فرق نورهای استاندارد با نور های فتو متریک؟؟؟

m3d

کاربر VIP
دوست من نورهای استاندارد اشیاء کامپیوتری هستند که فقط روشنایی و سایه رو شبیه سازی میکنند یعنی امتداد تابش ور بعد از برخورد با اشیاء دیگر بازتاب نمیشود . ولی نورهای فتومتریک مانند نور واقعی عمل کرده و بازتاب و جهش نور را نیز شبیه سازی میکنند یعنی رفتار فیزیکی واقعی نور را شبیه سازی کرده و تصویر رندر شده واقعی به شما میدهند اما زمان رندر را افزایش میدهند و محاسبه بیشتری را میطلبند. برای درک بهتر من صحنه ای را با هر دو نوع نور برای مقایسه گذاشتم(اولی فتومتریک و دومی استاندارد در شرایط یکسان) ببینید:
1271341855.jpg
1271360663.jpg
 

Ultra3D

Well-Known Member
حالا نور های استادارد رو هم می شه تو شرایط خواص و تنظیمات تو gi نورش رو پخش کرد و این طوری نشه
ولی از جمله مشخه های نور های فوتومتریک که من دوست دارم اینه که کنترل کاملی داری و می تونی از ies ها مختلفی استفاده کنی و حتی بسازی!
 

m3d

کاربر VIP
راستی ultra3D جان این ies چیه من زیاد میبینم منظورم کلا اصطلاح و کاربردشه؟
 

Ultra3D

Well-Known Member
این ها رو می شه به یک پک تنظیمات برای پخش نور تشبیه کرد که تو نرم افزار هایی که داره می سازن و تو نور های فوتومتریک برای ساختن بعضی از چراغ های خواص مثل هلوژن و لیزر استفاده می کنن که در حالت معمولی اگه اینا نباشن نمی تونی این نور ها رو به طور واقعی شبیه سازی کنی!
مثلا اگه به نور های هلوژن کار های حرفه ای نگاه کنی می بینی چند تا حاله نور داره که اینا مال فایل های ies هست!
 
  • Like
Reactions: m3d

جدیدترین ارسال ها

بالا