فقط وایمکس ایرانسل به صورت آزمایشی راه اندازی شده

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6
خسروی: فقط وایمکس ایرانسل به صورت آزمایشی راه اندازی شده/يكسري مشكلات و مسائل امنيتي در اين زمينه وجود دارد


رئيس پيشين سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي گفت: پيشنهادات اپراتورهاي وايمكس - اينترنت پرسرعت بي‌سيم - در رابطه با تعرفه سرويس وايمكس را دريافت كرديم اما معتقديم اين تعرفه‌ها بالاست بنابراين در حال مذاكره و بررسي براي كاهش تعرفه‌ها هستيم.

محمود خسروي در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به فعاليت اپراتورهاي وايمكس اظهار كرد: در حال حاضر سرويس وايمكس ايرانسل به صورت آزمايشي به يكسري از مشتركان سرويس‌دهي مي‌كند و اين كار به صورت رايگان انجام مي‌شود.

وي گفت: البته برندگان و اپراتورهاي ديگر نيز آمادگي خود را اعلام كردند اما هنوز سرويس‌دهي آن‌ها آغاز نشده زيرا يكسري مشكلات و مسائل امنيتي در اين زمينه وجود دارد كه بايد برابر پروانه عمل شده در حال انجام كارهاي مورد نياز هستيم. تعرفه‌هاي سرويس وايمكس بايد نهايي و مشخص شود كه در حال انجام اين كار هستيم.

به گزارش ايسنا بر اساس شرايط مزايده اعطاي پروانه وايمکس کليه شرکت‌هاي PAP که با استفاده از فن‌آوري WiMAX - اينترنت پرسرعت بي‌سيم - سرويس اينترنت پرسرعت را ارايه مي‌كنند، يک سال از تاريخ اعطاي اولين پروانه در استان مربوطه مي‌توانند نسبت به پرداخت حق‌الامتياز مربوطه اقدام و مشابه شرکت‌هاي برنده، پروانه وايمكس دريافت كنند و اين موضوع عموميت ندارد.

به گفته معاون بررسي‌هاي فني و صدور پروانه سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي بديهي است سازمان در شرايط مزايده قيد كرده است که در دو استان تا سقف سه پروانه قابل اعطا مي‌باشد و در اين رابطه بر اساس شرايط بازار تصميم‌گيري خواهد شد و کليه برندگان با علم به اين شرايط در مزايده شرکت کرده و پروانه دريافت كرده‌اند.

ظاهرا اپراتورهاي برنده مزايده وايمكس تجهيزات خود را نصب كرده و معاونت نظارت سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي در حال انجام بررسي‌هاي لازم تجهيزات براي تطابق آن‌ها با استانداردهاي لازم براي ارائه سرويسي با كيفيت بهتر است.

مديركل روابط عمومي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي هم چندي پيش گفته بود نمونه قراردادي ارسالي شركت‌هاي ارائه‌دهنده اين سرويس‌ با مشتركانشان به اين سازمان ارسال شد كه به اعتقاد سازمان كاملا يك‌طرفه بوده و حقوق مشتركان در آن رعايت نشده بود. بنابراين سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات اين موارد را دوباره براي انجام اصلاحات لازم و رعايت حقوق مشتركان به شركت‌ها ارائه داد كه تغييرات لازم را در اين زمينه انجام دهند.

محمدرضا فرنقي‌زاد اظهار كرد: بحث بعدي موضوع تعرفه‌ها است كه اپراتورهاي وايمكس تعرفه‌هاي پيشنهادي خود را در اين زمينه ارائه دادند اما به اعتقاد ما اين تعرفه‌ها بسيار زياد تعريف شده بود و معتقديم كه بايد كمتر شود بنابراين آن‌ها را براي تغييرات و كاهش به اپراتورها بازگردانديم زيرا بايد براساس مدل تجاري آن‌ها و هزينه‌اي كه پيش‌بيني كردند بررسي و ارائه شود.

فن‌آوري WiMAX داراي قابليت‌هاي بسيار زيادي بوده و مي‌تواند بستر مناسبي براي خدمات مختلف ايجاد نمايد که خدمات ارايه شده توسط شرکت‌هاي PAP صرفا يکي از کاربردهاي آن است و تخصيص اين منابع با ارزش ملي بالا در انحصار شرکت‌هاي PAP تفکر و نظريه کاملا اشتباهي است



منبع
 

جدیدترین ارسال ها

بالا