فرق سيستم 32 بيتي با 64 بيتي در رندر

aik

New Member
از اساتييد محترم كه تجربه و اطلاعاتي دارند ممنون ميشم راهنمايي فرمايند.
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
تو رندر ها ی پائین نشون نمیده زیاد ولی تو اندازه های 3000 به بالا 64 خرس میشه.ولی چه کاریه.با crop کردن صفحه رو به چند قسمت تقسیم کن.تیکه تیکه رندر بگیر.
میتونی محاسبات GI , Caustic رو هم تو یه فایل ذخیره کنی.کلا به درد من تاحالا نخورد.کارای من همش مثل انسان به کارش ادامه میده
 

gigamax

کاربر متخصص جلوه های ویژه
سیستمهای کامیپیوتری اطلاعات را برای پردازش در یک سری پاکت می فرستند . طبیعیه که این پاکت ها باید یه حجم مشخصی داشته باشند دیگه . داس فکر کنم 16 بیتی بود . ویندوز 95 اولین سیستم عامل 32 بیتی و حالا هم که ویستا و ایکس پی 64 بیتی وجو داره و البته جدیدا ویندوز 7!
شما وقتی از سیستم عامل های 64 بیتی استفاده کنید پاکتهای بیشتری در زمان کمتری می فرستید که این عین افزایش سرعت در پردازش !!!
خیلی هم زیاد
ولی من خودم شخصا چون خیلی از نرم افزارهای 64 بیتی کرک و درست و حسابی ندارن از ویندوز 32 بیتی استفاده می کنم ...
مثلا مکس دو ورژن 32 بیتی و 64 بیتی داره ...
در تمام استدیو ها هم از سیستمهای 64 بیتی استفاده میشه و البته اکثرا از سیستم عامل محبوب مکینتاش نه ویندوز !
و برای رندر هم از سیستمهای لینوکس ...

موفق باشین
 

aik

New Member
بيشتر جهت vray ميخواستم بدونم كه زمان رندرش خيلي زياده
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
وی ری همینه.باید سختی رو به خودت بدی.لا مذحب عالی ولی سنگین.ولی من میتونم با منتال تا حدی به وی ری برسم.
ببین منتال تو بحث Global Illumination واقعا سریع و قویه
Final Render تو بحت Physical Sky و Caustic خیلی قویه
باید ببینی کارت چیه و موتور رندر ایده عالت رو پیدا کنی.فکر نکن هر کی با وی ری کار میکنه پس آخر مکسه.همشون یه ابزاره.به خدا اگه بخوای میتونی با Scanlineهم بسازی.میخوای مسابقه بذاریم فقط با اسکن لاین!!!!؟؟؟؟:lol:
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
پس همکاریم.تو امضاء من و Dimo چیز به این خوشگلی نمی بینی؟؟؟؟؟؟؟؟:shock:
Architect Gate
از دستش نده.بخش کاملیه برا معمارا.منم یه جورایی ترم 1 معماریم:rose:

 

hoseini_smm

Member
من یک سیستم عامل ابکس پی 32 بیتی با مکس 2008 32 بیتی و یک ویستا 64 بیتی با مکس 2008 64 بیتی رو یک دستگاه دارم. سی پی یو دستگاهم 64 بیتی است. امتحانی چندین فایل مشابه رو توی دو سیستم عامل رندر گرفتم ثانیه ای زمانشون فرق نکرد. تنها تفاوت اینه که سیستم عامل 32 بیتی فقط با 4 گیگا رم میتونه کار بکنه که البته با بعضی ترفندهای خاص میشه اون رو درصدی افزایش داد. ولی سیستم 64 بیتی محدودیتی نداره. البته به طور پیش فرض سیستم 32 بیتی اجازه نمیده یک application بیشتر از 1.5 گیگا رم مصرف کنه که این به راحتی از طریق تنظیمات ویندوز قابل اصلاحه.
 

gigamax

کاربر متخصص جلوه های ویژه
من یک سیستم عامل ابکس پی 32 بیتی با مکس 2008 32 بیتی و یک ویستا 64 بیتی با مکس 2008 64 بیتی رو یک دستگاه دارم. سی پی یو دستگاهم 64 بیتی است. امتحانی چندین فایل مشابه رو توی دو سیستم عامل رندر گرفتم ثانیه ای زمانشون فرق نکرد. تنها تفاوت اینه که سیستم عامل 32 بیتی فقط با 4 گیگا رم میتونه کار بکنه که البته با بعضی ترفندهای خاص میشه اون رو درصدی افزایش داد. ولی سیستم 64 بیتی محدودیتی نداره. البته به طور پیش فرض سیستم 32 بیتی اجازه نمیده یک application بیشتر از 1.5 گیگا رم مصرف کنه که این به راحتی از طریق تنظیمات ویندوز قابل اصلاحه.

این رو هم در نظر بگیرین که رندر فقط با سی پی یو سر کار نداره ... گرافیک خیلی خیلی نقش داره تو پروسه رندر .... بعدشم تفاوت این چنین چیزهایی در کارهای بزرگ مشخص میشه ... نمی دونم پروژه شما چطوری بوده ....

در مورد استفاده از رم هم حرفتون تایید میشه ... البته فکر کنم بشه کاری کرد که تو سیستمهای 32 بیتی هم از رمهای بالاتر استفاده کرد ...

موفق باشین
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
الان من q6600 دارم با4 گیگ رم ocz bus800 gold.امشب داشتم یه صحنه که توش برای چمن با وی ری با displace کار میکردم.نصف رندر مکس بسته میشد:shock: نمیدونم.آخه سیستم به این قدرت چرا باید اینجوری بشه؟ حالا جالبه دیدم سیستم داره از حداکثر 1.5 گیگ رم و 37 % سی پی یو استفاده میکنه.
میشه کاری کرد که 100 % سی پی یو و رم رو اختصاص داد؟یادمه alitech میگفت سیستم های ذره ای از یه CPUاستفاده میکنه.اگه من مثلا فقط 2 تا سی پی یو رو به رندر اختصاص بدم کفایت میکنه؟ سیستم عامل ویستا SP1
البته یه چیزی هم هست.زیاد بودن رم ملاک سرعت نمیشه.شما یه اتوبان 4 بانده داشته باش ولی ژیان توش با سرعت کم میره.حالا چه لایی بکشه یا...:lol:
باید سرعت رم هم بالا باشه.cpu من q6600 باسش 1066.مادربوردم1600 رمم 800 چه آشی شد.:shock: البته گرافیکم 4870.متین 100 % درست میگه.اگه تو مکس اهل نورپردازی های خفن باشین میبینین که گرافیک چه غوغایی میکنه
 

:Mohsen:

کاربر باتجربه
منم سوال دارم
دارم رممو از 2 گيگ ميكنم 4 گيگ
تو xp 32 bit ميتونم خوب جواب بگيرم؟ يا بايد برم سراغ يه ويندوز ديگه؟
آخه ميگن تا 3 گيگ بيشتر ساپورت نميكنه!
 

roohollah

Banned
نه عزیز، تا 4 گیگ رو ساپورت میکنه.
ببینیند اساسا توضیح بدم 64 بیت یعنی چی.
---------چیزی که در رابطه با رم هست:
-------------------در 32 بیت:
32 بیت برای آدرس دهی رم استفاده میشده که میشه همون 4 گیگ خودمون.(2 به توان 32یا بهتر بگم 2 به توان 10 میشه کیلو به توان بیست میشه مگا به توان 30 میشه گیگا 2*2 هم میشه 4)...
-------------------در 64 بیت:
مثل قبلی، فقط با این تفاوت که 64 بیت آدرس دهی میشه که به عبارتی میشه گفت 8192 پتا بایت رو ساپورت میکنه...
-------------------دلیل 64 بیتی شدن:
اگر اشتباه نکنم دلیلش اینه که تعداد ثبات های داخل سی پی یو که کار ذخیره آدرس روی رم رو به عهده داشتن از 32 تا شدن 63 تا.
یا علی....
 
آخرین ویرایش:

hoseini_smm

Member
الان من q6600 دارم با4 گیگ رم ocz bus800 gold.امشب داشتم یه صحنه که توش برای چمن با وی ری با displace کار میکردم.نصف رندر مکس بسته میشد:shock: نمیدونم.آخه سیستم به این قدرت چرا باید اینجوری بشه؟ حالا جالبه دیدم سیستم داره از حداکثر 1.5 گیگ رم و 37 % سی پی یو استفاده میکنه.
میشه کاری کرد که 100 % سی پی یو و رم رو اختصاص داد؟یادمه alitech میگفت سیستم های ذره ای از یه cpuاستفاده میکنه.اگه من مثلا فقط 2 تا سی پی یو رو به رندر اختصاص بدم کفایت میکنه؟ سیستم عامل ویستا sp1
البته یه چیزی هم هست.زیاد بودن رم ملاک سرعت نمیشه.شما یه اتوبان 4 بانده داشته باش ولی ژیان توش با سرعت کم میره.حالا چه لایی بکشه یا...:lol:
باید سرعت رم هم بالا باشه.cpu من q6600 باسش 1066.مادربوردم1600 رمم 800 چه آشی شد.:shock: البته گرافیکم 4870.متین 100 % درست میگه.اگه تو مکس اهل نورپردازی های خفن باشین میبینین که گرافیک چه غوغایی میکنه
علت اینکه سی پی یو با صد در صد توان کار نمیکنه اینه که رم یا مادربورد خوب ساپورتش نمی کنه. یه زبون عامیانه یعنی سیپییو شما قویه ولی مابقی اطلاعات رو به موقع برای پردازش نمیفرستند. البته اینکه داره از 1.5 گیگا رم استفاده میکنه نشون میده که رم بیشتری نمیخواد والا اگر رم بیشتری بخواد و شما نداشته باشید از هارد استفاده میکنه و بعد اگه از حد مجاز 1.5 گیگا بزنه قاعدتا ارور میده. حتی اگه شما رم بیشتری داشته باشید. 1.5 گیگا هم که گفتم قابل تنظیمه. حالا ممکنه دستگاه شما جوری باشه که ارور نمیده. خوبه سقف 1.5 رو تنظیم کنید ببینید توفیری میکنه یا نه.
 

hoseini_smm

Member
منم سوال دارم
دارم رممو از 2 گيگ ميكنم 4 گيگ
تو xp 32 bit ميتونم خوب جواب بگيرم؟ يا بايد برم سراغ يه ويندوز ديگه؟
آخه ميگن تا 3 گيگ بيشتر ساپورت نميكنه!
جوابش رو از توی دفترچه مادربردتون بایست پیدا کنید. اونجا همه چیزو نوشته.
 

hoseini_smm

Member
این رو هم در نظر بگیرین که رندر فقط با سی پی یو سر کار نداره ... گرافیک خیلی خیلی نقش داره تو پروسه رندر .... بعدشم تفاوت این چنین چیزهایی در کارهای بزرگ مشخص میشه ... نمی دونم پروژه شما چطوری بوده ....

در مورد استفاده از رم هم حرفتون تایید میشه ... البته فکر کنم بشه کاری کرد که تو سیستمهای 32 بیتی هم از رمهای بالاتر استفاده کرد ...

موفق باشین
اگر منظورتون از گرافیک کارت گرافیکه؛ رندر کاری با کارت گرافیک نداره. عوامل موثر در رندر رم، سی پی یو و چیپ ست مادربرد شماست. در این میون نقش رم هم بیشتر به صورت کفایت نمودنه. یعنی برای یک رندر مشخص شما نیاز به مقداری رم دارید. حالا هرچی مقدار اونو بیشتر کنید دیگه سرعت بیشتر نمیشه ولی اگر از حد لازم پایینتر باشه سیستمتون به گل میشینه. چون بایستی از هارد به جای رم استفاده کنه.کارت گرافیک توی ویوپرتهای شما و به هنگام چرخاندن و جابجا کردن به درد میخوره.
 

.:. soroosh .:.

