سلام خسته نباشی قشنگ بود.
یکم نیاز داری روی شتاب های اول و آخر حرکتها و پُز ها تمرین کنی و زمان بندی بیشتر بیاد دستت
این ایرادها به چشم من اومد:
بال زدن کبوتر نیاز داره تا خود بال بیشتر خم بشه از وسط خصوصا هنگام برگشتن به بالا
عصبانی شدن کاراکترت می تونست اغراق بیشتری داشته باشه
بلند کردن گوی سنگین، می تونستی برای اینکه سنگینی و فشار رو نشون بدی بعد از اینکه گوی میاد روی سینه، چند قدمی تلو تلو بخوره با این حس که مرکز ثقل اون شیئی سنگین رو کنترل کنه. و یک اشتباهی که انجام دادی اینه که بدن کاراکتر رو به جلو خمه درصورتی که باید رو به عقب خم باشه تا از سینه برای نگه داشتن وزن گوی کمک بگیره ، همینطور دستها نیاز داشت که در نیمه ی پایینی گوی باشه ولی شما در نیمه ی بالایی گوی قرار دادی. در این حالت تقریبا غیر ممکن هست که بشه یک شئی کروی سنگین رو از زمین بلند کرد. اما کلیت حرکت و زمانبندی تقریبا خوبه
پُز های پرش از روی دایو خوب شده فقط زمان بندیش نیاز به اصلاح داره. پیش حرکتها خوبه. یک مشکل هم خود تخته ی دایو داره اینکه ارتعاش بعد از پرش باید سریع تر باشه. اینطوری شبیه Slow motion شده.
زنگ ساعت و بیدار شدن کاراکتر یک مشکل داره. اینکه خیلی سریع و غیرمنطقی و فانتزی از خواب بیدار میشه. شما که در حال تمرین هستی اگر می خوای انیمه رو خوب یاد بگیری باید به یک نکته توجه کنی، اینکه از حرکت های سریع ِ فانتزی دوری کنی و سعی کنی بیشتر حرکتهای منطقی اغراق شده رو اجرا کنی چون در حرکت های سریع یک سری جزئیات از قلم می افته و اجازه نمیده شما شیوه ی صحیح حرکت و قوانین پایه رو یاد بگیری. ایراد دیگه ای که داره شانه ی کاراکتر هست. دست وقتی به اطراف حرکت می کنه (بالا پایین و عقب و جلو ) به همون نسبت هم شانه های کاراکتر باید جابجا بشه. این یک ایراد رایج در انیماتور های درحال تجربه س. ایراد دیگه هم اینه که پایین تنه ی کاراکتر رو ثابت نگه داشتی که باعث می شه کاراکترت مثل مجسمه به نظر بیاد. قبلا هم گفتم، هیچ قسمتی از بدن کاراکتر در هیچ زمانی فیکس و ثابت نیست، به همین خاطر هم هست که انیماتوری کاراکتر سخته. زمانبندی پرش مشکل داره همینطور لگد کوبیدن به ساعت. برای بهتر درومدن اکت کاراکتر می تونستی این کار رو بکنی که بعد از لگد کوبیدن اول یک نگاهی به جلو بکنه - یعنی داره متوجه یک اتفاقی میشه- بعد نگاه به بالا بکنه ، شُکه بشه و بعد ادامه ی حرکت که همون فرار کردن هست. و همینطور بعد افتادن ساعت بد نبود حرکتی برای دست و پا میگذاشتی که حس له شدنش بیشتر در بیاد
این مشکلات رو اگه بتونی رفع کنی کار قابل قبولی خواهد بود. در کل خسته نباشید میگم و امیدوارم تمرین و مشاهده رو متوقف نکنی . اگر به انیماتوری کاراکتر علاقه داری حتما انیمیشن های خوب رو با دقت نگاه کن. مثل رتتویی و شگفت انگیزان. خیلی چیزا دستت میاد
سلام خيلي ممنون از دقتت به كارام
در رابطه با بلند كردن گوي بگم كه كار خوبي اصلا نشده ونمي خواستم جز كارام بذارمش .در انيميشن فكر كنم يكي از سخت ترين كارها بلند كردن وزنست ومن هميشه يه جوريسعي ميكردم از زيرش در برم اما تابو برداشتن جسم سنگين برام شكسته شد و اگه يه بار ديگه اين كاررو انجام بدم مطمينن خيلي بهتر مي شه در مورد دستها هم كوتاهي دستها باعث شد كه دست در جاي درست قرار نگيره شايد با يه كاراكتر ديگه اين كار رو مي كردم بهتر بود
در مورد پرش از روي تخته قبول دارم تخته خوب نبود اما فكر نمي كنم خود پرش مشكلي داشت فكر مي كنم تواين كليپ بهترين كارم همين بود به خاطر تمركزه بالايي كه روي كار داشتم حداقل من متوجه ايرادي نمي شم
در رابطه باساعت يه اشتباه كردم اونم اين كه بعد اتمام كار احساس كردم خوب شده از لحاظ زمان بندي اما فردا باز به كارم نگاه كردم احساس كردم زمان بنديش كنده وبه جاي اين كه جز به جز رو زمان بندي كار كنم يه دفعه كل زمان بنديو سريعتر كردم امان از تنبلي
اما دركل اگه من ميخواستم يه كار بي نقص بسازم مطمينن مي تونستم با تايم كردم كار ميساختم بيشتر وقت مي گذاشتم ونتيجه كار خيلي بهتر مي شد وممكن بود همه ازم تعريف كنند اما سرعت پيشرفت اين طوري خيلي واسه من كمتره من در حال تجربه كردنم ودقيقا كارايي انجام مي دم كه فكر مي كنم از عهدش بر نميام مثل جسم سنگين تو بعضياشون تا حد زيادي موفق مي شم مثل شيرجه تو بعضياشونم نا موفق اما تجربه خوبي ميشه فكر مي كنم اگه به نمونه كار پنجم برسم به اون چيزي كه هدفمه خواهم رسيد
راستي توپ ها چطور بود اين توپ ها رو به خاطر گير دادن خيلي زياد به توپ هاي نمونه كار اولم كار كردم اميدوارم رازي شده باشيد و من ديگه سر بالايي انيميشنو با دنده 4 نرم
بهتر از اينم مي تونستم ايدشم داشتم ولي در همين حد كافي ديدم اميدوارم در حد برادر دوستمون بو بو كه كارش در حد منتوره خوب انيميت كرده باشم !!!!
ممنون