قرار دادن جسم روی سطح

سلام بچه ها .:D

یک سوال داشتم در مورد نحوه قراردادن دقیق جسم روی سطح . اگر بخواهم یه جسم مثل یه Box رو روی یه Plan بزارم به طوری که دقیقاً جسم روی سطح قرار بگیره باید چه کار کنم ؟ حالا اگر این سطح یه سطح شیب دار ناهموار باشه و جسم من هم یه اتومبیل ! از چه روشی میتونم این کارو اجام بدم ، جوری که 4 تا چرخ دقیقاً روی سطح باشه ؟
برای این که منظورم رو بفهمین عکس زیر رو نگاه کنید .

jy6xlkn4u3y9thwh9pn.jpg
 

.:. soroosh .:.

Active Member
خب دوست عزیز :
من با مکس آشنایی ندارم .اما ...
اول اینکه فرض میکنیم آبجکت شما یک مکعب ساده باشه . سطح شما هم یک سطح کاملا هموار و صاف باشه . مثل یک plane
خب .
میتونید دستی این دو جسم را با هم مچ کنید و یا ...
شما اون نقطه مرکز جسم که ابزارهای move و ... نشون داده میشه را باید بیارید پایین . یعنی دقیقا زیر جسمتون که میخواد بچسبه به سطح پایینی . که این کار با استفاده از snap به راحتی انجام میشه .
بعد از این کار هم شما باز مجدد با استفاده از همون snap میتونید آبجکتتون را بیارید پایین و نسبت به سطح snap کنید .

اما برای ماشین یه مقداری فرق میکنه .
زمانی که سطح شما ناهموار باشه .
هر کدوم از چرخ‌ها در حالتی خاصی قرار میگیرن . ( به خاطر داشتن کمک فنر )
اگر ماشین شما کمک فنر نداشته باشه و چرخ‌ها همه در یک سطح قرار بگیرن ، مطمئنا یکی از چرخ‌های ماشین شما حداقل رو هوا قرار میگیره .
خلاصه که ماشین قضیش فرق میکنه .
اما خب به همین روشی که بالا گفتم اینجا هم میتونید استفاده کنید .
موفق باشید .
 

Baloot3D

مسئول بخش سخت افزار سه بعدی
سلام دوست عزیز
اگر این کار رو می خواید برای یک عکس انجام بدید بهتر هست که از روش دستی این کار انجام بدید ولی اگر می خواید این کار رو برای انیمیشن انجام بدید بهتر هست که از REACTOR استفاده کنید .یعنی لاستیک هارو Safe Bady و سطح ناهموار رو Rigid Bady در نظر بگیرید .من خودم این کار رو انجام دادم ، نتیجه خیلی خوب بود مخصوصا در حال حرکت روی سطوح نا هموار .تاکید می کنم که max2010 به دلیل استفاده بهینه تر از CPU این عمل رو بسیار دقیقتر انجام میده .فقط هر چی تعداد فیسهای لاستیک و سطح شما بیشتر باشه این عمل بهتر از آب در میاد .
اگر نیاز دیدید ،خوشحال می شم که آموزشی کوچیک بزارم .
امیدوارم تونسته باشم کمکی کنم .
:rose:
 

hoseini_smm

Member
برای box روی plane با استفاده از align راحت میتونید این کار رو انجام دهید. طوری که مینیموم z باکس با ماکزیموم z برای plane مچ شود.
 

hamedpooya

New Member
با تشکر از دوستمان جناب حسینی پیرو فرمایشات ایشون عرض کنم استفاده از align اصولی ترین راه هستش که فرمودن . در باره اینکه چگونه روی سطوح ناصاف جسم دوم رو قرار بدین اینکه ابتدا باید سیستم مختصات برنامه رو با سیستم مختصات سطح ناصاف یکی کنین یعنی اینکه از لیست مختصات مرجع گزینه pick رو انتخاب کنین سپس با موس روی جسم یا سطح شیب دارتون کلیک کنین همانطور که مشاهده میکنین سیستم مختصات شما از view به اسم جسم ناصاف عوض میشود حالا شما باید ابتدا جسم دوم را سلکت و سپس از گزینه align استفاده کنین و روی جسم شیب دار کلیک کنین اگه توجه داشته باشین میبینین که محورهای مختصاتی جسم دوم هم راستا با سطح شیب دارتون شده .
 

جدیدترین ارسال ها

بالا