با سلام خدمت دوستان
می خواسنم اگه بشه من رو تو طراحی کمک کنید من در زمینه تکسچر مشکل دارم اگه میشه یک کتاب برای تکسچرینگر داخل وبیرون خونه معرفی کنید ممنون میشم. اینم یه نمونه کارم
خب تا اینجا که من میبینم دو تا نور استفاده شده یکی از بیرون پنجره یکی از پشت دوربین
جزئیات نور پردازی بشتر بشه بهتره زیر مبلا سایه نیست
تکسچر فرش سایزش کوچیکه واسه همین افت کیفیت پیدا کرده
دیوار سنگی باید حجم و ناهمواری داشته باشه و کیفیت اینجور تکسچرام باید خیلی بالا باشه
اون گوشه گچ بری دیوار چه بلایی سرش اومده؟ :d
شیشه شکست نور نداره به عبارت بهتر هویت شیشه نداره
اگه امکانش هست یک راهنمایی در مورد اینکه شیشه هم رفلکت داشته باشه هم رفرکت بکنید ممنون میشم به هر در ی زدم ام یا رفرکت تنها شد یا رفلکت تنها اگه متریالشهم بزارین ممنون میشم
اگه امکانش هست یک راهنمایی در مورد اینکه شیشه هم رفلکت داشته باشه هم رفرکت بکنید ممنون میشم به هر در ی زدم ام یا رفرکت تنها شد یا رفلکت تنها اگه متریالشهم بزارین ممنون میشم
سلام. رفرکشن رو روی 220 بزار ( در قسمت رنگ ها قسمت value )
رفلکت رو روی 180
و تیک گزیمه fersenal reflection تو همون reflection متریال وری رو بزن ولی L رو نرن که 1.6 خاموش باشه برای رفلکشن.
و diffuse رو می تونی روی 4 بزاری . رنگ شیشت تیره میشه.
اگر نگرفتی خودم بسازم بهت بدم / ولی ساده گقتم می تونی بسازی
میتونی متریال architecture خود مکس استفاده کنی فقط زاویه صفر درجه رو انعکاس مقدار صفر بده که میشه همون فرنسل یا متریال اماده شیشه نازک اگه وی ری داره میشه من که با منتال کار می کنم اماده همه اینارو داره
من در زمینه Architectural Visualization تجربه ای ندارم. البته کار با vray و mental ray رو بلدم (نه چندان حرفه ای). تو مدلینگ و تکسچرینگ هم بد نیستم.
سوالی که دارم اینه اگه بخوام Architectural Visualization کار کنم باید نمای داخلی یا خارجی و خودم طراحی کنم یا سه بعدی کردن طرح های دیگران کافیه؟
اما نظر غیر کاشناسیم در مورد طرح:
نور پردازی یکم عجیب به نظر میرسه. مثلا جلوی پنجره رو سقف روشن تر از جاهای دیگست، در صورتی که بیرون اتاق هوا ابری به نظر می رسه. به نظر برای پروژه های realistic بهتره از physical lighting استفاده کنید. (البته اگر این کار رو نکردید)
توصیه من اینه واسه شروع یادگیری برنامه سراغ یه دکور کامل نری
بلکه به هدف آموزش و یاد گیری از رندرای کوچیک مثل قوری شروع کنی! انواع نور و سایه رو روش امتحان کنی آزمون و خطا کنی فرقا و ویژگی هر کدوم یاد بگیری
در مورد کارای معماری چون یه جور کار رئال حساب میشه حتما باید از متریالای معماری استفاده بشه بقیه متریالا ممکنه تو دنیای واقعی نباشن