فشرده سازي پيشرفته

Saeid Taheri

Active Member
اين رو ميزارم اينجا بخونيد بد نيست


سيستم عامل : XP

ويندوز XP دو نوع فشرده سازي را در اختيار كاربر قرار مي دهد در روش اول كه مطمئنا با آن آشنا هستيد ميتوان با كيلك راست بر روي فايل يا شاخه > انتخاب Send To > انتخاب گزينه Compressed (Zipped) Folder آنرا را فشرده ساخت آنهم با پسوند ZIP اما روش دوم كه خيلي جالبتر و در نوع خود بي همتاست به صورت زير امكان پذير است :

1) سيستم فايلي ويندوز XP بايستي حتما NTFS باشد (اين سيستم فايلي بعد از دو سيستم آشناي FAT و FAT32 بوجود آمده و از سرعت و امنيت بيشتري در مقايسه با دو سيستم قبلي در نگهداري و ذخيره اطلاعات پشتيباني مي كند)
براي اطلاع از سيستم فايل XP خودتان بر روي درايو حاوي ويندوز XP كليك راست >انتخاب گزينه Properties > برگه General > در قسمت File system ميتوانيد نوع سيستم تخصيص داده را ببينيد .
اگر در اين قسمت عبارت NTFS به چشم ميخورد مي توانيد به مرحله 2 عزيمت فرماييد و گرنه بايد نوع سيستم فايلي را به NTFS تبديل كنيد آنهم با استفاده از فرمان زير كه بايد آنرا در خط فرمان داس وارد كنيد
convert drive: /fs:ntfs كه به جاي عبارت drive نام درايو حاوي XP را بگذاريد به نكته هاي زير توجه كنيد
الف) نكته فوق العاده مهم ) توجه داشته باشيد كه محتواي درايو با سيستم NTFS هرگز به كمك سيستم عاملي كه بر پايه يكي از دو سيستم FAT يا FAT32 استوار است قابل دسترسي نخواهد بود.
ب) در هنگام نصب ويندوز XP نيز در مورد تبديل سيستم فايلي به NTFS از شما سوال مي شود كه ميتوانيد با آن موافقت كنيد همچنين فرايند تبديل را مي توانيد به كمك برنامه سودمند Partition Magic به آساني انجام دهيد.
ج) به شخصه هنوز برنامه اي نديده ام كه با اين سيستم مشكل داشته باشد مگر اينكه اصلا با نصب در ويندوز XP سازگاري نداشته باشد.
د) فرايند تبديل حدود 15 تا 45 دقيقه بسته به حجم درايو طول خواهد كشيد.
ه) فرمان بالا اطلاعات را پاك نخواهد كرد و طبيعتا نبايستي آسيبي به ويندوز برساند اما به پيامهاي داده شده در حين كار حتما توجه كنيد.
و) فرمان بالا بر روي هر درايوي قابل اجراست چه ويندوز روي آن باشد چه نباشد.
ز) اگر خداي نكرده زماني از اين تبديل پشيمان شديد مي توانيد با استفاده از برنامه Partition Magic به حالت اوليه بازگرديد.

2) اگر مي خواهيد يك درايو با سيستم فايلي NTFS را فشرده كنيد بر روي آن كليك راست > Properties > برگه General > انتخاب گزينه Compress drive to save disk space و اگر ميخواهيد فايل يا شاخه اي در درايو با سيستم فايلي NTFS را فشرده كنيد بر روي آن كليك راست > Properties > برگه General > دكمه Advanced > انتخاب گزينه Compress contents to save disk space

تذكر 1) ويندوز پس از انتخاب فايل فشرده شده به سرعت آن را از حالت فشرده در مي آورد و پس از بستن دوباره به سرعت آن را فشرده ميكند بدون اينكه شما چيزي مشاهده كنيد.
تذكر 2) فشرده سازي مي تواند تا حدي باعث كندي واكنش پذيري سيستم شود.
تذكر 3) به كمك فشرده سازي مي توانيد تقريبا فضاي اشغال شده را به نصف كاهش دهيد.
تذكر 4) فايلها شاخه ها و درايوهاي فشرده شده به رنگ متفاوت نمايش داده مي شوند.
تذكر 5) عمل unzip هم به راحتي و برعكس روش گفته شده در بالا امكان پذير است.
منبع
http://www.seaside.persianblog.com/
 

Zanguei

Member
در ادامه آموزش سعيد آقاي عزيزمون يادآور بشم كه كساني كه از ويندوز سرور 2003 استفاده ميكنن قبل از تبديل كاملا مطمئن باشن چون نرم افزار Partition Magic بر روي اين ويندوز(ويندوز NT) نصب نميشود.
 

Saeid Taheri

Active Member
Zanguei گفت:
در ادامه آموزش سعيد آقاي عزيزمون يادآور بشم كه كساني كه از ويندوز سرور 2003 استفاده ميكنن قبل از تبديل كاملا مطمئن باشن چون نرم افزار Partition Magic بر روي اين ويندوز(ويندوز NT) نصب نميشود.



تشكر از شما براي كامل كردن اين مقاله :wink:
 

Zanguei

Member
خواهش ميكنم. :wink:
مقاله شما كامل بود چون در مورد XP صحبت كرده بودين.
 

miladmovie

Active Member
خيلي جالب بود :p


ولي مگه چيزي مي تونه جاي فشرده سازي كه لينوس مي كنه رو بگيره 8O
 

amirnezhad

Member

جدیدترین ارسال ها

بالا