compac
Member
باز هم سلام
این بار هم دست به ایجاد یک تاپیک دیگر زدم ؛ مبحثی که در فرومی دیگر آنچنان مورد استقبال واقع نشد . ناگزیر بصورت تکراری در این فروم هم ایجادش کردم ، به امید قبولیت ...
http://forum.p30world.com/showthread.php?p=5460111#post5460111
در نگاه اول ، به نظر می رسد که هیچ فرایند خلاقانه ای وجود ندارد ! اما باید گفت که به اندازه آدمهای خلاق ، فرایندهای خلاق وجود دارد .
اینکه چگونه در پروژه های سفارشی مان به فرایند واقع گرایانه نزدیک شویم نیاز به شناخت کامل و پشتوانه تجربی زیادی دارد . بعد از مدتها و خواندن و رفتن به فرومها و مباحثی که در ایران اینگونه صورت می پذیرد در یافتم عمده فعالان در عرصه جلوه های ویژه با مشکل واقع گرایی روبرو هستند ...
اگر بخواهیم موشکافانه به این مبحث نگاه کنیم بهتر است از جای دیگری شروع کنم ...
باید دانست که عناصر آشنا کمتر توجه ما را به خود معطوف می کنند مثلا ایجاد یک دود یا آتش در بک گراند تصویر که موشکافانه کار شده باشد کمتر به چشم می خورد چراکه جزئی از تصویر شده و بیننده بودن آنرا احساس نمی کند به نوعی که اگر نیاشد آن تصویر چیزی کم خواهد داشت .
این در خلق ایده برای یک آگهی کاملا متفاوت است . بطوری که راز آگهی خوب پرهیز از غرابت است و مسئله این نیست که چگونه نگاه مردم را به دنبال تصاویر زیبا معطوف کنیم مسئله این است که مردم را وادار کنیم تا به دنبال کردن کامل آگهی ، پیامی مادی را دریافت کنند . با کیفیتی تحریک آمیز.
احساس من در این مدت کوتاه حضورم ، بدین شکل بود که : اکثر اوقات نمی دانیم چه باید انجام دهیم و از آنجایی که همه کارها بر عهده خودمان است سردرگم می شویم . این به تمام معنا اشتباه محض است !!!!
مدیریت پروژه کاری بس دشوار و مستلزم دانش فراوان است . اینجا خبری از مدیر پروژه نیست !
پس از آمدنم به ایران دریافتم کارهای اسپیشال افکت در جایگاه مطلوبی به سر نمی برد و افراد قلیلی در این رشته بطور حرفه ای فعالند . با این حال افراد ناوارد هم دست به گریبان کارها می شوند که عمدتان سبک غربی و تکراری را پیشه کرده اند .
اصولی که یک صحنه مجازی را واقعی جلوه میدهد عبارت است از :
1- دوربین ( داینامیک و استاتیک )
2- نور پردازی
3- بافت
4- حقه
5- صداگذاری
این اصول که به ترتیب اهمیت آورده شده است چیزی جز یک روند خلاقانه نیست .
یک هنرمند جلوه های دیجیتال باید :
1- خوب ببیند
2- خوب ببیند
3- خوب ببیند
4- خوب آنالیز کند
5- خوب اجراکند
پر پایه این اصل است که یک کار متفاوت دیده خواهد شد . چیزی که در این میان مهمتر به نظر می رسد و روند اجرا را روبه سمت واقع گرایانه سوق دهد فرایند پیچیدگی است . آماده سازی و پیکره بندی در یک پروژه صرفا به شناخت همه جانبه یک روند ( تکنیک ) می انجامد . و هنرمند آن جلوه یک فرد با توانایی های پیچیده است ؛ او ذهنی فعال دارد و میتواند تکنیکها را قبل از اجرا کنترل کند و این خصیصه تنها با تجربه و مطالعه و تمرین وتمرین وتمرین امکان پذیر خواهد شد.
این از خصیصه های یک مدیر پروژه است و اوست که استوار بر کار است و دانش همه جانبه را داراست . در این تاپیک سعی دارم اصولی را که در 20 سال گذشته در زمینه مدیریت پروژه و اجرای جلوه های تصویری دیجیتال را در خارج از ایران آموخته ام را انعکاس دهم و امیدوارم در این تاپیک تهی از مطلب حد اقل اگر استقبالی صورت نگرفت از بحث های خارج از چهار چوب این مبحث پرهیز کنیم تا حداقل روند به صورت درست پیش برود .
این بار هم دست به ایجاد یک تاپیک دیگر زدم ؛ مبحثی که در فرومی دیگر آنچنان مورد استقبال واقع نشد . ناگزیر بصورت تکراری در این فروم هم ایجادش کردم ، به امید قبولیت ...
http://forum.p30world.com/showthread.php?p=5460111#post5460111
در نگاه اول ، به نظر می رسد که هیچ فرایند خلاقانه ای وجود ندارد ! اما باید گفت که به اندازه آدمهای خلاق ، فرایندهای خلاق وجود دارد .
اینکه چگونه در پروژه های سفارشی مان به فرایند واقع گرایانه نزدیک شویم نیاز به شناخت کامل و پشتوانه تجربی زیادی دارد . بعد از مدتها و خواندن و رفتن به فرومها و مباحثی که در ایران اینگونه صورت می پذیرد در یافتم عمده فعالان در عرصه جلوه های ویژه با مشکل واقع گرایی روبرو هستند ...
اگر بخواهیم موشکافانه به این مبحث نگاه کنیم بهتر است از جای دیگری شروع کنم ...
باید دانست که عناصر آشنا کمتر توجه ما را به خود معطوف می کنند مثلا ایجاد یک دود یا آتش در بک گراند تصویر که موشکافانه کار شده باشد کمتر به چشم می خورد چراکه جزئی از تصویر شده و بیننده بودن آنرا احساس نمی کند به نوعی که اگر نیاشد آن تصویر چیزی کم خواهد داشت .
این در خلق ایده برای یک آگهی کاملا متفاوت است . بطوری که راز آگهی خوب پرهیز از غرابت است و مسئله این نیست که چگونه نگاه مردم را به دنبال تصاویر زیبا معطوف کنیم مسئله این است که مردم را وادار کنیم تا به دنبال کردن کامل آگهی ، پیامی مادی را دریافت کنند . با کیفیتی تحریک آمیز.
احساس من در این مدت کوتاه حضورم ، بدین شکل بود که : اکثر اوقات نمی دانیم چه باید انجام دهیم و از آنجایی که همه کارها بر عهده خودمان است سردرگم می شویم . این به تمام معنا اشتباه محض است !!!!
مدیریت پروژه کاری بس دشوار و مستلزم دانش فراوان است . اینجا خبری از مدیر پروژه نیست !
پس از آمدنم به ایران دریافتم کارهای اسپیشال افکت در جایگاه مطلوبی به سر نمی برد و افراد قلیلی در این رشته بطور حرفه ای فعالند . با این حال افراد ناوارد هم دست به گریبان کارها می شوند که عمدتان سبک غربی و تکراری را پیشه کرده اند .
ایجاد این مبحث پلی است برای رفتن به دامان نژاد اصلی جلوه های بصری یعنی نزدیک شدن به پیچیدگی ...
----------------------اصولی که یک صحنه مجازی را واقعی جلوه میدهد عبارت است از :
1- دوربین ( داینامیک و استاتیک )
2- نور پردازی
3- بافت
4- حقه
5- صداگذاری
این اصول که به ترتیب اهمیت آورده شده است چیزی جز یک روند خلاقانه نیست .
یک هنرمند جلوه های دیجیتال باید :
1- خوب ببیند
2- خوب ببیند
3- خوب ببیند
4- خوب آنالیز کند
5- خوب اجراکند
پر پایه این اصل است که یک کار متفاوت دیده خواهد شد . چیزی که در این میان مهمتر به نظر می رسد و روند اجرا را روبه سمت واقع گرایانه سوق دهد فرایند پیچیدگی است . آماده سازی و پیکره بندی در یک پروژه صرفا به شناخت همه جانبه یک روند ( تکنیک ) می انجامد . و هنرمند آن جلوه یک فرد با توانایی های پیچیده است ؛ او ذهنی فعال دارد و میتواند تکنیکها را قبل از اجرا کنترل کند و این خصیصه تنها با تجربه و مطالعه و تمرین وتمرین وتمرین امکان پذیر خواهد شد.
این از خصیصه های یک مدیر پروژه است و اوست که استوار بر کار است و دانش همه جانبه را داراست . در این تاپیک سعی دارم اصولی را که در 20 سال گذشته در زمینه مدیریت پروژه و اجرای جلوه های تصویری دیجیتال را در خارج از ایران آموخته ام را انعکاس دهم و امیدوارم در این تاپیک تهی از مطلب حد اقل اگر استقبالی صورت نگرفت از بحث های خارج از چهار چوب این مبحث پرهیز کنیم تا حداقل روند به صورت درست پیش برود .
آخرین ویرایش: