فریمورک توسعه بازی جاوا اسکریپت MelonJS

saalek110

Well-Known Member
این کتابخانه نیز تمرکز اصلی خود را بر توسعه‌ی بازی‌های دوبعدی قرار داده است. با وارد کردن این کتابخانه به پروژه‌ی خود، می‌توانید تمام قابلیت‌های موردنیاز برای ساخت هر بازی فاخری را در اختیار خواهید داشت؛ ویژگی‌هایی مانند پشتیبانی از فیزیک و برخوردهای درون بازی.

 

saalek110

Well-Known Member
اگر چه که مستندات یا داکیومنتیشن‌های این ابزار شاید خیلی خوب نوشته نشده باشند،‌ اما مثال‌هایی فراوانی از کاربردهای این کتابخانه وجود دارد که توسط کاربران مختلفی ساخته شده‌اند و به درک بهتر شما از نحوه‌ی کارکرد این موتور بازی‌سازی، کمک خواهند کرد.


Melon.js کتابخانه‌ایست که افراد تازه‌کار می‌توانند خیلی راحت با آن ارتباط برقرار کنند؛ البته این کتابخانه در عین حال قدرتمند هم می‌باشد. پس اگر شما قصد ساخت بازی دو بعدی دارید و در دنیای توسعه بازی‌ها نیز تازه وارد هستید، این مورد می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای شما باشد.
 

saalek110

Well-Known Member
melonJS یک موتور سبک وزن مبتنی بر اسپرایت دو بعدی است که توسط توسعه دهندگان و طراحان برای توسعه بازی استفاده می شود. یکی از ویژگی‌های برجسته melonJS این است که کاملاً مستقل است و برای کار کردن به پلاگین خارجی نیاز ندارد. با این حال، ابزارهای شخص ثالثی وجود دارد که تجربه شما را با موتور بهبود می بخشد.

melonJS یک ویرایشگر نقشه یکپارچه و کاشی شده دارد که می توانید از آن برای ایجاد آسان سطوح استفاده کنید. همچنین دارای یک بسته بافت برای تولید خودکار و ایجاد بافت های مورد نیاز در بازی است. این موتور همچنین شامل “Arcade” است، یک فناوری مبتنی بر الگوریتم که تشخیص سریع برخورد را تضمین می کند.

melonJS برای اجرا به هیچ کتابخانه خارجی وابسته نیست و دارای جلوه های انتقال روان است. از مرورگرهای محبوبی مانند کروم، فایرفاکس و سافاری پشتیبانی می کند.

این موتور همچنین تقریباً با تمام سیستم های ورودی سازگار است و دارای وضوح DPI بالا و پشتیبانی از صدای وب کارآمد است.


 

saalek110

Well-Known Member


سالک: یک فایل js دو مگایی دانلود کردم.
حاوی بیست هزار خط کد.
یک بسته دیگه هم کنارش بود ، دانلود کردم.
ولی احتمالا چیزهای دیگری برای دانلود هست، ... باشه برای بعد.
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا