فرق رندر حالت 1 و حالت smooth یا 3

در مایا حالت 3 حکم smooth داره که برای رندر با منتال بسیار کاربردی هست اما برای ویری باید بوسیله دستور smooth , آبجکت را smooth کنیم . توضیح بالا به این جهت بود که در فایلی که بنده به همراه یک آموزش دارم هر دو حالت 1 و 3 در smooth به یک صورت رندر میشن .
با توجه به رایت کلیکی که می کنم مدل poly هست اما به هیچ وجه به nurbs یا subdiv تبدیل نمیشه !!!! به نظرتون راز این مدل چیست ؟
 

پیوست ها

  • 1.jpg
    1.jpg
    240.9 کیلوبایت · بازدیدها: 18

amirghibi

Member
90 درصد حدس میزنم از نرمال ها باشه به احتمال زیاد کل مدل سافت نرمال شده
برای اطمینان بیشتر برو تو ورتکس یکی رو سلکت کن بعد شیفت +کیلیک راست بعد سمت راست بایین از سربرگ نرمال بردار ها رو روشن کن
بعد یه سری خطوط از مدل میزنه بیرون اگر اینا به صورت زاویه های باز باشن 90 درصد میشه 100 که سافت نرمال ه
 
ممنون دوست عزیز
میشه در مورد این روش توضیجات جامع تری بدین . آموزشی در این زمینه معرفی می کنید ؟
 
دوست عزیز این کار زمان رندر را شدت بالا میبره و در ویری بهتره از همون smooth استفاده بشه . یعنی بالا بردن تعداد پالی راه بهتری از استفاده از این ابزار هست . نمیدونم چند بار از این ابازر استافده کردید ولی مسلما برای سیستم های خانگی ما که عملا بی استفاده هست

طریقه سافت نرمال به چه صورت هست ؟ همون نرمال مپ خودمونه ؟
 

davoodice

Well-Known Member
دوست عزیز این کار زمان رندر را شدت بالا میبره و در ویری بهتره از همون smooth استفاده بشه . یعنی بالا بردن تعداد پالی راه بهتری از استفاده از این ابزار هست

این یک باگ در وی ری قدیمی بود در وی ری جدید 2.3 چنین مشکلی نیست
 

amirghibi

Member
تجربه من این جند وقته این بوده
برای دیدن یه جسم ما نور برگشتی از جسم رو جذب میکنیم و وجود اون جسم رو درک میکنیم
در مایا جیزی به نام نرمال هست که بردار های بازتاب رو شبیه سازی مبکنه و این بردار ها از ورتکس ها ساتع میشوند
حال اگر یک بردار از ورتکس بازتاب بشه ما در رندر اون جسم رو تیز میبینیم ولی اگر همون ورتکس بازتابشبه دو قسمت تقسیم بشه و
به طور زاویه دار بازتاب بشه ما اون سطح رو دیگه تیز نمیبینیم و نوعی گرد شدگی احساس میکنیم
من برای اولین بار اینو تو موتور های بازی مثل انریل و یونیتی متوجه شدم
که رفتم کلی با نرمال ها ور رفتم حتی همون نرمال مب هم ناشی از همین بحثه
یعنی نرمال مب تعداد بازتاب ها رو بیشتر و زاویه دار تر میکنه که ما نرمی رو احساس میکنیم
توصیه من !
یه موتور بازی نصب کن با انواع روش ها و تکنیک ها مدل بساز و وارد موتور کن و اشکال گیری کن خیلی تجربه به دست میاری
و این خاصیت سافت نرمال = از بخش مدل سازی مایا یک تب به نام نرمال داری گزینه یکی مونده به اخر سافت نرمال که میگم
ولی دقت کن اگر به سطوح سخت سافت نرمال بدی افتضاح میشه همه جی بر اثر تجربه دستت میاد به همه گزینه های این بخش کار کن
 

جدیدترین ارسال ها

بالا