*فرشید هاشمی*رضا ماله میر*علی دشتی زاده*(خاطراتی دور اما نزدیک)3dsmax+fryrender

شروع موضوع توسط *farshid* ‏19 آوریل 2011 در انجمن مسابقه نوروزی 1390

وضعیت موضوع:
موضوع بسته شده است.
  1. *farshid*

    *farshid* کاربر VIP

    ارسال‌ها:
    2,974
    تشکر شده:
    11,315
    امتیاز دستاورد:
    113
    روشن باشه یا تاریک؟ :)


    [​IMG]
    [​IMG]
     

    پیوست ها:

    • a.jpg
      a.jpg
      اندازه فایل:
      کیلوبایت 119.8
      نمایش ها:
      57
    • b.jpg
      b.jpg
      اندازه فایل:
      کیلوبایت 183.4
      نمایش ها:
      5
    • c.jpg
      c.jpg
      اندازه فایل:
      کیلوبایت 215.1
      نمایش ها:
      61
    • d.jpg
      d.jpg
      اندازه فایل:
      کیلوبایت 218.4
      نمایش ها:
      8
    نوشته شده توسط *farshid* در ‏23 می 2011
    Farrokh، FATEMEH، ali3dm و 4 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  2. Violet89

    Violet89 کاربر مهمان

    سلام
    تیم فوق العاده ای هستید، بهتون تبریک میگم. :rose:
    به نظر من سومین تصویربهتره.
    موفق باشید. :rose:
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏23 می 2011
    نوشته شده توسط Violet89 در ‏23 می 2011
    ali3dm، borhani59، ::reza:: و یک نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  3. ::reza::

    ::reza:: کاربر VIP

    ارسال‌ها:
    979
    تشکر شده:
    4,145
    امتیاز دستاورد:
    93
    فرشید جون دستت درد نکنه. همشون باحال اند. :rose:
    ولی به نظر من رندر روشن خیلی به کار میاد. چون اکثر مدلها رنگ تیره دارن بهتره که رندرمون روشن باشه.
    مرسی
     
    نوشته شده توسط ::reza:: در ‏24 می 2011
    ali3dm، nightlord، *farshid* و یک نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  4. borhani59

    borhani59 .

    ارسال‌ها:
    1,564
    تشکر شده:
    5,839
    امتیاز دستاورد:
    36
    ببخشید که بازم باید خودمو ترجمه کنم شرمنده:
    در مورد توپ اگه دوست داشتی تکسچرش کنی راهش اینه که تو زیبراش با یووی مستر و اتوماتیک آنرپ کنی. خودش برات یک تکه و متعادل میده. پرنده و پسر رو من به همین روش باز میکنم.
    در مورد بقیه حرفهام: روغن سوخته یعنی بعضی جاها سیاه شده رد حالی که میتونست تیره بشه فقط. این رنگ غالب و غلیظ که رو کار اومده خیلی سنگین و دلگیر کننده هست. شبیه روغن سوخته. حال و هوای خاص دادن به رنگ به نحوی که ته مایه های رنگی قدیمی تر جلوه کنند و رنگها به سمت بنفش و قهوه ای و نارنجی برن هم خوبه اما مرز تعادل رو میشه بهتر انتخاب کرد تا یک تصویر با حال و هوای قدیمی ولی به وضوح ببینیم.
    در مورد گنگی چیدمان و بی نظمی : منظورم اینه که شما وقت گذاشتین و چندین مدل با زحمت ساختین. ولی تو رندر نهایی نمیشه همه چیز رو بزرگ و واضح و از چند نما نشون داد. اما میشه جوری چیدمان کرد که احجام بهتر تشخیص داده بشن و ظرافت هاشون بیشتر دیده بشه.
    من به سهم خودم اون چیدمانهایی که مثل بازی پیدا کردن شیء گمشده هست رو دوست ندارم در عوض پیشنهاد میکنم که جوری دیده بشه که هر گوشه از کار پر باشه از خاطرات و در واقع نکات اونها درخشنده باشه.
    اعجاز در یک کار و یک تصویر ایجاد تعادل بین همه اجزا هست اما ابهام انسان رو بیشتر درگیر میکنه ولی این وقت گذاشتن برای پیدا کردن به اندازه گردش چشم توی کاری که روون و چشمنوازه جذابیت نداره.
    امیدوارم این تفسیر دیگه تفسیر نخواد چون خیلی خیلی زیاد میشه.

