فرمول شبیه سازی سرعت واقعی چرخ اتومبیل - کشف شده توسط امیر حسین باقری

شروع موضوع توسط amir-cg ‏18 سپتامبر 2014 در انجمن مباحث آموزشي و مقالات

وضعیت موضوع:
موضوع بسته شده است.
  1. amir-cg

    amir-cg Active Member

    ارسال‌ها:
    240
    تشکر شده:
    192
    امتیاز دستاورد:
    43
    42463165125495054438.jpg

    با سلام.
    در این پست شما را با فرمولی که کشف کردم آشنا می کنم.
    با استفاده از این فرمول می توانید سرعت واقعی چرخش لاستیک را در انیمیشن ماشین،شبیه سازی کنید.
    البته این فرمول زمانی به درد می خورد که مسیر اتومبیل مستقیم باشد.

    -------------------------
    ---------------------------
    ----------------
    --------------------------------
    متن فرمول این است
    Formula.jpg

    -----------------------------
    -------------------------
    ----------------------------------------------------
    یک فیلم آموزشی تهیه شده که مثالی از این فرمول را در نرم افزار مایا نشان می دهد

    دانلود از سرور آپلود بوی

    دانلود از سرور Media Fire

    دانلود از سرور Pico File

    -------------------------

    این فرمول هم در انیمیشن سه بعدی و هم در انیمیشن دو بعدی قابل استفاده می باشد

    -------------------------------
    امیدوارم مورد پسند شما عزیزان باشد
    ----------------
    موفق باشید

    ویرایش : عارف


     
    آخرین ویرایش: ‏18 سپتامبر 2014
    نوشته شده توسط amir-cg در ‏18 سپتامبر 2014
    javadgonbadi، mahmoudz، مهدی روحانی و 22 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  2. rezazarasvand

    rezazarasvand کاربر فعال

    ارسال‌ها:
    191
    تشکر شده:
    492
    امتیاز دستاورد:
    63
    سلام دوست عزیزم، با تشکر از زحمت و سعی و تلاش شما. فرمول جالبی بود ولی یه مشکلی که داره اینه اگر شعاع چرخ با شعاع چرخ شما تفاوت داشته باشه فرمول جواب گو نیس، با یه محاسبات ساده من فرمول شما را با اجازتون گسترش دادم ، از فرمول زیر میتونید همه جا استفاده کنید حتی روی پیچ و با هر اندازه شعاع چرخی. امید وارم مفید باشه.
    IMG_1337.JPG
     
    نوشته شده توسط rezazarasvand در ‏18 سپتامبر 2014
    lmajid2 و LinkinForEver از این پست تشکر کرده اند.
  3. BehrouzPc

    BehrouzPc پــــادشــاه فــلــــش

    ارسال‌ها:
    1,909
    تشکر شده:
    3,510
    امتیاز دستاورد:
    113
    آیا این فرمول برای هر سایز چرخی درست است؟
     
    نوشته شده توسط BehrouzPc در ‏18 سپتامبر 2014
    Matin.B، omid74، Mosoly و یک نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  4. amir-cg

    amir-cg Active Member

    ارسال‌ها:
    240
    تشکر شده:
    192
    امتیاز دستاورد:
    43
    بله....واسه همشون قابل استفاده است...
     
    نوشته شده توسط amir-cg در ‏18 سپتامبر 2014
    omid74 و mr_animation از این پست تشکر کرده اند.
  5. Ultra3D

    Ultra3D Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    1,204
    تشکر شده:
    1,281
    امتیاز دستاورد:
    113
    داداش فیزیک رو زیر سوال بردی ! :)

    x=r* teta

    ایکس که جابه جایی
    r شعاع چرخه
    teta زاویه چرخش بر حسب رادیان هست

    واحد جابه جایی و شعاع چرخ هم مثل همن مثلا هر دوشون متر یا کیلومتر یا ...

    ولی همین که این قدر علاقه داری که برای این کارا خیلی خوبه باعث پیشرفتت می شه

    موفق باشی
     
    نوشته شده توسط Ultra3D در ‏19 سپتامبر 2014
    LinkinForEver، [email protected]، omid74 و 2 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  6. arminAnim

    arminAnim کاربر متخصص

    ارسال‌ها:
    574
    تشکر شده:
    1,799
    امتیاز دستاورد:
    16
    خسته نباشید...
    چون برام پیام گذاشته بودید نظر میدم... من مایا کار نیستم اما کاش حد اقل از Set Driven key استفاده میکردید تا رابطه ای پایا داشته باشه و نسبت به مقدار جابجایی ماشین نیاز نباشه هربار محاسبه ی مجدد انجام بشه. اما باز هم به مشکل دیگه ای برمیخوردید و اون هم اینه که Set Driven key فقط در یک محور کار میکنه. یعنی مثلا اگرماشین شما سر یک پیج 90 درجه بچرخه و به حرکت ادامه بده دیگه دستور شما کار نخواهد کرد (البته اگر منطقش مانند مکس باشه). به هر حال این کشف نبود با یک جستجوی ساده در نت هم میشد در این حد به مطالب مشابه رسید. امیدوارم شروعی باشه برای کارهای پیچیده تر و اصولی تر
     
    نوشته شده توسط arminAnim در ‏19 سپتامبر 2014
    homayoon_fattah، AREF، omid74 و یک نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  7. amir-cg

    amir-cg Active Member

    ارسال‌ها:
    240
    تشکر شده:
    192
    امتیاز دستاورد:
    43
    راستش منظورتونو نفهمیدم....درضمن اون x نیست...علامت ضربدر هست...
     
    آخرین ویرایش: ‏19 سپتامبر 2014
    نوشته شده توسط amir-cg در ‏19 سپتامبر 2014
    omid74 از این پست تشکر کرده است.
  8. amir-cg

    amir-cg Active Member

    ارسال‌ها:
    240
    تشکر شده:
    192
    امتیاز دستاورد:
    43
    دوست عزیز...driven key خیلی طولانی میشه اما باز هم میشه از این روش استفاده کرد..ایده ی خوبی میشه....مثلا وقتی داریم بدنه رو جا به جای می کنیم ، همزمان چرخش لاستیک رو ببینیم...

    امید آدمارو اینجوری باد می دن....:sad:
     
    آخرین ویرایش: ‏19 سپتامبر 2014
    نوشته شده توسط amir-cg در ‏19 سپتامبر 2014
    omid74 از این پست تشکر کرده است.
  9. mohammad@er

    [email protected] Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    810
    تشکر شده:
    782
    امتیاز دستاورد:
    93
    سلام !

    چقدر این فرمول دقیقه ! عزیزم اگر یخورده از فیزیک می دونستی می تونستی با 2 تا صورت مسئله دقیقا میزان چرخش تایر رو در میاوردی ...

    نه مقدار جابجایی * 30 = مقدار چرخش تایر

    یه راهنمایی بهت می کنم ::: اگر خاصی واقعا به نتیجه برسی فرمول های دوران رو تو فیزیک یاد بگیر ...

    یا علی ...
     
    نوشته شده توسط [email protected] در ‏20 سپتامبر 2014
    amir-cg از این پست تشکر کرده است.
  10. amir-cg

    amir-cg Active Member

    ارسال‌ها:
    240
    تشکر شده:
    192
    امتیاز دستاورد:
    43
    ازت ممنونم دوست عزیز....من هنوز فیزیک نخوندم....این فرمول رو هم شانسکی به دست اوردم....البته شانسکی شانسکی که نه......با دانش ریاضی خودم....
    موفق باشی
     
    نوشته شده توسط amir-cg در ‏20 سپتامبر 2014
    [email protected] از این پست تشکر کرده است.
  11. AREF

    AREF مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c

    ارسال‌ها:
    5,785
    تشکر شده:
    20,968
    امتیاز دستاورد:
    113
    با سلام. خب آموزش در سطح ابتدایی قابل قبول هست. اما خب باید یه بخشی باشه آموزش های اینچنینی با آموزش های حرفه ای از هم جدا بشن.
    بخش آموزش خیلی وقته خاک میخوره و برای غبار روبی بد نبود.
     
    نوشته شده توسط AREF در ‏20 سپتامبر 2014
    HR3D، Majid و amir-cg از این ارسال تشکر کرده اند.
  12. amir-cg

    amir-cg Active Member

    ارسال‌ها:
    240
    تشکر شده:
    192
    امتیاز دستاورد:
    43
    آهاااا...باید می زدم تو انجمن آموزش؟؟؟؟؟؟؟
     
    نوشته شده توسط amir-cg در ‏20 سپتامبر 2014
  13. Hamed_8

    Hamed_8 Member

    ارسال‌ها:
    512
    تشکر شده:
    511
    امتیاز دستاورد:
    16
    آرمین درست میگه ، این قضیه توی یه محور کار میکنه
    فرمول هم اشتباهه ، بدون در نظر گرفتن قطر لاستیک چطور ممکنه فرمول ثابتی ارائه داده باشین ؟؟؟
     
    نوشته شده توسط Hamed_8 در ‏20 سپتامبر 2014
    [email protected] و amir-cg از این پست تشکر کرده اند.
  14. AREF

    AREF مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c

    ارسال‌ها:
    5,785
    تشکر شده:
    20,968
    امتیاز دستاورد:
    113
    موضوع بسته
     
    نوشته شده توسط AREF در ‏20 سپتامبر 2014
    farzaneh mrz، Matin.B، [email protected] و 2 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
وضعیت موضوع:
موضوع بسته شده است.

به اشتراک بگذارید