فروش برنامه‌هاي تلفن همراه به 29 ميليارد دلار مي‌رسد

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6

انتظار مي‌رود فروش برنامه‌هاي تلفن همراه مانند بازي و خريد در سال جاري ميلادي به شش ميليارد دلار و تا سال 2013 به 29 ميليارد دلار برسد.

به گزارش ایسنا بنا بر پيش‌بيني كارشناسان در موسسه پژوهش فن‌آوري گارتنر، چهار هزار و 500 برنامه‌اي كه به شكل apps شناخته شده‌اند، در مقايسه با دو هزار و 500 برنامه در سال 2009، در سال جاري ميلادي دانلود مي‌شوند. فروش اين برنامه‌ها كه در سال گذشته به 4.2 ميليارد دلار رسيد در سال جاري ميلادي به 6.2 ميليارد دلار افزايش مي‌يابد.

به گفته يك مشاور رسانه، مصرف‌كنندگان ميلياردها دلار بيش‌تر براي خريد برنامه از ميان هشت برنامه از 10 برنامه‌اي كه براي دانلود به رايگان موجود هستند، هزينه مي‌كنند.

سازندگان تلفن همراه و اپراتورهاي شبكه به‌دنبال موفقيت فروشگاه دانلود برنامه اپل درصدد دنبال كردن اين اقدام هستند و همانطور كه آيفون در ساخت صفحه‌هاي لمسي در تلفن‌هاي همراه مورد تقليد قرار گرفت، آن‌ها نيز با راه‌اندازي فروشگاه‌هاي برنامه‌ در حال الگوبرداري از موفقيت فروشگاه برنامه اپل هستند.

بيش از سه ميليارد برنامه در كمتر از 18 ماه از فروشگاه اپل دانلود شده و در حال حاضر محبوب‌ترين برنامه پولي آن يك بازي به نام Doodle Jump است. اين در حاليست كه استيو جابز، مدير اجرايي اپل، اظهار كرده است كه اين شركت هيچ نشانه‌اي از اينكه رقيبان بتوانند به‌زودي به پاي آن برسند، نمي‌بيند.






منبع
 

جدیدترین ارسال ها

بالا