قرارداد پشتیبانی شبکه

taraznet

Member
موما شبکه‌ها مانند هر تکنولوژی دیگری نیاز به رسیدگی و عیب یابی در بازه‌های زمانی مختلف دارند. شبکه‌های کامپیوتری را می‌توان ستون فقرات یک کسب و کار فناوری محور در نظر گرفت که در صورت به وجود آمدن هر گونه مشکل در آن، ممکن است تمامی بخش‌های دیگر کسب و کار دچار ضرر شوند.

در حالت کلی به وجود آمدن مشکل و اختلال در هر شبکه امری پیشگیری ناپذیر است. این اختلال و قطعی در شبکه می‌تواند به صورت جزئی یا با دامنه خرابی زیاد رو به رو باشد. پس از به وجود آمدن هر گونه عیب و ایراد در شبکه کار پشتیبان شبکه شروع می‌شود. این فرد با دانش فنی خود و همچنین تجربیات کسب کرده به رفع آن مشکل می‌پردازد.

پشتیبان شبکه تنها وظیفه حضور در زمان خرابی را بر عهده ندارد بلکه گاهی اوقات نیاز است که برای جلوگیری از به وجود آمدن مشکل در نصب و راه‌اندازی شبکه، به صورت دوره‌ای تمام موارد شبکه به صورت دقیق بررسی شوند. این بررسی زمانی از درجه اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود که آن شرکت وابستگی شدیدی به شبکه و اطلاعات حاضر در شبکه داشته باشد. داشتن قرارداد پشتیبانی شبکه باعث خواهد شد که فرد و یا شرکت بدون فوت وقت به رفع مشکل بپردازد.

در قرارداد پشتیبانی شبکه چه مواردی باید لحاظ شود؟​

قرارداد پشتیبانی شبکه


در یک قرارداد پشتیبانی شبکه مانند هر نوع قرارداد دیگری نیاز است که مواردی در آن به درستی لحاظ شود. توجه نداشتن به این موارد می‌تواند در آینده شما را با مشکلات مختلفی رو به رو کند. برخی از موارد لازم و ضروری که قبل از عقد قرارداد باید به آن توجه داشته باشید عبارت است از:

  • مبلغ قرارداد
  • تاریخ شروع و پایان قرارداد
  • خدماتی قابل ارائه
  • شرایط لغو قرارداد
  • شرایط ویژه قرارداد
  • معرفی کامل طرفین قرارداد
  • و …
وجود موارد نام برده شده در بالا باعث خواهد شد که بدون ایجاد مشکل شما یک قرارداد مناسب را به اجرا در بیاورید. در ادامه به یک نمونه قرارداد اجرای شبکه اشاره خواهیم کرد که شما می‌توانید از همین نمونه قرارداد برای قراردادهای خود استفاده کنید.

توجه داشتن به چهار مورد در یک قرار داد باعث خواهد شد که بتوانید به آن قرارداد با دید مثبت بنگرید.

  • Kpi قرارداد چه مواردی است؟
  • آیا قرارداد دارای ضمانت اجرایی است؟
  • بند عدم افشای اطلاعات در قرارداد وجود دارد؟
  • حق واگذاری این قرارداد وجود دارد؟

نمونه قرارداد اجرای شبکه​

در حالت کلی قراردادهای پشتیبانی شبکه به دو صورت فردی و شرکتی بسته می‌شوند. در قراردادهای فردی، شخص مقابل یک متخصص شبکه است که برای پشتیبانی از شبکه شما استخدام می‌شود. این فرد باید تخصص و مهارت کافی در این زمینه را دارا باشد؛ به همین خاطر به شما توصیه می‌کنیم حتما پس از کسب اطلاعات و تحقیق کافی اقدام به استخدام یک پشتیبان شبکه و عقد قرارداد با او کنید.

اما پشتیبانی از شبکه و ارائه خدمات از سوی شرکت‌ها چگونه است و چطور باید با آن‌ها قرارداد بست؟ اغلب شرکت‌هایی که در زمینه ارائه خدمات در حال فعالیت هستند، پشتیبانی از شبکه را نیز به عنوان یکی از خدمات قابل ارائه خود برای شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف انجام می‌دهند. در این صورت شما با یک تیم یا شرکت ارائه دهنده خدمات طرف هستید؛ تخصص این تیم تضمین پشتیبانی بهتر از شبکه شما خواهد بود.

