قرار دادن اطلاعات ساخت انیمشن و بازی با جاوا اسکریپت به کمک html5

آیا Html5 می تواند جایی فلش را بگیرد

  • نه فلش قدرتمند تر هست

    رای: 0 0.0%

  • مجموع رای دهندگان
    4

1p30

Member
من یکسری اطلاعات دارم در مورد ساخت انیمشن و بازی با جاوا اسکریپت به کمک html5
اگه دوستان علاقه دارن می تونم توضیح بدم
 

eAmin

Well-Known Member
سلام

خب می تونستید قرار بدید تا اینکه بخواید دوستان از شما این توضیحات رو بپرسند! البته کار شما قابل تقدیره...
حالا اگر صلاح دونستید، یک آموزش کاملی آماده کنید و در اینجا قرار بدید.

موفق باشید.
 

1p30

Member
اخه یکسری چنین کاری کردیم رفت به ذباله دان تاریخ هیچ کسی هم یک بار هم نگاه نکرد کسی علاقه ای نداشت
میریم سر اصل مطلب همینطوری که می دونید در نسخه جدید html یکسری امکانات اضافه شده مثل تگ canvas این تگ اچ تی ام ال مثل خصوصیت svg هست با این تفاویت که شما نیاز نسیت برای کشیدن اشیائ از کد xml استفاده کنید با جاوا اسکریپت هست که شما اشائ رو می کشید
کاملا مثل یک دفتر نقاشی می مونه که شما هرچی خواستید می کشید و برای پاک کردن صفحه باید مثلا از رنگ سفید استفاده کنید و کل صفحه رو سفید بکشید تا مثل اولش بشه
در حال حاضر همه مرورگر های روز دنیا به غیر از مرورگر ie ساپورت می کنن html5 رو .
و میشه با استفاده از یک فایل این مشکل رو تا حدی رفع کرد.
در حال حاضر یکسری فریم ورک برای جاوا اسکریپت نوشته شده که مخصوص اینکار هست مثل cake js , processingjs
processingjs: یک فریم ورکی هست که کد نویسی جاوا اسکریپت انجام نمیدید شما یک زبانی مشابه سی و یا جاوا می باشد که بعد پروسسینگ جی اس قبل از اجرا شدن کد شما رو تبدیل به جاوا اسکریپت می کنه و بعد از اون اجراش می کنه پس شما محدود میشین به زبان برنامه نویسی که خلق شده با جاوا اسکریپت ولی برای شروع بد نیست من خودم با این شروع کردم
cake js : هم یک فریم ورک قدیمی هست که توابع زیادی داره ولی اینجوری که من فهمیدم ازش استقبال نشده ، کد نویسی کلاس بندی شده ای داره و افکت های جالبی هم داره که ازش می تونید استفاده کنید ولی در کل خدتون یکچیز جمع و جور بنویسید بهتر هست

این توضیحات اولیه بود اگه دوستان سئوالی خواصی ندارن یکسری نمونه کد بزارم و آموزش رو شروع کنم .
 
آخرین ویرایش:

sixabat

Member
حالا اگه بازی مولتی پلیر باشه! و یکی مرورگرش ie باشه! یکی هم ff!
Ie جاوااسکریپت رو خیلی کند رندر میکنه! و ff سریع!
یه حرکت رو کاربر اولی تو 10 ثانیه انجام میده! کاربر دومی تو 3 ثانیه!

مولتی پلیر هم نباشه برای هر کس با یه سرعت اجرا میشه....
من که نمیرم سراغ بازی جاوااسکریپت...


ولی فلش نه!
فلش مرورگر هر چی هم که باشه, یه جا رندر میشه!
نظر منه....
 

1p30

Member
خیلی راحت یک تستر می زاری اولش که به بینی به چه فریم ریتی اجرا میشه بازی و میگی اگه از اینقدر کمتر بود اجرا نشه بگه مرورگر شما کند می باشد ، مثل بازی تحت ویندوز که اگه رم کمی داشته باشی یا نسخه دایرکت ایکس کم باشه نمیزاره بازی کنی
کسی که می خواد بازی انجام بده براش مرورگر مهم نیست ، براش مهمه که بازی خوب اجرا بشه خیلی راحت سویچ می کنه به یک مرورگر خوب مثل کروم
در ضمن اینطوری هم که شما فکر می کنید رندر جاوا اسکریپت پائین نیست
شاید شما رندر html توسط جاوا اسکریپت رو می فرمائید
 

eAmin

Well-Known Member
سلام

اول اینکه بهتر بود در نظر سنجی از عبارت HTML5 استفاده می کردید بجای JavaScript، پس فعلا تا زمان تغییر من در نظر سنجی شرکت نمی کنم.
ولی اگر می خواید نظر من رو بدونید باید بگم که بله در آینده ای نچندان دور این پیش بینی دور از ذهن نیست! ببنید فلش و Silverlight و یا حتی JavaFX یک پلاگین برای مرورگر محسوب می شن، و اینکار کاربر رو ملزوم می کنه تا این پلاگین ها رو بر روی مرورگر خودش نصب کنه، ولی HTML5 نه بصورت Native در مرورگر پیاده سازی شده، که همین موضوع کلی امتیاز برای HTML5 هست.

در ضمن دیگه نگران انجام کارهای 3D هم نباشید، چون با اومدن WebGL که بخشی از HTML5 هست، ایجاد بازهای با گرافیک بالا! وجود خواهد داشت!
همچنین با WebSocket که اونهم بخشی از HTML5 هست شما می تونید به راحتی بازی های آنلاین و با چند بازیکن بسازید!
البته اینها فعلا بخشی از HTML5 هستند و ممکنه در آینده امکانات بیشتری به HTML5 افزوده بشه.

در ضمن طبق مقایسه های انجام داده شده، HTML5 برای نمایش یک فیلم HD در برابر Flash بسیار بسیار کمتر از Flash از قدرت CPU استفاده می کنه حدود 23% ولی Flash برای نمایش یک فیلم HD از 100% قدرت CPU استفاده می کنه! حالا خودتون قضاوت کنید!

موفق باشید.
 
آخرین ویرایش:

1p30

Member
من دسترسی برای ادیت نظر سنجی نداشتم ، پیغام دادم به یکی از مدیران برای ویرایشش
من ایشالله بعد از ظهر یکسری اطلاعات میزارم
 

جدیدترین ارسال ها

بالا