سفر با قطار همواره در دستور کار بسیاری از مسافران بوده است. اندک مسافرانی را پیدا خواهید کرد که در سفر با قطار خوشگذرانی نکرده و یا دچار کلافگی و خستگی شده باشند. به همین دلیل بلیط قطار یکی از محبوب ترین بلیط های وسایل نقلیه به شمار می رود. در همین راستا کشور ژاپن از چندی قبل خطوط ریلی را شریان اصلی حمل و نقل خود قرار داد. به نحوی خطوط ریلی این کشور گسترش یافت که در حال حاضر از بین ۵۱ ایستگاه حمل و نقل ریلی پر رفت و آمد 45 مورد آن در ژاپن بنا شده است. کشور ژاپن نمونه بارزی از کشوری است که با به کارگیری تکنولوژی توانسته فضایی بسیار آرامش بخش را برای مسافران خود ایجاد نماید. تیک بان در این مطلب به یکی از قطارهایی که با خود حمام و فضای خواب مخصوص دارد را مورد بررسی قرار خواهد داد.

قطارهای شبیه به هتل


قطار سریع السیر سان رایز

سان رایز قطار ژاپنی است که در این مطلب آن را بررسی می نماییم. این قطار از دو قطار "سان رایز ایزومو" و "سان رایز سه تو" تشکیل شده است. دو قطار "سان رایز ایزومو" و "سان رایز سه تو " در برخی از مسیرها به یکدیگر متصل می باشند و در برخی از مسیرها نیز از یکدیگر جدا نمی شوند. کسانی که خرید بلیط قطار سان رایز را انجام می دهند، به خوبی باید از مسیرهایش اطلاع داشته باشند.

مسیر قطار سان رایز

این دو قطار در مسیر شهر توکیو تا اوکایاما به هم متصل بوده و در مسیر بعد از اوکایاما از یکدیگر جدا می شوند. مسیر بعدی این دو قطار به سمت شهرهای ایزومو و تاکاماتسو خواهد بود. در مسیر برگشت این دو قطار در نقطه جدا شده به یکدیگر متصل شده و به راه خود تا مقصد توکیو ادامه می دهند. قطار سان رایز علاوه بر خدمات بی نظیرش این امکان را برای شما فراهم می سازد تا زندگی مردمان ژاپنی را نظاره کنید و از طبیعت شگرف این کشور شگفت زده شوید. این قطار، در درجه بندی های مختلف خدمات گوناگونی را به مهمانان خود ارائه خواهد داد. هر یک از این امکانات قیمت بلیط قطار متفاوتی را در بر خواهد داشت. اگر مایلید تا با این امکانات آشنا شوید، مطلب زیر را از دست ندهید.

کوپه های سینگل دلوکس یا کلاس A

اول از کوپه های لوکس قطار سان رایز شوع خواهیم کرد. کوپه های سینگل دلوکس یا کلاس A ، مانند اتاق های شخصی شیک است. از اتاق های تک نفره چه انتظاراتی دارید؟ میز، صندلی، روشویی مخصوص، چراغ، سیستم صوتی، تصویری، دمپایی اختصاصی، حوله حمام، لوازم بهداشتی، حمام و دستشویی امکاناتی است که به صورت اختصاصی در اختیار مسافران قرار داده می شود. داشتن چنین امکاناتی این حس را به شما القا می کند که درون اتاق خود هستید و به سفر می پردازید. کوپه های درجه یک قطار سان رایز مجهز به قفل بوده و در صورت امکان می توانید کوپه های خود را قفل نمایید. قیمت بلیط قطار در کوپه های درجه یک بیشتر از مابقی کوپه ها است.


قطارهای شبیه به هتل


کوپه های درجه دو

کوپه های درجه دو نوع دیگر کوپه قطار سان رایز است. کوپه های درجه دو به چهار دسته سان رایز سینگل توئین، توئین، سینگل و سولو تقسیم بندی می شود. کوپه های درجه دو به دو شکل تک و دو نفره بوده و کیفیت پایین تری را به نسبت کوپه های درجه یک دارند. در کوپه های درجه دو مانند کوپه های درجه یک فضای شخصی شما کاملا محفوظ است. یکی از مهمترین خصوصیات این کوپه دسته جمعی سفر کردن است. در سفرهای خانوادگی کوپه های درجه دو قطار رایز بهترین گزینه است. کوپه های درجه دو از لحاظ قیمت در رده دوم قرار می گیرد. اگر در هنگام رزرو بلیط قطار سان رایز به قیمت و امکانات اهمیت می دهید، کوپه های درجه دو بهترین گزینه است.

کوپه های نوبی نوبی

کوپه های نوبی نوبی آخرین نوع قطار سان رایز خواهد بود که به آن خواهیم پرداخت. کوپه های نوبی نوبی یک فضای دو طبقه دارند و کف آن ها مسطح است. نوع خوابگاه این کوپه ها به صورت جداگانه بوده که دیوارهای چوبی انها را از یکدیگر جدا می سازد. سفر با این نوع کوپه ها راحتی و ارزانی را به همراه دارد. نمونه بارزی از سنت های ژاپنی را در کوپه های نوبی نوبی مشاهده خواهید کرد. توجه داشته باشید، قبل از ورود به کوپه نوبی نوبی کفش های خود را در بیاورید. این کوپه های تهیه بلیط قطار ارزان را برای مهمانان و توریست ها فراهم ساخته است.

"خدمات Sunrise Express از شش نوع محل اقامت تشکیل شده است. اسکله های پنج نوع وجود دارد: Single Deluxe ، B Sunrise Twin (استفاده 2 نفره) ، B Single Twin (استفاده 1 یا 2 نفره) ، B Single و B Solo. یک فضای خواب فرش شده نیز وجود دارد که کابین خواب نوبی نوبی نامیده می شود." (منبع)

حمام های مخصوص

انواع کوپه های قطار سان رایز را به خوبی مورد بررسی قرار دادیم. حال نوبت حمام شش دقیقه ای است که باید مورد بحث قرار گیرد. حمام های قطار سان رایز به دستگاه های فروش خودکار انواع نوشیدنی، توالت، کابین های مخصوص مصرف سیگار و سالن های عمومی هم مجهز می باشد. نکته جالب درباره این حمام ها تایمری بودن آنها است. افراد باید در شش دقیقه مراحل نظافت خود را انجام دهند.

بیشتر بدانید

اگر به این نوع مطالب علاقه دارید، به مجله سایت تیک بان مراجعه کنید. این مجله که زیر مجموعه تیک بان می باشد، به موضوعاتی بسیار جذاب و خواندنی پرداخته است. لازم به ذکر است، تیک بان یکی از معتبرترین سایت های ارائه کننده بلیط قطار، بلیط هواپیما و بلیط اتوبوس است. تیک بان، علی بابا، مستر بلیط و قاصدک جز معتبرترین سایت های ارائه کننده بلیط قطار هستند. در بین این سایت ها این تیک بان است که توانسته با ارائه بلیط قطار ارزان خود را در ذهن مسافران بیاندازد. برای خرید بلیط قطار از سایت تیک بان کافی است کلمه تیک بان یا عبارت tikban را جستجو نمایید. بلیط قطار خود را با تیک بان تیک بزنید. منبع : عقیق
 

جدیدترین ارسال ها

بالا