فرمت فايلهاي صوتي در بيلدر

يه پروژه است مربوط به يكي از دوستانه كه ازم خواسته كمكش كنم توي اين پروژه كه در رابطه با قرآن و تفاسير صوتيه و خواندن قرآن توسط قاري هاي مختلف و معرفي سبكهاي قاريان قديم و جديده حجم فايلهاي صوتي با اينكه mp3 هستند و 128kb/s خيلي زياده من با نرم افزارهاي كانورتور و استديويي بازم تا جايي كه بشه حجم فايلهارو پايين آوردم و اونارو به wma48kb/s و 44 هرتز تبديل كردم تقريبا چيز زيادي از كيفيت تا اينجا كاسته نشده و ميشه گفت كه كيفيت فايلها خوبه.
ولي بازم حجم فايلهاي استفاده شده در پروژه زياده و ممكنه دو تا سه تا دي وي دي بشه چنين نرم افزاري با اين حجم يه كمي ناخوشاينده. در ضمن اين نرم افزار با بيلدر اونم آخرين نسخه بيلدر داره ساخته ميشه.
سوالي كه داشتم اينه كه چطور ميشه حجم فايلهارو پايين تر آورد واز افت كيفيت جلوگيري كرد.
البته منظورم از افت كيفيت ، كيفيت فايلها نسبت به فايلهاي اوليه نيست منظورم جلوگيري از خش دار شدن صداهاست.
يه كمي مبحث بي ربطه اما اگه كسي ميتونه فرمت صوتي معرفي كنه كه حجم فايلها رو تا 4 برابر يا بيشتر كاهش بده و صداي فايل به صورت متاليك و خش دار نشه معرفي كنه ممنون ميشم در ضمن نيازي هم نيست كه بيلدر اون فرمت رو ساپورت كنه چون ميشه نرم افزار مربوط به اون فرمت رو در كنار برنامه نصب كرد و ازش استفاده كرد.
در ضمن چند وقت پيش حدود يكي دو هفته پيش كه به انجمن دو سه بار اومدم ويروس كرنل تو كامپيوترم فعال شد آيا اين مربوط به انجمن بود يا توي پيغامهاي خصوصيم ويروس داشته چون قبل از اون كامپيوترم كاملا تميز بود.
 

BEHESHT

Well-Known Member
بهترین فرمت از نظر من تنها WMA با 48 kb/ps هستش با فرکانس 23 کیلو هرتز من خودم خیلی تحقیق کردم در مورد صدای قرائت و مداحی این کیفیت مطلوب هستش اگر قصد دارید کمی بالاتر باشه فرکانس 32 کیلو هرتز بهتره در غیر این صورت از Rm که مربوط به Real Media میشهمی تونی استفاده کنی که به نظر عاقلانه نمیاد حجم فایلت رو تقیربا دو سوم wma که معرفی کردم می کنه

موفق باشی
 

جدیدترین ارسال ها

بالا