فروش اقساطی هود لامینار

sadegh2170

New Member
قیمت هود لامینار

هود لامینار وسیله ای است که با ایجاد محیطی حفاظت شده برای کار با نمونه های آزمایشگاهی، احتمال آلودگی کاربران، فضای اطراف و نمونه را کاهش می دهد. اصل کار هودهای لامینار بدین صورت است که جریان هوا از طریق فیلتر هپا یا ULPA تهیه و خارج می شود، اما بسته به تعداد دفعات فیلترینگ به سه دسته تقسیم می شوند. بدنه هود لامینار یا آلومینیومی است یا استیل ضد زنگ. این محفظه باید بدون شکاف باشد و هوا فقط از طریق فیلتر وارد محفظه می شود. نام دیگر هود لامینار هود با جریان آهسته خطی است. پس از عبور از فیلتر، هوا به آرامی در داخل محفظه گردش می کند. برای اطلاع از قیمت هود لامینار با کارشناسان ما در حکیم آزما با شماره ثابت 02166592265 و یا شماره همراه 09192727054 تماس بگیرید.

هود لامینار چیست؟

هود کند جریان خطی که هود لامینار نامیده می شود دارای محیطی کاملاً بسته است که از ورود هر گونه آلودگی به محیط جلوگیری می کند. در این دستگاه از فیلتر هپا استفاده شده و هوا از آن عبور می کند و به آرامی و به صورت خطی به سمت هدف جریان می یابد.هود لامینار وسیله ای برای محافظت از نمونه، کاربر و محیط آزمایشگاه است. به سه کلاس اصلی طبقه بندی می شود که از نظر نوع و درجه حفاظت متفاوت است. هود لامینار کلاس 2 عمدتاً در آزمایشگاه های میکروبی برای کشت و محافظت از میکروارگانیسم ها استفاده می شود.بدنه این هود معمولا از فولاد ضد زنگ ساخته شده است که برای جلوگیری از قارچ و کثیفی داخل هود بدون درز می باشد. برای این هود از فیلتر هپا استفاده شده است. پس از عبور از فیلتر، هوا به آرامی در داخل محفظه گردش می کند.این مدل های هود در دو نوع افقی و عمودی موجود می باشند و می توانند الگوهای باد متفاوتی داشته باشند که بسته به نوع کاربرد انتخاب می شوند. برخی از هودهای لامینار دارای لامپ میکروب کش هستند تا بیماری های پوستی خطرناک و جبران ناپذیری برای کارمندان پیش نیاید.اگرچه این هودها بسته به کاربردشان ممکن است متفاوت باشند، اما یک شاخص مشترک برای همه وجود دارد: در همه هودهای آرام، نوعی جریان هوای یک طرفه برای کمک به حفظ استریل محیط، جلوگیری از آلودگی و کاهش تلاطم استفاده می‌شود.
برای اطلاع از قیمت خرید آون آزمایشگاهی با شرایط اقساط به سایت حکیم آزما مراجعه نمایید و یا از طریق شماره 02166592265 با کارشناسان ما تماس بگیرید.

اجزای هود لامینار

این دستگاه در خروجی خود مجهز به فیلتر هپا می باشد. همچنین دارای پد فیلتر و فن هستند که در آزمایشگاه های بیولوژیکی استفاده می شود تا مواد آلی از آن خارج نشود.فن با استفاده از پد فیلتر هوا را از ذرات گرد و غبار پاک می کند. سپس هوایی که از سد فیلتر اولیه عبور کرده است باید از فیلتر هوا عبور کند که قارچ ها، باکتری ها و ذرات گرد و غبار را فیلتر می کند.

ساختار هودهای لامینار:

با لامپ UV

کف فولادی

مهتاب

بدنه فلزی

فن سانتریفوژ

نقشه دیجیتال

فیلترهای استاندارد HEPA

درب شیشه ای جلوی دستگاه

تهویه عمودی

دیوارهای شیشه ای داخل اتاق

پایه دستگاه



هودهای لامینار بر اساس ظرفیت ها و عملکرد به سه دسته تقسیم می شوند:



هود لامینار کلاس I: این مدل فقط از کاربران و محیط اطراف نمونه مورد آزمایش محافظت می کند. در هود کلاس 1 تنها از یک فیلتر برای تهویه مطبوع استفاده می شود. هودهای لامینار کلاس I برای کشت بافت گیاهی، فعالیت های صنعتی، لیزر و کار با قطعات حساس مناسب هستند.

هود لامینار کلاس 2: این مدل عمدتاً برای نمونه های آزمایشی خطرناک و آلوده استفاده می شود که از سه طرف بسته شده و با عبور جریان هوا از فیلترهای هپا، هوا را به بیرون دستگاه کلاس 2 هدایت می کند. این نکته را بدانید چون در این دستگاه نمونه های سمی و خطرناک نگهداری می شود، بهتر است هود مجهز به زنگ هشدار قرار داده شود تا از حوادث ناخواسته جلوگیری شود.

هود لامینار کلاس سه: در این مدل محفظه کاملا بسته است. دلیل بسته شدن آن این است که نمونه ها کاملاً از آلودگی محافظت می شوند و کاربران برای کار با دستگاه از دستکش های مخصوص استفاده می کنند.

نکات ایمنی برای کار با هود لامینار:

1-همیشه بعد از جابجایی و بعد از تعمیر هود، سلامت دستگاه را بررسی کنید. علاوه بر این، کیفیت جریان هوا و وضعیت فیلترهای آن باید هر 6 تا 12 ماه بررسی شود.



2- شیشه ها و بطری های آزمایشگاهی را قبل از قرار دادن در هود با اتانول 30 درصد ضد عفونی کنید.



3- هنگام کار با هود از کت آزمایشگاهی استفاده کنید و فقط هنگام کار با هود از آن استفاده کنید.



4- ترافیک اطراف هود را کاهش دهید، این کار باعث کاهش آلودگی هوا می شود.



5- لامپ UV میکروب کش را هنگام کار با دستگاه خاموش کنید زیرا برای پوست و چشم مضر است.



6- قبل از شروع کار هود را به مدت 5 دقیقه روشن کنید تا هوای داخل محیط خارج شود.



7- سطح کار را تمیز کرده و ضدعفونی کنید.



8-از جریان هوای تمیز زیر کاپوت اطمینان حاصل کنید.



9-قبل از شروع به کار لامپ UV را خاموش کنید.



10-هنگام کارلامپ فلورسنت در زیر هود را روشن نمایید.





هودهای میکروبیولوژیکی از چه نوع آلودگی محافظت می کنند؟

هودهای میکروبیولوژیکی یکی از محبوب ترین هودهای بیولوژیکی هستند. امروزه این هود توسط شرکت‌های دارویی، شرکت‌های مهندسی، گروه‌های تحقیقاتی دانشگاهی، سازمان‌های تجاری و غیرانتفاعی در هر شکل و اندازه استفاده می‌شود. هودهای بیولوژیکی برای سازمانی مناسب هستند که می خواهند از پرسنل، تجهیزات، مواد و عوامل میکروبیولوژیکی و موجودات زنده در برابر آلودگی محافظت کنند.



هود میکروبی برای عوامل در گروه های خطر 1 تا 3 مناسب است.

گروه 1: عوامل بیولوژیکی بعید است که باعث بیماری انسانی شوند.

گروه 2: خطرات احتمالی وجود دارد، اما بعید است که به جامعه سرایت کند و قابل درمان باشد.

گروه 3: خطر بالقوه بیماری های جدی انسانی، اما درمان های موجود.

گروه 4: خطر ابتلا به بیماری های جدی انسانی و همچنین خطر جدی گسترش جامعه بدون پیشگیری و درمان موثر.

قیمت هود لامینار بسته به نوع دستگاه و نیاز شما متفاوت است. در ضمن به دلیل نوسانات بازار ممکن است قیمت این دستگاه دچار نوسان شود، بدین منظور جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خرید هود لامینار و اطلاع از قیمت هود لامینار با کارشناسان ما در حکیم آزما از طریق شماره 02166592265 تماس حاصل فرمایید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا