فیس های 3 ضلعی

من یه مدل آماده ایمپورت کردم مایا تمام فیس هاش 3 ضلعیه . مشکلی تو رندر پیش نمیاره ؟
 

ehsan_62

Well-Known Member
با چه فرمتی import کرديد ؟ از چه نرم افزاری .. آيا مدل آماده بوده ؟
به هر حال شما اگر نرمال های مدل را تنظيم کنيد مشکلی پيش نمياد
مگر اينکه .... مدل توی عمليات import مش شده باشه

چون در اين حالت ممکنه ساختار کلی مدلتون تغيير کنه
 
از کجا بفهمیم مش شده یا نه ؟
فایل مکس بود اکسپورت obj گرفتیم .
یکیم فوتوشاپ اکسپورت obj 'گرفتیم .
 

ehsan_62

Well-Known Member
از کجا بفهمیم مش شده یا نه ؟
فایل مکس بود اکسپورت obj گرفتیم .
یکیم فوتوشاپ اکسپورت obj 'گرفتیم .
اصولا به آبجکت های سه ضلعی مش گفته ميشه
اگر امکانش هست دباره export بگيريد
داخل مکس به جای اينکه آبجکت را انتخاب کنيد اين بار در حالت edite poly بريد
و به صورت element انتخاب کنيد وقتی خواستيد export بگيريد تنظيمات را به صورت qoud بزاريد
وسعی کنی fbx باشه نه obj
اگر بازم سه ضلعی بود اين بار آبجکت را به صورت face داخل مکس انتخاب کنيد



يه نرمال 30 درجه به کل آبجکت بديد history هم پاک کنيد
اگر نرمال انجام نشد unlock normal را بزنيد و دباره نرمال 30 بهش بديد
اگر داخل رندر mentalray مشکل داشتيد


داخل تنظيمات mentalray
render settings>Option>Performance>
تيک اين 2 تا گزينه را فعال کنيد

maya Derivatives
smooth polygon Derivatives
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا