خوب با توجه به فرمایش دوستان عمده ترین تفاوت وجود collide محسوب میشه (یعنی به صرف برخورد اشیا یک سیستم جدید ایجاد شده به نام ان داینامیک )
با وجود این قضیه آینده dynamic خیلی متزلزل میشه و احتمالا با ndynamic ادغام و یا اصلا زیر مجموعه ndynamic بشه .
البته از مایا 2010 (تا جایی که بنده یادمه ) هم dynamic بوده و ndynamic و این روابط هم حاکم بوده و ادغامی هم در کار نبوده .
من تازه وارد مبحث داینامیک مایا شدم . آموزش داینامیک
http://www.digitaltutors.com/11/training.php?pid=3410&autoplay=1
و آموزش ان داینامیک
http://www.digitaltutors.com/11/training.php?pid=3568&autoplay=1
دیدم . تنها تفاوتی که دیدم همون مبحث collide که مطرح کردید و البته یکسری تفوات جزئی دیگه . البته راه درازی در پیش داریم ولی خوب دوست داشتم همفکری با هم داشته باشیم
من آموزش هامو به صورت متنوع میبینم ( مدلینگ بعد یه داینامیک بعد فرضا ریگ بعد شاید تکسچر ) برای همین یک مقدار کند پیش میرم .
توی برنامه 1 ماه آیندم داینامیک خاصی ندارم ولی اگه خدا بخواد یه maya cloth و یه maya fur دارم . انشاالله بعدا یه مبحث داینامیک میزنیم و از تجربیات همدیگه استفاده می کنیم
فعلا یا علی