فرق dynamic و ndynamic

شروع موضوع توسط CG-Student ‏16 جولای 2012 در انجمن برنامه مایا Maya

  1. CG-Student

    CG-Student Member

    ارسال‌ها:
    557
    تشکر شده:
    388
    امتیاز دستاورد:
    16
    سلام دوستان می خواستم در مرد فرق dynamic و ndynamic توضیح بدین . ممنون
     
    نوشته شده توسط CG-Student در ‏16 جولای 2012
  2. m2_farzan

    m2_farzan Active Member

    ارسال‌ها:
    243
    تشکر شده:
    229
    امتیاز دستاورد:
    43
    فرق اساسیشون اینه که داخل nDynamic ها، پارتیکل ها میتونن روی هم اثر بذارن، مثلا به هم برخورد میکنن. و همین باعث میشه پارتیکل ها بتونن با سایر nObject ها مثل nCloth ها برخورد کنن. اطلاعات مفصل با بقیه دوستان . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
     
    نوشته شده توسط m2_farzan در ‏16 جولای 2012
    rainbmaya و CG-Student از این پست تشکر کرده اند.
  3. CG-Student

    CG-Student Member

    ارسال‌ها:
    557
    تشکر شده:
    388
    امتیاز دستاورد:
    16
    ممنون دوست عزیز بابت پاسخ اما کاش لطف می کردید جهت اطلاع بنده و البته دیگر دوستان , مفصل تر پاسخ می دادید . چرا که پاسخ های مفصل شما و دیگر دوستان کمک مهمی می کنه .
     
    نوشته شده توسط CG-Student در ‏16 جولای 2012
  4. bubo3d

    bubo3d کاربر متخصص انیمیشن

    ارسال‌ها:
    1,189
    تشکر شده:
    2,916
    امتیاز دستاورد:
    36
    ببن عزیز nDynamic تنها یه سیستم جدید داینامیکه که بر اساس قوانین جدید و اصلاح شده خودش اجسام واجزا رو شبیه سازی میکنه و یکی از خصوصاتش هم نوع بخوردشه که اجسام میتونن بر اساس edge یا vertex و یا face با هم بخورد کنن یا self collide داشته باشن، هم سبک ترن تو محاسبه و هم دقیق تر و این که میتونن با هم تو بخش های مختلف همون طور که دوستمون گفت برخورد داشته باشن. مثلا nParticle با nCloth برخورد کنه یا nCloth با nHiar و ...
    و نکته بعدی تو سری N چرخش و پیچش هوا هم تاثیر گذار شده، کالا از سیستم جدیدی برخوردار شده که فکر کنم تو سری بعدی اجسامی مثل rigid body هم به این سیستم اضافه بشن که مثلا شما یه توپ رو میندازی روی یه پارچه و اون جسم هم روی پارچه تاثیر میذار و با وزن خودش میبرتش پایین و هم اگه پارچه به جایی میخ شده باشه توپ رو روی هوا نگه داره نه مثلا الان که اگه یه گوی رو بهش خاصیت rigid body بدی و بعد وزن و بفرستیش سمت یه پارچه میخ شده پارچه رو تحت تاثیر قرار میده ولی پارچه روی اون اثری نداره تا از ادامه ی مسیرش جلوگیری کنه
    الان همین اتفاق برای nParticle افتاده که یعنی این حرکت رو روی این دو جسم یعنی nCloth و nParticle انجام بدی particle ـها وسط پارچه ی میخ شده جمع میشن و ازش رد نمیشن و با بالا و پایین رفتن پارچه اونها هم تو سطح پارچه بالا و پایین میرن.

    انشا الله که خوب توضیح داده باشم.
     
    نوشته شده توسط bubo3d در ‏16 جولای 2012
    seyed110mahdi، Hamed_8، CG-Student و 2 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  5. CG-Student

    CG-Student Member

    ارسال‌ها:
    557
    تشکر شده:
    388
    امتیاز دستاورد:
    16
    خوب با توجه به فرمایش دوستان عمده ترین تفاوت وجود collide محسوب میشه (یعنی به صرف برخورد اشیا یک سیستم جدید ایجاد شده به نام ان داینامیک )
    با وجود این قضیه آینده dynamic خیلی متزلزل میشه و احتمالا با ndynamic ادغام و یا اصلا زیر مجموعه ndynamic بشه .
    البته از مایا 2010 (تا جایی که بنده یادمه ) هم dynamic بوده و ndynamic و این روابط هم حاکم بوده و ادغامی هم در کار نبوده .
    من تازه وارد مبحث داینامیک مایا شدم . آموزش داینامیک http://www.digitaltutors.com/11/training.php?pid=3410&autoplay=1
    و آموزش ان داینامیک http://www.digitaltutors.com/11/training.php?pid=3568&autoplay=1
    دیدم . تنها تفاوتی که دیدم همون مبحث collide که مطرح کردید و البته یکسری تفوات جزئی دیگه . البته راه درازی در پیش داریم ولی خوب دوست داشتم همفکری با هم داشته باشیم
    من آموزش هامو به صورت متنوع میبینم ( مدلینگ بعد یه داینامیک بعد فرضا ریگ بعد شاید تکسچر ) برای همین یک مقدار کند پیش میرم .
    توی برنامه 1 ماه آیندم داینامیک خاصی ندارم ولی اگه خدا بخواد یه maya cloth و یه maya fur دارم . انشاالله بعدا یه مبحث داینامیک میزنیم و از تجربیات همدیگه استفاده می کنیم
    فعلا یا علی
     
    نوشته شده توسط CG-Student در ‏17 جولای 2012
  6. hamid_iranmann

    hamid_iranmann Member

    ارسال‌ها:
    723
    تشکر شده:
    1,209
    امتیاز دستاورد:
    16
    سلام دوستان به چیز دیگه به گفته های دوستان اضافه کنم که اونم سیستم nucleas هست که تو ndynamic هست و محاسبات را خیلی سریع تر و دقیق تر انجام میده از سال 2007 -2008 که به مایا اضافه شد اتودسک همه مانورش رو همین قضیه nucleas بود و سبک شدن سنگینی کار با استفاده از این سیستم :rose:
     
    نوشته شده توسط hamid_iranmann در ‏18 جولای 2012
    rainbmaya و CG-Student از این پست تشکر کرده اند.

به اشتراک بگذارید