فرق inbox با bulkmail چيست

inbox پوشه اصلي نگهداري نامه ها در صندوق پستي است ولي bulkmail پوشه ای برای نگهداری نامه های ناخواسته یا spam استفاده مي شود
وقتي نامه جديدي به صندوق پستي مي رسد سيستم ممكن است آن را هرزنامه تشخيص داده و انرا به پوشه bulkmail بفرستد و اين امكان دارد كه به طور اشتباهي نامه ارسالي به شما
را هرز نامه تشخيص دهد پس بهتر است هر چند يكبار پوشه bulkmail خود را نیز چک کنید .
 
دو سه مورد از امکانات جيميل

1- یک راه ساده برای فرستادن عکس با حجم بالای 10MB
گوگل بنیانگذار عکسهای مجانی است و جیمیل اکنون با نرم افزار پیکاسا کار میکند. با استفاده از پیکاسا میتونید عکسهایی که قبلا دیدید پیدا کرده و آنها را ویرایش کنید از طریق پیکاسا وصل بشید به اشتراک جیمیلتان و براحتی عکس ارسال کنید. پیکاسا معمولا بطور اتوماتیک عکسهایتان را تغییر سایز داده و ارسال میکند تا دریافت کننده سریعتر دریافت کند. به این صورت اگر دوست شما فضای کافی در ایمیلش نداشته باشد از شما بخاطر حجم کم تصویر ارسالی راضی خواهد بود.
2- استفاده از POP و forwarding
دستیابی به ایمیل هایتان از طریقی که دوست دارید پیغامها را دریافت کرده و آنها را در زمان آفلاین بخوانید و انتقال ایمیلتان را به Outlook یا به یک اشتراک دیگر تایین کنیدو بدون نگرانی از پاک شدن ایمیلتان به هر سرویس دیگری انتقال دهید.
3- وارد کردن نامه هایتان از محل دیگری به جیمیل
اگر شما لیستی از نامه هایتان را که قبلا دریافت کرده و آنها را مطالعه کردید همه آنها را میتونید از پست Yahoo ، Outlook و جاهای دیگر با چند کلیک در جیمیلتان وارد کنید. و آنها را در پست جیمیل تان نگهداری کنید.
4- مخبر جیمیل
اگر شما پیغامی دریافت کردید بدون باز کردن مرورگری با عنوان موضع نامه به شما اطلاع خواهد داد.
وامکانات دیگر
 
نحوه بايگاني ايميل ها

براي ياد آوري مطالب ايميل ها بهتر است آن ها را بايگاني كنيد. در برنامه Outlook Express تمامي ايميل هاي ارسالي به طور خودكار در شاخه Send Items آرشيو مي شوند. با ايجاد زير شاخه هاي مختلف، مي توانيد بايگاني تان را منظم كنيد. در برنامه Netscape نيز چنين امكاناتي وجود دارد. براي دسترسي به آرشيو ايميل ها در اين برنامه، گزينه Messages را از منوي View انتخاب كنيد و به قسمت Threaded برويد.
 
استفاده از Pop در جيميل

شما میتوانید بعنوان یک کاربر جهت بازیافت پیغامهای جیمیل از پشتیبانی POP همانند Outlook یا Netscape استفاده کنید.
برای اینکه از POP در اشتراک جیمیل تان استفاده کنید مراحل زیر را انجام دهید.
1-وارد اشتراک جیمیلتان شوید.
2-در بالای صفحه Settings را کلیک کنید.
3-بر روی Forwarding and POP در صفحه نانجی رنگ Mail Settings کلیک کنید.
4- گزینه Enable POP for all mail یا Enable POP for mail that arrives from now on را انتخاب میکنیم.
5- نامه هایی که دوست داریم بعد از این از طریق POP دریافت بکنیم انتخاب میکنیم.
6-پس از پیکربندی روی Save کلیک میکنیم.
 
پارامترهاي تكميلي E- mail در yahoo

اولين گزينه Forward

در صورتیکه تمایل به ارسال یکی از ایمیل های دریافتی برای شخص یا اشخاص دیگری داشته باشیم از گزینه ی Forward استفاده می کنیم .
براي Forward كردن به روش زير عمل مي كنيم .

- بازكردن نامه مورد نظر
- انتخاب گزينه Forward
در اين صورت Compose به طور اتوماتيك فعال مي شود و مي توانيم آدرس شخص سوم را در قسمت To وارد كنيم . Subject نامه هايي كه عبارت FWD در ابتداي آنها است يك Email ،Forward شده است كه البته Subject قابل ويرايش است .


Reply

در صورتي كه تمایل داشته باشیم به يك Email پاسخ دهیم ، يكي از راحت ترين راههاي موجود Reply كردن ایمیل است ، روش كار به صورت زير است :

- انتخاب نامه و خواندن آن
- انتخاب گزينه Reply
در اين صورت Compose به صورت اتوماتيك فعال شده و آدرس شخص فرستنده نامه قبلي به عنوان آدرس شخص گيرنده جديد فرض خواهد شد . عبارت Re قبل از Subject نامه قرار مي گيرد و متن نامه شخص قبل در قسمت Body ديده مي شود و بنابراين امكان ارسال جواب نامه همراه با متن نامه قبلي شخص فرستنده وجود دارد .



طریقه ضميمه كردن يك فايل ِAttachment

1- انتخاب گزينه add / delete attachment و باز شدن فرم انتخاب فايل
2- انتخاب گزينه Brows و پيدا كردن فايل مورد نظر
3- انتخاب گزينه Attach
4- انتخاب گزينه Done






پوشه ها (Folders) :

شما می توانید نامه هایی با موضوعات مختلف را در پوشه های متعدد نگهداری نمایید . برای ایجاد یک پوشه به سه روش می توان عمل کرد :

- روش اول

انتخاب گزینه ی Foldersاز فریم سمت چپ Mailbox . در این حالت صفحه ای برای دریافت نام Folder جدید باز می شود . با درج نام و انتخاب کلید Add Folder ، Folder جدید به لیست Folder های موجود اضافه خواهد شد .
- روش دوم

انتخاب گزینه ی Add که در مقابل گزینه ی Folders قرار دارد . با انتخاب اين گزینه پنجره ای باز می شود که نام Folder جدید را دریافت می کند . پس از فشردن کلید Ok ، Folder جدید در لیست Folder های موجود اضافه خواهد شد .

- روش سوم

انتخاب منوی کشویی Move To Folder که در سمت راست صفحه ی Inbox تعبیه شده است و سپس انتخاب گزینه ی new Folder از منوی جاری و کلیلک بر روی گزینه ی Ok .
برای انتقال ایمیل به Folder مورد نظر Check Box کنار ایمیل را فعال کرده ، از منوی کشویی سمت راست نام Folder را انتخاب و با فشردن کلید Ok میل جاری را به پوشه ی مربوطه انتقال می دهیم .
چنانچه بخواهیم يك folder را نمايان يا پنهان كنيم از لیست Folder های موجود گزینه ی Hide یا Show مقابل My Folders را کلیک می کنیم . در حالت عادی که Folder ها آشکار می باشند گزینه ی Hide فعال است . با یک بار کلیک روی این گزینه بطور اتوماتیک تبدیل به Show خواهد شد . این در حالی است که با این عمل Folder ها مخفی شده اند .

ايجاد دفترچه Address Book:

براي ساختن Address Book بعد از اينكه وارد Mail Box خود شديد روي منوی Addresses كليك كنيد ، سپس روي دكمه Add contact كليك كنيد صفحه جديدي جهت وارد كردن اطلاعات مربوط به فرد مورد نظر باز ميشود.
اطلاعات را وارد كنيد حال با مراجعه به صفحه اول كتابچه آدرس خواهيد ديد كه آدرس شخص مورد نظر اضافه شده كه با كليك روي نام آن ميتوانيد به اطلاعات وارد شده دسترسي پيدا كنيد.
جهت تغيير هر یک از اطلاعات مربوط به اشخاص درج شده در دفترچه ی آدرس روی نام شخص مورد نظر کلیک کرده ، پنجره ای باز می شود که در آن امکان حذف و یا ویرایش اطلاعات وجود دارد .
اگر برای شخصی میلی ارسال کرده اید که آدرس پست الکترونیکی او در دفترچه ی آدرس شما موجود نمی باشد ، پس از ارسال ایمیل و دریافت پیامی مبنی بر ارسال ایمیل برای نامبرده ، با درج علامت تیک در مقابل آدرس ایمیل از شما می خواهد که در صورت تمایل آدرس جدید را به دفترچه ی آدرس خود اضافه نمایید که با فشردن کلید Add To Address Book می توان این کار را انجام داد .

پوشه هاي ثابت :

پوشه هاي Trash , Draft, Sent, In box, Bulkmail غير قابل تغيير و حذف كردن مي باشند ولي پوشه هايي را كه خودتان درست مي كنيد ميتوانيد حذف كنيد يا نام آنها را تغيير دهيد .
براي تغيير نام يك پوشه در فريم دست چپ Check mail روي Folder كليك نمائيد.
سپس در صفحه اي كه ظاهر ميشود لیستی از تمامی Folder های موجود اعم از آنچه که ما ساخته ایم و یا Folder های استاندارد Yahoo نمایش داده می شود . از ليست پوشه ها ، پوشه هایی را که توسط خود ما ایجاد شده اند را می توانیم تغییر نام داده و یا حذف کنیم ، ولی پوشه های استاندارد تنها شامل امکان تغییر مشخصات و یا خالی کردن پوشه می باشند . اگر بخواهيم از نامه اي كه ارسال ميشود يك نسخه بايگاني داشته باشيم كافي است هنگام ارسال نام جلوي گزينه Save copy to sent folder تيك بزنيم.

Save Draft محلي براي ذخيره موقت نامه ها :

هميشه قبل از اتمام تايپ نامه آن را در پوشه Draft ذخيره كنيد تا در صورت قطع ارتباط يك نسخه از مطالب داشته باشيد.



Spam : بايد توجه داشت که ارسال ايميل به تعداد زياد و به منظور بازاريابي بدون اينکه طرف شخصا خود اقدام به دريافت ايميل کرده باشد جرم محسوب ميشود و يکي از التزامات ارسال ايميل به قصد بازاريابي دادن اجازه به مشترک جهت حذف آدرس ايميلش از ليست ميباشد.در مجموع اينکه بايد مواظب آدرس ايميلتان باشيد . .
 
دريافت جيميل از طريق Outlook Express

این آموزش را برای اون دسته از دوستانی نوشتم که از سرویس Gmail استفاده می کنند و مایلند که ایمیل های خود را از طریق نرم افزار هایی مانند Outlook Express یا به اختصار OE ارسال و یا دریافت کنند. در این آموزش من طریقه فعال سازی سرویس POP، برای اشتراک شما در Gmail را به همراه چگونگی تنظیم OE برای ارسال و دریافت ایمیل، توضیح خواهم داد.

کلیه این عملیات فعال سازی و تنظیم بر OE در شش مرحله انجام پذیر هستش که به ترتیب این مراحل را براتون عنوان خواهم کرد. در اولین مرحله و برای شروع کار به آدرس جیمیل تون برید وارد اشتراک خودتون در Gmail بشید.در بالای صفحه به دنبال لینک Settings بگردید و پس از یافتن بر روی آن کلیک کنید تا شما را به صفحه تنظیمات را هنمایی کند.در صفحه تنظیمات بر روی گزینه Forwarding and POP در قسمت بالای صفحه تنظیمات کلیک کنید تا به قسمت مربوط به تنظیم POP بروید.در قسمت POP Download بر روی گزینه Enable POP for all mail کلیک کنید و از قسمت When messages are accessed with POP گزینه مورد نظرتون را انتخاب کنید.در این مرحله یعنی مرحله ششم شما می بایستی برنامه مدیریت ایمیل مورد نظرتون که در اینجا برنامه OE هستش تنظیم کنید. برای اینکار دو روش وجود داره، یک روش به صورت خودکار و روش دیگه به صورت دستی، که من در این آموزش هر دو روش را براتون توضیح میدم. بروش اول، یعنی روش خودکار شما پنج مرحله هستش. برای استفاده از این روش ابتدا برنامه Gmail Client Configuration را دریافت کنید.پس از دریافت برنامه اون را اجرا کنید و در صفحه اول، برنامه ای را که برای ارسال و در یافت ایمیل از اون استفاده می کنید انتخاب کنید. در حال حاضر برنامه مورد نظر ما OE هستش به همین علت گزینه Microsoft Outlook Express را انتخاب می کنیم. در قسمت E-mail address، ایمیل خودتون را بدون قسمت @gmail.com وارد کنید.در قسمت Display name نام مورد نظرتون را که می خواهید در هنگام ارسال ایمیل در صندوق گیرنده به نمایش در بیاد را وارد کنید.برای ثبت تغییرات در برنامه بر روی کلید Configure در پایین صفحه کلیک کنید. در اینجا طریقه استفاده از روش خودکار به پایان رسید. برای استفاده از روش دستی می بایستی در ابتدا برنامه OE را اجرا کنید. برای اجرای برنامه می تونید به منوی برنامه ها رجوع کنید.پس از اجرای برنامه به منوی Tools برید و گزینه Accounts را انتخاب کنید تا وارد قسمت Internet Accounts بشید.در قسمت راست صفحه بر روی Add کلیک کنید و گزینه Mail را انتخاب کنید تا صفحه Internet Connection Wizard در صفحه به نمایش در بیاد. در قسمت Display name نام مورد نظرتون را وارد کنید و بر روی گزینه Next کلیک کنید.در قسمت Email address ایمیل خودتون را به صورت کامل و به شکل [email protected] وارد کنید و بر روی گزینه Next کلیک کنید.در صفحه بعد و در قسمت Incoming mail (POP3, IMAP or HTTP) server آدرس ورودی ایمیل خود را به صورت pop.gmail.com وارد کنید، سپس در قسمت Outgoing mail (SMTP) server آدرس خروجی را به صورت smtp.gmail.com و بر روی گزینه Next کلیک کنید.در مرحله بعد و در قسمت Account name نام کاربر ایمیل خود را که در قسمت قبل از @gmail.com قرار می گیرد را وارد و در قسمت Password نیز کلمه عبور خود را وارد کنید و بر روی گزینه Finish کلیک کنید. حالا در لیست Internet Accounts، گزینه pop.gmail.com را انتخاب کنید و Properties را انتخاب کنید. سپس به سربرگ Advanced برید و از قسمت Advanced چک باکس کنار گزینه This server requires a secure connection (SSL) را علامت بزنید. در مرحله بعد، در قسمت Outgoing mail (SMTP) مقدار 465 را وارد کنید.حالا گزینه This server requires a secure connection (SSL)</span در زیر قسمت Incoming mail (POP3) را نیز علامت زده و شماره پورت را در قسمت Incoming mail (POP3 به 995 تعییر دهید. حالا به سر برگ Servers برید و گزینه My server requires authentication را که در پایین صفحه قرار دارد علامت بزنید و بر روی دکمه OK کلیک کنید.در اینجا این آموزش به پایان رسید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا