا شرایطت رو بررسی کنن.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا