فروش انواع دستگاه روتاری دندانپزشکی

amir9398

Member
فروشگاه مدیک کالا عرضه کننده انواع دستگاه روتاری دندانپزشکی ب کیفیت بالا و شرایط اقساطی است. معمولاً برای انجام بهتر پاکسازی ریشه از دستگاه دیجیتال روتاری استفاده می شود. دستگاه روتاری دندان یکی از قسمت های خاص عصب کشی دندان است که ساختار و مواد خاصی دارد. به همین دلیل است که هنگام تمیز کردن ریشه ها دقیقاً با شکل کانال های ریشه سازگار می شود و آنها را با کیفیت و دقت بالایی تمیز می کند. این روش دقیق تر و سریعتر از تکنیک های قدیمی تر است.

به جای حرکات دست، روتاری دندانپزشکی کمک می کند تا درمان ریشه بسیار راحت تر و با درد و سختی کمتری انجام شود. در عین حال درصد موفقیت را در حل مشکلات اساسی در زنجیره افزایش می دهد. همچنین این امکان را فراهم می کند که ریشه دندان برای سال ها بدون پوسیدگی یا مشکلی در استخوان فک باقی بماند و حفظ شود.

با این مقدمه قصد داریم در مورد دستگاه روتاری دندانپزشکی که امروزه یکی از ملزومات مهم و ضروری برای تجهیز مطب دندانپزشکی به شمار می رود، بگوییم.
چه نوع دستگاه اندو روتاری بخریم؟
یکی از سوالات رایج در بین همکارانی که می خواهند خدمات درمان ریشه خود را افزایش دهند، خرید نوعی سیستم روتاری است. اولین سوالی که پیش میاد اینه که با چه سیستمی شروع کنیم و موتور اندو بخریم یا نه؟

در پاسخ به این سوالات، یک پاسخ کلی وجود دارد: سیستم های روتاری تأثیرات زیادی بر سرعت و کیفیت درمان ریشه دارند. اما از طرف دیگر این سیستم ها با اصول دانش قبلی در ریشه دندان مطابقت دارند. این بدان معناست که اگر در اصول اندو مهارت کافی نداشته باشید، دستگاه روتاری دندان به شما کمکی نخواهد کرد. این نیز مشکلات شما را افزایش می دهد.

موتورهای روتاری اندو همچنین می توانند کیفیت درمان های کانال ریشه را افزایش دهند. آنچه در این مقاله خواهید خواند در مورد نقش و تاثیر دستگاه روتاری دندان (دستگاه Rotary Endo) در بهبود کیفیت درمان ریشه و سایر اطلاعات فنی و کاربردی این دستگاه ها می باشد. بنابراین اگر قصد خرید و نصب دستگاه Rotary Endo را دارید تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

برای مشاهده و اطلاع از قیمت دستگاه پک دندانپزشکی از یک وارد کننده معتبر با قیمت مناسب به وبسایت مدیک کالا مراجعه کنید.به وبسایت

با چه نوع سیستم روتاری شروع کنیم؟
سیستم های روتاری موجود در بازار بسیار متنوع هستند. به طوری که انتخاب آنها علاوه بر تاثیرگذاری، در بسیاری از موارد به دلیل یکسان بودن کیفیت و نزدیک بودن به بازه قیمتی، جنبه سلیقه ای و شخصی دارد. اصولاً برای استفاده از فایل روتاری نیازی به موتور اندو ندارید و می توانید با یک هندپیس مخصوص سیستم روتاری (به نام سر زاویه روتاری ویژه) کار خود را انجام دهید.

تولید آلیاژ و طراحی فایل های روتاری نیاز به فناوری پیشرفته ای دارد که تنها تعداد کمی از شرکت ها در جهان از آن برخوردار هستند.

دستگاه روتاری دندان از چه اجزایی تشکیل شده است؟
دستگاه دندانپزشکی روتاری که قرار است در زمینه تراش دادن دندان به شما کمک کند تا به لمینیت و تغییر شکل ساختاری دندان برسید، دو نوع است:

1 ابزار برش: ابزار برش برای برش و تغییر شکل دندان در سرعت های مختلف استفاده می شود. این تیغه ها معمولاً از الماس یا کاربید تنگستن ساخته می شوند.

سر: قسمت اصلی متحرک و برش است که اشکال و اندازه های مختلفی دارد.

این نوع دستگاه از سه قسمت تشکیل شده است:

گردن: قسمتی که نیروی روتاری را به سر منتقل می کند که بین سر و شفت قرار دارد.

میله: قطعه طراحی شده در اشکال و اندازه های مختلف برای کاربردهای مختلف و نیروی روتاری توسط این قطعه تولید می شود.

در برخی از مدل‌های دستگاه روتاری دندان، تنظیمات از پنل جداگانه تغییر می‌کنند و در برخی دیگر، می‌توان از قسمت ساقه تغییرات ایجاد کرد.

زوایای تیغه ها نیز قابل تغییر است تا نحوه کار با سر بسته به نیاز تغییر کند. به عنوان مثال، هنگام برش شکاف ها و شیارهای باریک تر، تیغه هایی با زوایای مبهم مورد نیاز است.

تیغه هایی با زوایای تیز سوراخ های بهتری ایجاد می کنند اما سرعتشان سریعتر کاهش می یابد.

2 ابزار باف و بافینگ: این نوع ابزارها عموما دارای دورهای کم هستند که برای صاف کردن و صیقل دادن سطح دندان استفاده می شود. قسمت سر ابزار بافینگ و پولیش اشکال مختلفی دارد.

ماراتن روتاری کره ای Endo کلاس E
موتورهای دوار الکتریکی یا هندپیس های اتصال؛ بهترین چیست؟
هنگام استفاده از یک روتاری دندانپزشکی، همیشه می توانید انتخاب کنید که فایل های روتاری در چه مواردی استفاده شوند. با هندپیس جراحی یا موتورهای الکتریکی روتاری آندو. در ادامه به ویژگی های مختلف این دو دستگاه می پردازیم تا بتوانید با توجه به نیاز خود انتخاب مناسبی داشته باشید.

هندپیس های اندو چه ویژگی هایی دارند؟
سرعت کمتری نسبت به انگل های معمولی دارد.
گشتاور ثابتی دارند
آنها دو نوع ناودانی و دکمه دارند
بسته به فشار کمپرسور کارایی متفاوتی دارند
نیاز به روغن کاری و نگهداری دارد

مشخصات فنی اندوموتورها چیست؟
استفاده از اندوموتورها فرآیند ساده ای است و شما به سرعت مهارت های لازم برای کار با آنها را یاد خواهید گرفت.
حتی اگر در استفاده از موتور داخلی به 100% تسلط نرسیده باشید، احتمال شکستگی فایل کم است.
اندوموتورها برای سیستم های فایل مختلف قابل تنظیم هستند.
سرعت و گشتاور قابل تنظیم دارند.
هندپیس های اندوموتورهای الکتریکی نیاز به روغن کاری و نگهداری دقیق دارند.
صدای اندوموتورها کم است و هنگام کار با آنها آرامش بیشتری دارید
اکثر اندوموتورها دارای فناوری Auto Reverse هستند. به این ترتیب وقتی گشتاور از مقدار استاندارد بیشتر شد به جهت عکس برمی گردد و احتمال شکستن فایل را کاهش می دهد.
در مقایسه با موتورهای هوا، دستگاه روتاری دندانپزشکی قیمت بالاتری دارد و نیاز به تعمیر و نگهداری پرهزینه دارد و ممکن است قطعات دستگاه و هندپیس آن به دلیل خاص بودن به راحتی قابل تعمیر نباشند.
از موتورهای ایمپلنت با سرعت و گشتاور قابل تنظیم می توان به جای اندوموتور استفاده کرد. موتورهای ایمپلنت دو کاره نیز وجود دارند که به دلیل استهلاک و هزینه بیشتر و همچنین نیازهای عایق مورد نیاز، چندان منطقی به نظر نمی رسند.

نتیجه
استفاده از دستگاه دندانپزشکی روتاری برای همه دندانپزشکان ضروری و حیاتی است. اما قبل از انتخاب بهترین دستگاه، باید بدانید که دستگاه روتاری از چه اجزایی تشکیل شده است و چه نوع دستگاهی برای کار شما مورد نیاز است.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا