فرق zbrush با mudbox چیه؟

intel_amd

Active Member
تا حدی با mudbox کار کردم اما zbrush هم نصب کردم و دیدم یک سری منوهای عجیب داره که خوف کردم . تا جائی میدونم این دو نرم افزار مثل هم هستند
میخواستم ببینم اگر باهم فرق ندارن دیگه کاری به zbrush نداشته باشم !
 

Hidden Dragon

کاربر فعال
با سلام،

intel_amd عزیز میبینم که میخوای یهو یه تکونی به دنیای 3d بدی!!!؟؟؟:wink: بگذریم...

حکایت مقایسه این دوتا مثل حکاینت مقایسه کردن مکس و مایا است، والا بیشتر مثل قضیه اول مرغ بود یا تخم مرغ میمونه _ بماند که تو این دوره زمون دستمون به مرغه که هیچ به ..... نمیرسه_:green:

اما یه چند تا نکته کوچیک در مورد این نرم افزارها هر چند که خیلی قطعی نمیشه در موردش اظهار نظر کرد...

اگه بیشتر با گرایش تکسچرینگ به موضوع نگاه میکنی Mudbox همچین بگی نگی یه کم بهتر از Zbrush هست

اگه بیشتر گرایش Sculpting داری همچین بگی نگی Zbrush بهتره
اگه رابط کاربری براتون مهمه mudbox چون از محصولات اتودسکه با افرادی که با محصولات اتودسک کار میکنند مهربون تره و گاز نمیگیره!!!:lol:

اگه دنبال یه نرم افزاری هستی که همیشه نشون داده یه برگ برنده تو جیش داره zbrush همیشه یه چندتا دونه ای توجیبش داره

دوست عزیز کافیه برای تصمیم گیری یا نه؟

موفق باشید
 

intel_amd

Active Member
پس یعنی zbrush چیز بیشتری نسبت به mudbox نداره فقط ui بهم ریخته ای داره؟ آخه mudbox خیلی مختصر و مفیده اما وارد zbrush شدم فکر کردم خیلی چیزها بیشتر از mudbox داره
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
zbrush در زمینه ی Sculpt خیلی قدرتمند تره، اکثر کاراکترهای معروف فیلم های هالیوودی با این نرم افزار ساخته میشن چون در زمینه ی Sculpt ابزار های بسیار کارآمدی داره همینطور بخاطر استفاده از سیستم Giga poly (اگر اشتباه نکنم) شما میتونید رزولوشن یا تقسیمات جسم رو "بدون افت سرعت در محیط نرم افزار" بسیار بالا ببرید و خیلی موارد دیگه.
اما همونطور که دوستمون گفت در زمینه ی تکسچرینگ نرم افزار MudBox امکانات بسیار بهتری داره و محیط بسیار راحت تری هم داره ولی اگر مدتی با Zbrush کار کنید و به محیطش آشنا بشید دیگه طرف Mudbox نمیرید.
 

Hidden Dragon

کاربر فعال
پس یعنی zbrush چیز بیشتری نسبت به mudbox نداره فقط ui بهم ریخته ای داره؟ آخه mudbox خیلی مختصر و مفیده اما وارد zbrush شدم فکر کردم خیلی چیزها بیشتر از mudbox داره
با سلام،

داداش با این تحلیلی که از پست ما داشتی فردا بر و بچه های pixologic یقه ما رو میگیرن:green::mad:

دقیقا حالت اون دوتا تصویر متضاد صورتک های بالا برای آدم تداعی میشه:lol:

intel_amd عزیز اگه همچینی مطلب بالا رو یکم با دقت تر مطالعه کنی گوشی دستت میاد.

مثلا اون بالا ذکر شده Zbrush برای Sculpting بهتره چرا چون هم ابزار Zsphere داره که میتونی مدل رو از پایه داخلش بسازی

وهم ابزار Retopology منحصر بفردی داره و ضمنا Brushهای اون تنوع و توانایی های بیشتری داره و ...

جون من حالا در جواب این پست ننویسی _ پس یعنی Mudbox فررررررررت!!!!:lol:

موفق باشید
 

intel_amd

Active Member
در مورد این zsphere تو سایت های خارجی هم شنیدم که گفته شده اگر مدل سازی پایرو در نرم افزارهائی مثل مکس یا مایا انجام میدین دیگه زیاد نیازی به این نیست و میتونی مادباکس انتخاب کنی
retopology توی مادباکس نمیدونم هست یا نه فقط یه سیستم چند سطحی برای پولی ها دیدم داره که میشه مپ هارو از های پولی گرفت و رو لو پولی آورد
ptex و آنرپ مادباکس هم چیز خوبین
چیز دیگه ای هم توی zbrush اگر هست که توی مادباکس نیست لطف کنید بگین تا دیدم بازتر شه ممنون
 

جدیدترین ارسال ها

بالا