    -
    چیزی از اون پست که پرید هم بنویسم:

    [​IMG]

    این عکس بیشتر به کار آقای نعمتی مربوط میشه اما من با دیدن این همه مدل به ذهنم اومد.
    Rube Goldberg نام یک طراح آلمانی فکر کنم هست که ماشین های طنز آمیز و خلاقه ای طراحی کرده بود که توی فیلمهایی که پسر نابغه ای توش هست احتمالا نمونه هاش رو دیدین. گفتم به غیر از این خاطرات به هم ریخته و ورق ورق شاید بشه یه نظم هدفمندی ایجاد کرد که بار ارزشی مضاعفی به کارتون بده. البته مهمترین نکته این هست که با هدف شما از کار یا هدفی که میشه داشته باشه مطابقت داشته باشه یا نه.
    به هر حال یه پیشنهاد هست و یه مین ضد نفر. امیدوارم منفجر بشید!
    موفق باشی استاد رندر

    یا علی
     

    پیوست ها:

    • Rubenvent.jpg
      Rubenvent.jpg
      اندازه فایل:
      کیلوبایت 70.7
      نمایش ها:
      46
    نوشته شده توسط borhani59 در ‏24 می 2011
    ::reza::، ali3dm، nightlord و یک نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  5. ::reza::

    ::reza:: کاربر VIP

    ارسال‌ها:
    979
    تشکر شده:
    4,145
    امتیاز دستاورد:
    93
    سلام
    برهانی جون ممنون. خیلی کار خوبی میکنی حرفهای خودتو ترجمه میکنی :green: . منم با نظراتت موافقم.
    در مورد رندر ما باید طوری رندر رو بگیریم که هم زاویه دید خوبی از مدلها داشته و هم اینکه اونها رو به خوبی و با نظمی به بقیه نشون بدیم.
    من یه نظری دارم اینکه رندر نهایی به صورت عریض wide گرفته بشه. شاید اینطوری راحتتر بشه به مدلهای ریخته شده بر روی زمین نظم داد.
    :rose:
     
    نوشته شده توسط ::reza:: در ‏24 می 2011
    borhani59، nightlord و ali3dm از این ارسال تشکر کرده اند.
  6. hosienmax100

    hosienmax100 3D Artist

    ارسال‌ها:
    1,786
    تشکر شده:
    2,718
    امتیاز دستاورد:
    36
    مشکل اصلی این کار وجود اون بادکنک ها و فرفره ها و اون علایم دهه فجری ..

    شلوغ بودن دلیلی بر قشنگ بودن نیست مدل های دیگه در حدی هستند که بشه یه صحنه ی تمیز رو باهاشون در اورد

    دوربین هم خوبه /
     
    نوشته شده توسط hosienmax100 در ‏24 می 2011
    ali3dm از این پست تشکر کرده است.
  7. nightlord

    nightlord Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    317
    تشکر شده:
    792
    امتیاز دستاورد:
    93
    بچه ها دستتون درد نکنه خیلی عالی شده .
    نور که از سمت راست سومی مناسبه .
    و اگه بخواین تو همین رزولوشن رندر بگیرید باید پسرکو به دیوار بغل در تکیه بدین با فیگور نشسته و خسته . که حس اتمام یه روز پر از شورو نشاط و به آدم بده . اگه فوکوس روی قطار یا اسباب بازی های دیگه باشه داستان متمرکز میشه روی نشاط روز و آدمو کنجکاو میکنه که جشن چطور بوده؟!ولی اگه روی کارکتر فوکوس باشه داستان متمرکز میشه روی حالو هوای پسرک بسته به فیگورش که خسته باشه یا پر نشاط یا ... .

    اگه با رزولوشن wide هم رندر بگیرید که میتونید راحت همه چیزو تو صحنه جا بدید .
    اینا نظرات من حقیر بود:cool: ، شاید کمک کنه

    بی صبرانه منتظر رندر نهایی هستیم .
     
    نوشته شده توسط nightlord در ‏24 می 2011
    ali3dm و borhani59 از این پست تشکر کرده اند.
  8. ali3dm

    ali3dm کاربر VIP

    ارسال‌ها:
    300
    تشکر شده:
    709
    امتیاز دستاورد:
    16
    یو وی رو با زبراش باز میکنی . اما مهمترین کار زبراش رو میری با یه برنامه دیگه انجام میدی!:shock:

    بابت اطلاعاتت ممنونیم:rose:
    موافقم به شدددت
     
    نوشته شده توسط ali3dm در ‏24 می 2011
    *farshid*، borhani59 و ::reza:: از این ارسال تشکر کرده اند.
  9. *farshid*

    *farshid* کاربر VIP

    ارسال‌ها:
    2,974
    تشکر شده:
    11,315
    امتیاز دستاورد:
    113
    منم با همه موافقم
    صحنه خیلی شلوغ شده
    اصلا خوشم نیومد
    قطار جلویی حذف
    بادکناکا اکثرا حذف
    تلوزیون دورتر میره
    فرفره ها کمتر
    آتاشغالای روی زیمن کمتر
    وویی مناسبتر
    و نهایتا رندر

    علی جان این کاراکتر و چیکار کنیم ؟ تکسچر نداره که
     
    نوشته شده توسط *farshid* در ‏24 می 2011
    ali3dm و borhani59 از این پست تشکر کرده اند.
  10. amir.nemati63

    amir.nemati63 کاربر VIP

    ارسال‌ها:
    537
    تشکر شده:
    1,265
    امتیاز دستاورد:
    16
    کار خوب شده ولی اون چیزی که به نظر من توپ اومده زیاد به توپ شبیه نیست. یعنی لبه هاش بیش از حد پیدا شدهع.
    میشه با ایجاد تقسیم بندی، مدیفایر spherify رو بهش اعمال کرد.
    البته اگر تشخیص من درست بوده باشه!
    در مورد شلوغی صحنه شدیدا موافقم.
    خیلی وقتها یه صحنه ی خلوت و گویا جذابتر از یه صحنه ی شلوغ و گمراه کنده هست.
    در کل خیلی از کارتون خوشم میاد موفق باشید.
     
    نوشته شده توسط amir.nemati63 در ‏24 می 2011
    ali3dm، *farshid* و borhani59 از این ارسال تشکر کرده اند.
  11. *farshid*

    *farshid* کاربر VIP

    ارسال‌ها:
    2,974
    تشکر شده:
    11,315
    امتیاز دستاورد:
    113
    صحنه خلوت تر شده ...
    الان بهتره
    کاراکتر رو هم میزارم توش ... فقط کچله
    فرای موهاشو ساپورت نمیکنه :lol:
     
    نوشته شده توسط *farshid* در ‏24 می 2011
    ali3dm و FATEMEH از این پست تشکر کرده اند.
  12. *farshid*

    *farshid* کاربر VIP

    ارسال‌ها:
    2,974
    تشکر شده:
    11,315
    امتیاز دستاورد:
    113
    رندر نهایی رو گرفتم
    الان چیکارش کنم؟
    :)
     
    نوشته شده توسط *farshid* در ‏25 می 2011
    ali3dm از این پست تشکر کرده است.
  13. *farshid*

    *farshid* کاربر VIP

    ارسال‌ها:
    2,974
    تشکر شده:
    11,315
    امتیاز دستاورد:
    113
    قبل از هر چیزی از همراهی تکتک دوستان عزیز تشکر میکنم :rose: و یایت کاستی های کار که عمدتا گردن منه ازتون عذرخواهی میکنم

    دوستان این رندر ما قبل آخره
    هر چی نقد دارین بنویسین تا امشب ... شب هم رندر نهایی رو میگیرم (البته نمیخواستم بیشتر روش کار کنم ولی با مشورتی که داشتیم تصمیم گرفتیم یه ادیت کوچولوی دیگه هم داشته باشیم )

    [​IMG]
     
    نوشته شده توسط *farshid* در ‏25 می 2011
    M O R T E Z A، :Mohsen:، nightlord و 6 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  14. Majid CG

    Majid CG کاربر متخصص مدلینگ

    ارسال‌ها:
    1,622
    تشکر شده:
    5,116
    امتیاز دستاورد:
    113
    خیلی عالی شده فرشید جون فقط فکر میکنم اگه حالت کاراکترتون تغییر کنه بهتر بشه

    مثلا دو تا دستاشو بده تو هم و بگیره جلو دهنش و دستاشم بزاره روی زانوش خودمم نفهمیدم چی گفتم :lol:

    الان عین عروسک شده انگار مرده

    ولی رندرش حرف نداره عالیه سو رئال

    وافعا گروه خوبی بود همتون زحمت کشیدید خسته نباشید

    هیمنجا هم از دوستان عذر خواهی میکنم بابت اینکه نتونستم طرحمو کامل کنم
    :rose:
     
    نوشته شده توسط Majid CG در ‏25 می 2011
    ali3dm، borhani59 و *farshid* از این ارسال تشکر کرده اند.
  15. m3d

    m3d کاربر VIP

    ارسال‌ها:
    443
    تشکر شده:
    447
    امتیاز دستاورد:
    63
    سلام .
    فکر کنم نور صحنه ایراد داشته باشه . سایه ها خیلی دارک شده توی اتاق خیلی تاریکه در صورتی که تو روز باید داخل اون هم دیده بشه کاراکتر هم اصلا معلوم نیست خیلی نورش کمه . دوربین هم اگه کمی بالاتر بره بهتره . ببخشید میدونم ایرادهای زیادی گرفتم ولی حیفه کاری با این دیتیل ویوی خوبی نداشته باشه:rose:
     
    نوشته شده توسط m3d در ‏25 می 2011
    ali3dm و *farshid* از این پست تشکر کرده اند.
  16. *farshid*

    *farshid* کاربر VIP

    ارسال‌ها:
    2,974
    تشکر شده:
    11,315
    امتیاز دستاورد:
    113
    چیزایی که قراره اصلاح شه ایناس:
    1- سایه کمتر میشه
    2- عمق میدان کمتر میشه تا آبجکتهای دور دیده شن
    3- لباس کاراکتر روشنتر میشه ( جاشم عوض میشه احتمالا)

    بقیشو شما بگین


    کاراکترمون قابل تغییر نیست متاسفانه ... همین هم خوبه ...دست علی درد نکنه فقط حیف شد که کچله ... چاره ای نداشتیم ( البته من اینجوری بیشتر خوشم اومد ... انگار یه جوون سرطانیه یاد بچیگیاش افتاده ... بمیرم الهی)
    مرسی
    دست علی و رضا درد نکنه
    واقعا عالی کار کردن

     
    نوشته شده توسط *farshid* در ‏25 می 2011
    ali3dm، borhani59، Majid CG و یک نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  17. *farshid*

    *farshid* کاربر VIP

    ارسال‌ها:
    2,974
    تشکر شده:
    11,315
    امتیاز دستاورد:
    113
    در مورد نور بهت حق میدم
    کنتراست نوری زیاده
    سایه رو محدودتر میکنم

    زاویه دوربین تغییر نمیکنه ... چون :-?
    دقیقا نمیدونم ... ولی وقتی دوربین بالا میره یه جوری میشه ... تست کردم
    من زیاد نمیخوام چیزایی که مدل کردیم و به رخ بکشیم ... حتی مدل های خودمو به جاهایی گذاشتم که اصلا دیده نمیشن

    یه جورایی خلوت دوچ دارم
    دوربین هم اصلاح میشه
    کاراکتر هم به خاطر مشکلایی که داشتیم نمیخواستیم زیاد تو چشم باشه(مثلا کچلیش) ... سوژه اصلی همون قطار ملعونه
     
    نوشته شده توسط *farshid* در ‏25 می 2011
    ali3dm، borhani59 و ::reza:: از این ارسال تشکر کرده اند.
  18. Amin 4D

    Amin 4D مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f

    ارسال‌ها:
    1,705
    تشکر شده:
    3,645
    امتیاز دستاورد:
    113
    واااااااااااو. بسیار عالی. خیلی خوشم اومد فرشید جان. من با بادکنک ها خیلی حال کردم. جدا همه چی عالیه توی کارتون، من هر چی گشتم نتونستم ایراد بگیرم.
    منتظر نتیجه نهایی هم هستیم.
    شاد باشی و موفق.
     
    نوشته شده توسط Amin 4D در ‏25 می 2011
    ::reza:: و ali3dm از این پست تشکر کرده اند.
  19. :Mohsen:

    :Mohsen: کاربر باتجربه

    ارسال‌ها:
    2,266
    تشکر شده:
    2,686
    امتیاز دستاورد:
    36
    فرشید صحنه خیلی خوب شده
    علی رغم انتقادات وارد شده من با نور هم کلی حال کردم
    ولی اون کراکتره ته ته کاره، اصلا معلوم نیست چکار دار میکنه:-?
    نکنه بنده خدا مرحوم شده؟!
     
    نوشته شده توسط :Mohsen: در ‏25 می 2011
    borhani59، *farshid*، ali3dm و یک نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  20. *farshid*

    *farshid* کاربر VIP

    ارسال‌ها:
    2,974
    تشکر شده:
    11,315
    امتیاز دستاورد:
    113
    نقدای خوبی کردین دوست جونها
    دارم اینو رندر میگیرم

    [​IMG]
     

    پیوست ها:

    • wire.jpg
      wire.jpg
      اندازه فایل:
      کیلوبایت 550.5
      نمایش ها:
      89
    نوشته شده توسط *farshid* در ‏25 می 2011
    nightlord، ali3dm و Hi MAJID از این ارسال تشکر کرده اند.
وضعیت موضوع:
موضوع بسته شده است.

به اشتراک بگذارید