قراردادهای پشتیبانی شبکه با افراد​

در نوع فردی یک متخصص شبکه یا یک پشتیبان شبکه که دوره‌های مختلف شبکه را گذرانده است و تجربه کافی در زمینه شبکه دارد، به عنوان پشتیبان شبکه در شرکتی استخدام شده و یا به صورت دوره‌ای برای انجام خدمات پشتیبانی شبکه در شرکت حاضر می‌شود.

در صورتی که قصد بستن قرارداد با افراد را دارید بهتر است که حتما از سابقه و همچنین تجربه فرد مورد نظر به خوبی آگاهی داشته باشید، تا در آینده دچار مشکلات مختلف نشوید.

قرارداد پشتیبانی شبکه با شرکت‌های ارائه دهنده خدمات شبکه​

نوع دیگری از قراردادهایی که منجر به پشتیبانی شبکه می‌شود، قراردادهای شرکتی هستند. عموما شرکت‌هایی که خدمات شبکه ارائه می‌دهند. یکی از فعالیت‌هایشان ارائه خدمات پشتیبانی شبکه به موسسات و شرکت‌های مختلف است. این شرکت‌ها با توجه به آن که سابقه طولانی در کار شبکه و همچنین ارائه خدمات مختلف به شرکت‌های گوناگون دارند می‌توانند بهترین خدمات را برای شبکه و زیر ساخت‌های شبکه‌ای شرکت شما به اجرا در آورند. به اجرا در آمدن قرارداد پشتیبانی شبکه به صورت برون سپار دارای مزایای زیر خواهد بود.

  • صرفه جویی در هزینه‌ها
  • صرفه جویی در زمان
  • عدم نیاز به حضور همیشگی کارشناس در شرکت
  • استفاده از پشتیبانی به صورت راه دور
  • بازدید دوره‌ای شبکه
  • برخورداری از دانش فنی یک تیم حرفه‌ای
همچنین قراردادها را می‌توان از حیث پاره وقت بودن یا تمام وقت بودن مورد بررسی دقیق قرار داد.

نمونه قرارداد پشتیبانی شبکه و کامپیوتر​

قراردادهای مختلفی توسط گروه تراز سامانه تا به حال اجرای شده است که تنها گوشه‌ای از خدمات گروه تراز سامانه است. برای دریافت نمونه قرارداد پشتیبانی شبکه و کامپیوتر تراز سامانه می‌توانید از طریق لینک زیر فایل قرارداد را دانلود کنید.

نمونه قرارداد پشتیبانی و مدیریت شبکه​

مدیریت شبکه یکی از نیازهای تمامی سازمان‌هایی است که دارای یک شبکه نسبتا بزرگ هستند. اصولا پشتیبانی کردن از یک شبکه بزرگ نیازمند بهرمندی از دانش یک شرکت با سابقه در حوزه شبکه است. تراز سامانه با بهره گیری از دانش تخصصی شبکه و همچنین استفاده از نیروهای مختصص آماده ارائه خدمات پشتیبانی شبکه و مدیریت شبکه به شرکت‌های مختلف است. در ادامه گوشه‌ای از نمونه قراردادهای پشتیبانی و مدیریت شبکه گروه تراز سامانه را شاهد هستید.

مدت زمان اجرای قرارداد پشتیبانی شبکه​

عموما قراردادها به صورت سالیانه میان شرکت‌ها افراد بسته می‌شود. اما در صورتی که هر کدام از طرفین خواهان دریافت مدت زمان بیشتری پشتیبانی باشند، می‌توان این مدت زمان را گسترش داد. توجه داشته باشید که حتما در زمان تنظیم قرارداد مبلغ و یا درصدی را تحت عنوان نرخ افزایش سالیانه در نظر بگیرید چرا که به صورت سالیانه افزایش قیمت خدمات شبکه اتفاق می‌افتد.

تعرفه قرارداد شبکه​

یک قراراداد پشتیبانی از شبکه وابسته به میزان خدمات قابل ارائه و همچنین میزان تخصص فرد و یا شرکت ارائه دهنده خدمات می‌تواند متفاوت باشد، به عنوان مثال عموما قراردادهای اجرا شده توسط فرد به نسبت قراردادهای شرکتی دارای نرخ کمتری هستند. البته توجه داشته باشید که بستن قرارداد پشتیبانی شبکه با شرکت‌ها دارای مزایای مختلفی است. در صورت نیاز به پشتیبانی شبکه می‌توانید با شماره‌های ….. و …. تماس حاصل نمایید همکاران ما در واحد پشتیبانی و روابط عمومی راهنمایی لازم را انجام خواهند داد.

خدمات شبکه ترازنت
 

جدیدترین ارسال ها

بالا