فروش جهاني ويندوز7 رکورد شکست

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6


در حالي که فروش بيشتر محصولات تجاري مايکروسافت سير خطي را دنبال مي‌کند، درآمد حاصل از فروش و تعداد نسخه‌هاي فروخته شده سيستم‌عامل ويندوز 7 رکورد تازه‌اي برجا گذاشت. کارشناسان اعلام کردند، براي نخستين بار در دنيا است که يک شرکت موفق مي‌شود نرم‌افزار به‌خصوصي را تا اين ميزان به فروش برساند.


به گزارش همکاران سیستم روزنامه "وال‌استريت ژورنال" با انتشار گزارشي اظهار داشت که توليدکنندگان رايانه‌هاي شخصي نيز از محبوبيت جهاني ويندوز 7 سود مي‌کنند. در اين گزارش آمده است که سيستم‌عامل ويندوز 7 بدون آنکه باعث افزايش قيمت رايانه‌هاي شخصي شود، درخواست بازارهاي جهاني براي خريد اين محصولات را بيشتر کرده است. اين جريان باعث شده است تا محبوبيت جهاني ويندوز 7 باعث سود قابل‌ملاحظه‌اي براي شرکاي مايکروسافت نشود.


در حال حاضر زماني که کاربران خانگي يا تجاري رايانه شخصي جديد خريداري مي‌کنند، هزينه مربوط به سيستم‌عامل ويندوز 7 را به‌طور کامل مي‌پردازند و در مقابل، روي قيمت سيستم سخت‌افزاري رايانه تخفيف مي‌گيرند که اين مسئله موجب رضايت بيشتر آن‌ها مي‌شود. بر اين اساس، هرچه بر فروش جهاني ويندوز 7 افزايش ميابد، شرکت‌هاي همکار مايکروسافت سود کمتري به دست مي‌آورند.


شرکت مايکروسافت از پيش‌تر نيز بيش از 98 درصد درآمدهاي خود را از طريق شرکت‌هاي همکار از جمله HP و دل به‌دست مي‌آورد. بر اين اساس، با توجه به اينکه شرکت‌هاي سخت‌افزاري هم‌اکنون سود چنداني از فروش ويندوز 7 به‌دست نمي‌آورند، احتمال مي‌رود که همکاري آن‌ها با مايکروسافت در آينده دچار مشکل شود.


دل و ديگر توليدکنندگان رايانه‌هاي شخصي براي يک دوره زماني به سمت لينوکس روي آورده بودند که هم‌اکنون باز هم بر ويندوز مايکروسافت تاکيد دارند. سيستم‌عامل متن‌باز لينوکس به توليدکنندگان رايانه‌هاي شخصي امکان مي‌دهد محصولات خود را با قيمت بسيار ارزان‌تر توليد کنند و در مقابل، کاربران نيز انگيزه بيشتري براي خريد آن داشته باشند.



منبع
 

جدیدترین ارسال ها

بالا