فرمول شبیه سازی سرعت واقعی چرخ اتومبیل - کشف شده توسط امیر حسین باقری

وضعیت
موضوع بسته شده است.

amir-cg

Active Member
42463165125495054438.jpg

با سلام.
در این پست شما را با فرمولی که کشف کردم آشنا می کنم.
با استفاده از این فرمول می توانید سرعت واقعی چرخش لاستیک را در انیمیشن ماشین،شبیه سازی کنید.
البته این فرمول زمانی به درد می خورد که مسیر اتومبیل مستقیم باشد.

-------------------------
---------------------------
----------------
--------------------------------
متن فرمول این است
Formula.jpg

-----------------------------
-------------------------
----------------------------------------------------
یک فیلم آموزشی تهیه شده که مثالی از این فرمول را در نرم افزار مایا نشان می دهد

دانلود از سرور آپلود بوی

دانلود از سرور Media Fire

دانلود از سرور Pico File

-------------------------

این فرمول هم در انیمیشن سه بعدی و هم در انیمیشن دو بعدی قابل استفاده می باشد

-------------------------------
امیدوارم مورد پسند شما عزیزان باشد
----------------
موفق باشید

ویرایش : عارف


 
آخرین ویرایش:

rezazarasvand

کاربر فعال
سلام دوست عزیزم، با تشکر از زحمت و سعی و تلاش شما. فرمول جالبی بود ولی یه مشکلی که داره اینه اگر شعاع چرخ با شعاع چرخ شما تفاوت داشته باشه فرمول جواب گو نیس، با یه محاسبات ساده من فرمول شما را با اجازتون گسترش دادم ، از فرمول زیر میتونید همه جا استفاده کنید حتی روی پیچ و با هر اندازه شعاع چرخی. امید وارم مفید باشه.
IMG_1337.JPG
 

Ultra3D

Well-Known Member
داداش فیزیک رو زیر سوال بردی ! :)

x=r* teta

ایکس که جابه جایی
r شعاع چرخه
teta زاویه چرخش بر حسب رادیان هست

واحد جابه جایی و شعاع چرخ هم مثل همن مثلا هر دوشون متر یا کیلومتر یا ...

ولی همین که این قدر علاقه داری که برای این کارا خیلی خوبه باعث پیشرفتت می شه

موفق باشی
 

arminAnim

کاربر متخصص
خسته نباشید...
چون برام پیام گذاشته بودید نظر میدم... من مایا کار نیستم اما کاش حد اقل از Set Driven key استفاده میکردید تا رابطه ای پایا داشته باشه و نسبت به مقدار جابجایی ماشین نیاز نباشه هربار محاسبه ی مجدد انجام بشه. اما باز هم به مشکل دیگه ای برمیخوردید و اون هم اینه که Set Driven key فقط در یک محور کار میکنه. یعنی مثلا اگرماشین شما سر یک پیج 90 درجه بچرخه و به حرکت ادامه بده دیگه دستور شما کار نخواهد کرد (البته اگر منطقش مانند مکس باشه). به هر حال این کشف نبود با یک جستجوی ساده در نت هم میشد در این حد به مطالب مشابه رسید. امیدوارم شروعی باشه برای کارهای پیچیده تر و اصولی تر
 

amir-cg

Active Member
داداش فیزیک رو زیر سوال بردی ! :)

x=r* teta

ایکس که جابه جایی
r شعاع چرخه
teta زاویه چرخش بر حسب رادیان هست

واحد جابه جایی و شعاع چرخ هم مثل همن مثلا هر دوشون متر یا کیلومتر یا ...

ولی همین که این قدر علاقه داری که برای این کارا خیلی خوبه باعث پیشرفتت می شه

موفق باشی
راستش منظورتونو نفهمیدم....درضمن اون x نیست...علامت ضربدر هست...
 
آخرین ویرایش:

amir-cg

Active Member
خسته نباشید...
چون برام پیام گذاشته بودید نظر میدم... من مایا کار نیستم اما کاش حد اقل از Set Driven key استفاده میکردید تا رابطه ای پایا داشته باشه و نسبت به مقدار جابجایی ماشین نیاز نباشه هربار محاسبه ی مجدد انجام بشه. اما باز هم به مشکل دیگه ای برمیخوردید و اون هم اینه که Set Driven key فقط در یک محور کار میکنه. یعنی مثلا اگرماشین شما سر یک پیج 90 درجه بچرخه و به حرکت ادامه بده دیگه دستور شما کار نخواهد کرد (البته اگر منطقش مانند مکس باشه). به هر حال این کشف نبود با یک جستجوی ساده در نت هم میشد در این حد به مطالب مشابه رسید. امیدوارم شروعی باشه برای کارهای پیچیده تر و اصولی تر
دوست عزیز...driven key خیلی طولانی میشه اما باز هم میشه از این روش استفاده کرد..ایده ی خوبی میشه....مثلا وقتی داریم بدنه رو جا به جای می کنیم ، همزمان چرخش لاستیک رو ببینیم...

امید آدمارو اینجوری باد می دن....:sad:
 
آخرین ویرایش:

mohammad@er

Well-Known Member
سلام !

چقدر این فرمول دقیقه ! عزیزم اگر یخورده از فیزیک می دونستی می تونستی با 2 تا صورت مسئله دقیقا میزان چرخش تایر رو در میاوردی ...

نه مقدار جابجایی * 30 = مقدار چرخش تایر

یه راهنمایی بهت می کنم ::: اگر خاصی واقعا به نتیجه برسی فرمول های دوران رو تو فیزیک یاد بگیر ...

یا علی ...
 

amir-cg

Active Member
سلام !

چقدر این فرمول دقیقه ! عزیزم اگر یخورده از فیزیک می دونستی می تونستی با 2 تا صورت مسئله دقیقا میزان چرخش تایر رو در میاوردی ...

نه مقدار جابجایی * 30 = مقدار چرخش تایر

یه راهنمایی بهت می کنم ::: اگر خاصی واقعا به نتیجه برسی فرمول های دوران رو تو فیزیک یاد بگیر ...

یا علی ...
ازت ممنونم دوست عزیز....من هنوز فیزیک نخوندم....این فرمول رو هم شانسکی به دست اوردم....البته شانسکی شانسکی که نه......با دانش ریاضی خودم....
موفق باشی
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
با سلام. خب آموزش در سطح ابتدایی قابل قبول هست. اما خب باید یه بخشی باشه آموزش های اینچنینی با آموزش های حرفه ای از هم جدا بشن.
بخش آموزش خیلی وقته خاک میخوره و برای غبار روبی بد نبود.
 

amir-cg

Active Member
با سلام. خب آموزش در سطح ابتدایی قابل قبول هست. اما خب باید یه بخشی باشه آموزش های اینچنینی با آموزش های حرفه ای از هم جدا بشن.
بخش آموزش خیلی وقته خاک میخوره و برای غبار روبی بد نبود.
آهاااا...باید می زدم تو انجمن آموزش؟؟؟؟؟؟؟
 

Hamed_8

Member
آرمین درست میگه ، این قضیه توی یه محور کار میکنه
فرمول هم اشتباهه ، بدون در نظر گرفتن قطر لاستیک چطور ممکنه فرمول ثابتی ارائه داده باشین ؟؟؟
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.

جدیدترین ارسال ها

بالا