Active Member
الان من q6600 دارم با4 گیگ رم ocz bus800 gold.امشب داشتم یه صحنه که توش برای چمن با وی ری با displace کار میکردم.نصف رندر مکس بسته میشد:shock: نمیدونم.آخه سیستم به این قدرت چرا باید اینجوری بشه؟ حالا جالبه دیدم سیستم داره از حداکثر 1.5 گیگ رم و 37 % سی پی یو استفاده میکنه.
میشه کاری کرد که 100 % سی پی یو و رم رو اختصاص داد؟یادمه alitech میگفت سیستم های ذره ای از یه CPUاستفاده میکنه.اگه من مثلا فقط 2 تا سی پی یو رو به رندر اختصاص بدم کفایت میکنه؟ سیستم عامل ویستا SP1
البته یه چیزی هم هست.زیاد بودن رم ملاک سرعت نمیشه.شما یه اتوبان 4 بانده داشته باش ولی ژیان توش با سرعت کم میره.حالا چه لایی بکشه یا...:lol:
باید سرعت رم هم بالا باشه.cpu من q6600 باسش 1066.مادربوردم1600 رمم 800 چه آشی شد.:shock: البته گرافیکم 4870.متین 100 % درست میگه.اگه تو مکس اهل نورپردازی های خفن باشین میبینین که گرافیک چه غوغایی میکنه

عارف جان من تو مكس دقيق نميدونم چي ميشه .
اما من همين مشكل را با مايا دارم .
يعني مثلا دارم رندر ميگيرم وسط رندر ناگهان قطع ميشه .
اروري كه ميده ميگه مثلا نميتونه فلانقد بايت را پردازش كنه .
يه چيزي تو مايه‌هاي :
mentalray not allocate ...
اين مشكل را تو cgtalk مطرح كردم .
اكثر جوابي كه ميگرفتم اين بود كه ميگفتن شما يك گزينه داري به نام memory limit .
ميگن اين را بايد كم كني .
مثلا مال من رو auto بود .
يا روي 3 گيگ بود . ( كلا 3 گيگ رم دارم )
يكي ميگفت بهترين حالت براي گزينه محدود كردن به 800 مگ هست .
ميگن از 800 مگ شروع كن رندر بگير . اگر ارور داد ، كم كم به اين عدد اضافه كن تا جايي كه ديگه ارور نگيري .
من خودم تست كردم بي تاثير نبوده .
گفتم اينا را بگم شايد به درد شما هم بخوره .
من فكر نميكنم مشكل از cpu باشه . چون cpu هر چقدر هم ضعيف باشه رندر قطع نميشه و فقط سرعت رندر مياد پايين . ( طبق تجربه خودم شايد درست نباشه )
اما اگه رم كم داشته باشيد يا رم ها مشكل داشته باشن يا ... برنامه‌هاي سه بعدي خيلي حساس هستن و ...
موفق باشيد .

راستي حالا چطوري ميشه ست كرد كه يه برنامه در ويندوز 32 بيشتر از 1.5 گيگ رم استفاده كنه ؟!
 
آخرین ویرایش:

roohollah

Banned
در این میون نقش رم هم بیشتر به صورت کفایت نمودنه. یعنی برای یک رندر مشخص شما نیاز به مقداری رم دارید.
نه عزیز، سرعت رم هم تاثیر داره.
مثلا شما یک چیز رو با دوآل چنل رندر کن، همون رو بدون دوآل چنل رندر کن، متوجه میشی(البته رندر های خیلی سبک هم دیگه نه!)
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
دوستان باس رم خیلی مهمه.یه مثال زدم .شما فرض کنید یه اتوبان دارید به پهنای 4 باند که همون حافظه رم باشه 4 گیگ. یه ماشین مثل فلوکس سفید زنگ زده تهران الف فرقی به حالش نمیکنه که اتوبان 4 بانده باشه یا تک بانده.باس همون سرعت رو تعیین میکنه.حالا یه چیزی سری Laptop Latidute D630 شرکت Dell 1500 قیمتشه و گرافیک Quadro روی اون نصبه.من تست کردم تو رندر ها خیلی خوب جواب میده.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا